Omdat er aantal mensen hier op het forum de komende maanden de American Airlines Executive platinum challenge gaan doen lijkt het me leuk om hier interessante routes te posten die een hoop Elite Qualifiying Points opleveren. Daarnaast brengt het misschien mensen op het idee om een wat minder voor de hand liggende route te vliegen om hun doel te bereiken
Warsaw- London- Los Angeles- Honolulu - Dallas - Charlotte - London - Warsaw Prijs: 868 euro Miles : 18.555 EQP: 18.555 CPM : 0,046
Hi @Sanne von Kriegenbergh Je hebt een plaatje met een return vanaf LGW naar AMS bijgevoegd, en dus een transfer van LHR naar LGW in de route. Volgens mij heb je dit om de overstaptijd op LHR naar beneden te brengen.
Zijn er mensen die al een boeking hebben staan? Ben zelf al een tijdje aan het puzzelen met grote routes door verschillende MR deals te combineren. Loop dan alleen vaak tegen hele krappe transfers aan die ik niet aandurf omdat je op meerdere boekingen vliegt. Zal er een deze dagen wel even één posten.
@Sanne von Kriegenbergh veel dank! Hoe bereken je hoeveel miles je met een boeking verdiend en dus hoe dicht je bij de 25000 miles voor PLATEX komt?
Door het aantal miles wat je ziet op GCMap te vermenigvuldigen met het aantal EQP wat je voor de airline kan vinden op deze pagina: https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/earnMiles/airlines/main.jsp Je kijkt naar de boekingsklasse, of het 0,5 of 1 EQP verdient en vermenigvuldigt dit met het aantal gevlogen miles.
Wat ik me nu afvraag is het volgende: in de fast track mail staat "upon reaching the required AAdvantage elite-qualifying point threshold, your AAdvantage elite status membership benefits will take effect immediately...". Kan ik dat lezen als: "je vliegt 5k elite punten bij elkaar op de heenweg, wordt daarmee Gold en op de terugweg heb je de Gold voordelen zoals bonus miles" of werkt het niet zo?
Volgens mij heb je strikt genomen gelijk. Qua bonus miles denk ik inderdaad dat het zo zal gaan in praktijk. Echter, de voordelen op het vliegveld en dergelijke zullen denk ik niet werken aangezien je nog geen pas hebt.
@jongesander bedankt voor je reactie, eigenlijk heb je er dus niks aan op de terugweg (buiten de miles om) .
Ik heb hier geen ervaring mee, dus zeker weten doe ik het niet. Ik betwijfel of je elite status zo snel is bijgewerkt dat je op de terugweg al een upgrade kunt aanvragen.
AA is over het algemeen redelijk snel met miles plaatsen. Afgelopen weekend heb ik een aantal vluchten met ze gehad en de vluchten stonden telkens binnen 12 uur na de landing in mijn account. Dan zou dus ook je status geüpdated moeten worden in je account en mijn ervaring is dat de status bij de maatschappij waarvan de status is (AA in dit geval) meteen goed doorkomt in de computers. Bij partners kan het wat langer duren. Als er dus een redelijke tijd (minimaal 1 dag) tussen de heen- en terugvlucht zit, staat je gold status bij de terugvlucht al in de boeking en krijg je de priority-benefits die erbij horen. Ook zonder fysieke pas. Bonusmiles krijg je sowieso: ook als je status nog niet goed verwerkt is, krijg je die met terugwerkende kracht als AA ziet dat je op dat moment al gold had moeten zijn!
BUD-LHR-SIN;SIN-LHR-MAD-MIA;MIA-PHL-BRU 24040 EQP, klasse K en V verdienen 1 EQP, klasse S is 0.5 EQP voor iemand die nog wat vakantiedagen over heeft