AB Business Class Abu Dhabi

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Dutchie, 7 nov 2016.

  1. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Hallo allen,

    Na een review op insideflyer van @Valentijn over de TXL-AUH route, 75000 Avios (terugweg) en 20000 (heenweg) FB miles + 241 euro belasting heb ik besloten een retourtje te boeken richting het Midden-Oosten voor mij een mijn partner. Heen met de KLM in de economy class en terug met de AB Business class (beide A330).

    Ik heb de AB ochtend vlucht van 09:00-13:00 genomen, zodat ik niet om middennacht op de luchthaven hoef te zijn en misschien een wat uitgebreidere maaltijdservice krijg als de nachtvlucht.

    Mijn KL-vlucht is vrij duidelijk qua verwachtingen, 2-4-2 seat pitch in de A330 en dus perfect voor ons 2. Eten is altijd een beetje een hit-or-miss, maar altijd vriendelijk personeel.

    Op de terugweg komen mijn grote vragen qua verwachtingen.

    - Als ik het goed lees, kan ik een chauffeur aanvragen voor mijn hotel tot en luchthaven? En ook van TXL naar mijn hotel? Ik zal Air Berlin bellen zodra mijn hotel geboekt is.
    - Welke lounge kan ik het beste gebruiken en hoe vroeg van tevoren is het gebruikelijk om daar nog even een kijkje te nemen? Fast-track aanwezig? Ook voor douane en checkin?
    - Welke seats zijn het beste? Ik heb nu 5E en F genomen, de honeymoon seats, omdat 3E en F vol zijn en ik 1E en F te ver vooraan vind. Of kan ik beter 1E en F nemen zodat ik snellere service krijg?
    - Amenity kits en eten? Wat kan ik verwachten? Sansibar eten en Rituals kit als ik zo online lees? En is er wat fatsoenlijks te drinken aan boord (zowel non- als alcoholisch, ik ben geen grote drinker, maar een glaasje bubbels gaat er wel in)?
    - Iets wat ik nog vergeet om de ervaring te verbeteren?

    En mocht iemand een goed hotel + strand kennen voor een redelijke prijs (max 1500 voor een week + ontbijt), zijn tips altijd welkom.

    Zoals je ziet, is het Business vliegen iets nieuws voor mij en wil ik zowel geen oververwachtingen hebben als een perfecte ervaring.

    Alle tips en tricks, maar ook kritiek, zijn welkom.

    Bedankt!
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Verwacht niet te veel van Air Berlin.
    Hilton Grand Capital Abu Dhabi is nice.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Heb je ergens status bij een hotelprogramma?
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Het Hilton ziet er tiptop uit, alleen vraag ik me af hoe het openbare strand is, aangezien het Hilton dit niet heeft? In Dubai vond ik dit niet heel geweldig en had ik gelukkig toegang tot een privéstrand via het Jumeirah Creekside Hotel.

    Helaas geen Status bij Hotels, op Preferred Plus bij SPG na.

    Ik kijk nu naar het Sheraton en Intercontinental aangezien de aantrekkelijke prijzen en een evt upgrade bij SPG. Verder, mocht ik zo'n Club Lounge kamer zelf boeken, is het ontbijt daar hetzelfde als in het restaurant?
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Interconti heeft een mooi strand en leuk zwembad nabij strand. Maar het is wel een ouder hotel. Lionell heeft er recent nog een review over geschreven. Ikzelf heb er vorig jaar een prima verblijf gehad. Prijzen zijn ook best redelijk.

    Eten aldaar in het restaurant Byblos sur Mer is wel een aanrader. Ontbijt in de lounges is vaak wat simpeler dan het reguliere ontbijt beneden, het is maar net wat je wensen zijn. Voor mij volstaat het altijd prima, en het is er rustiger!

    Als je wel daar meerdere nachten gaat slapen kun je ook besluiten om voor Ambassador status te gaan (=kopen). Dan krijg je bij aanschaf van King Club sea view kamer een upgrade naar de Deluxe Sea view suite.
     
    FlyingFonz, Dutchie en jongesander vinden dit leuk.
  6. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Traders Hotel, Qaryat Al Beri heeft een prive strand, met goede service.
    Nadeel is alleen de ligging. Vlakbij het vliegveld, en daardoor dus niet bij de Corniche. Onder de 200 euro heb je een Traders clubroom met toegang tot hun lounge icl ontbijt etc. Helaas geen ervaring met de lounge, maar het hotel vond ik heel goed.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je krijgt daarnaast een free weekend night voucher, mogelijk maakt dit dat de totale kosten gelijk blijven.

    Naast de upgrade is de behandeling meestal een stuk beter / persoonlijker, mocht dit voor jou belangrijk zijn. Vaak een gratis drankje en op de kamer water/fruit en dikwijls nog wat extra's. Ook laat uitchecken kan prettig zijn bij een late vlucht bijvoorbeeld. Al met al bij de meeste IC's vrij genereus.

    Air Berlin business class heb ik vrij veel gemiddelde tot goede reviews van gelezen. Als business class vliegen nieuw voor je is zal je het vrijwel zeker leuk vinden!

    Qua drank is vaak behoorlijk wat keuze aan boord, maar het champagne budget is bij business class vaak behoorlijk gelimiteerd. Air Berlin schenkt bij mijn weten normaliter Prosecco, maar op vluchten naar Abu Dhabi champagne (ik dacht Drappier). Gewoon kijken of het je bevalt!

    Enjoy!
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  8. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Qua hotels met strand zijn Hilton, St. Regis (corniche) een goede optie. Daarnaast is het Beach Rotana prima met een klein strandje en goede restaurants. Stuur even een berichtje als je er bent.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  9. Maan

    Maan Guest

    Dutchie vindt dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De chauffeur service schijnt in Berlijn overigens met een S-Klasse te worden uitgevoerd. In Abu Dhabi met een Audi A6.

    Absoluut niet verkeerd!
     
    FlyingFonz en Dutchie vinden dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb zelf een aantal 5star properties bezocht vanwege het boeken van een evenement daar. (vooral de usual suspects bekeken)
    En zou je het volgende aanraden:
    - Beide Hiltons en Intercontinental: Niet doen. Of oud/out-dated of beetje shabby zoals de nieuwere Hilton. (gate is dat volgens mij)
    - Viceroy Was: Niet doen, achterstallig onderhoudt en geloof ik tegeltjes op de vloer in je kamer.
    - St Regis Saadiyat: Volgens mij boven budget, maar een super resort. Kijk even wat de prijzen zijn in jouw periode. (zelf 2x geslapen) mooi strand
    - Anantara eastern Mangroves: prima luxe hotel met erg goed thais restaurant. Mooi uitzicht op de mangrove. (1x geslapen) geen strand
    - Jumeirah @ etihad towers. Suer mooi uitzicht en hele goede service. Vrij nieuw en luxe. Wat mij betreft ook veel beter dan Emirates Palace wat ernaast ligt en imo overrated is. Heeft volgens mij een privé strand.
    - Fairmont: niet mijn smaak qua design.
    - Rosewood: mooi hotel, goed design, super luxe. heeft dacht ik geen strand. vond dit een verrassing aangezien ik niet bekend was met de keten.

    Je kan ook altijd overwegen om de week op te splitsen en het budget ook. Dus bijv eindigen in st regis Saadiyat. Success!
     
    FlyingFonz, Dutchie en Ties vinden dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    956
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Saadiyat nog geweest in mei, leuk strand maar verder helemaal niets te doen. Dus je bent aangewezen op duur resort (St. Regis of Park Hyatt) of telkens taxi naar de stad. Denk ook niet dat je dan met €1500 toe komt voor een weekje.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  13. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    In Februari leuke prijzen, we overwegen nu het Sheraton, met name vanwege de prijs en de upgrade via de ANWB --> SPG Preferred Plus. Maar misschien ook een paar nachten St Regis daaraan toevoegen. Bedankt voor alle, en uitgebreide, feedback!
     
  14. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben vorig jaar in het CP op Yas Island gebleven. Locatie is niet perfect, maar was zeker erg te spreken over het hotel!
     
  15. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Die is inmiddels geboekt. Vriendelijk personeel en snelle service aan de lijn die je daarvoor moet bellen. Ik moet alleen een week wachten op de bevestiging. De callcenter agent moest er zelf ook een beetje om lachen.

    Ze vertelde me dat douane en alles erg snel gaat als je in business vliegt, maar als ik een 15 min treatment in de 6 senses spa wilde gebruiken en rustig wilde ontbijten, ik 3 uur voor mijn vlucht het beste kan vertrekken. Iemand hier ervaring mee?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Denk dat dit correct is. Toen ik vanaf AUH vertrok met Etihad werd ik 2.15 uur voor de vlucht opgehaald. Dat was 's morgens heel vroeg. Had toen nog tijd om even in de lounge rond te lopen, klein ontbijtje en toen was het al tijd om te boarden.
     
    Dutchie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina