2015 als reisjaar en wat zijn je plannen voor 2016?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door WorldTraveller, 3 dec 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het leek mij leuk om net zoals vorig jaar weer even te reflecteren op je reizen van dit jaar en vooruit te kijken naar 2016.


    Vliegen:
    Laat ik positief beginnen met het mijn hoogtepunt van 2015. Simpel, heb ik niet. Ik heb dit jaar zoveel matige luchtvaartmaatschappijen gevlogen dat ik snak naar 2016. Natuurlijk had 2015 genoeg dieptepunten, maar China Southern Airlines A380 in businessclass is de winnaar. Het was nog een close call met de glijbaan stoelen in de businessclass van American's B77E.

    2015 was ongelooflijk jaar voor mij. Dit jaar voor het eerst serieus gekeken naar error farres met als resultaat dat ik ontzettend veel error fares gevlogen heb zoals Washington D.C. - Peking en de beroemde Alitalia trip naar Seoul. 3x dezelfde stewardess tegenkomen in drie weken, tafelkleed naar mijn hoofd gegooid gekregen en dan nog te bedenken dat ik ook nog same-day returns gedaan heb naar bijvoorbeeld Singapore.

    Hotels:
    Laat ik eens met het dieptepunt van 2015 beginnen. In 2015 heb ik vaak goede hotels gehad, maar het Hilton Amsterdam Zuid is toch wel mijn dieptepunt. Ik ben er maar een paar uur geweest, maar langer zou ik ook echt niet vol houden. Versleten interieur en personeel wat heel erg uit de hoogte doet. Hoogtepunt is het Rosewood Beijing. Vanaf het moment dat ik binnenkwam tot aan het vertrek wist het personeel mij elke keer te verbazen. Elk personeelslid sprak mij aan bij naam, kwaliteit van de kamer en faciliteiten waren perfect.

    Doel voor 2016:
    Alternatief vinden voor AAdvantage Executive Platinum.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2015
    Lionell, Robert.J, Denzi en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuk onderwerp!

    Vliegen:
    Het was voor mij eigenlijk al een hoogtepunt dat ik weer eens gevlogen heb! Ik had in 2011 voor het laatst gevolgen, en dat was met WizzAir. Eindelijk kon ik mijn liefde voor vliegtuigen weer eens laten gelden. En dat, dankzij jullie! Het hoogtepunt is wat mij betreft dan ook het feit dat ik al redelijk wat heb mogen leren, uitgemond in een fantastische EXP challenge run met genoeg punten voor een F ticket met Etihad.

    Een dieptepunt heb ik niet echt. Hooguit dat ik geen window-seat had bij de 787 welkomstvlucht van KLM. Maar daar heb ik nog 2/K miles als compensatie voor gekregen ook. Verder nadeel was dat ik wat foutjes gemaakt heb bij het plannen van mijn EX PLAT challenge.

    Hotels:
    Het dieptepunt was voor mij toch wel Hostel Balesta in Madrid. Dit had goede beoordelingen op TripAdvisor en kostte bijna niets! Eigenlijk mag je dan niet klagen, maar liever had ik meer betaald en wel lekker geslapen. Nu werd ik steeds wakker van houten deuren met muren van snijkoek. Het hoogtepunt is eigenlijk geen hotel. Mag dat ook? Was tevens niet met een vliegreis, maar op vakantie in Portugal. Voor een hele betaalbare prijs in Quinta Olivia verbleven, wat echt een heerlijke plek is, met top gastheren.

    Doel voor 2016:
    Enigszins balans vinden in het zoveel mogelijk vliegen, zonder dat mijn vriendin zich daar aan hoeft te storen. Verder proberen om de SWU's zoveel mogelijk te clearen, waardoor ik in ieder geval een aantal keer business class vlieg met AA. Ik ga zoals het nu staat niet voor herkwalificatie. In 2016 probeer ik dusdanig veel FB miles te verzamelen zodat ik in 2017 een retour in J met de Dreamliner van KLM kan doen.
     
    Lionell, Robert.J en Wes vinden dit leuk.
  3. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Inderdaad een leuk initiatief om dit (weer) op te starten!

    Vliegen:

    Voor mij was 2015 vooral een jaar van de eerste keer. Nee, niet zozeer vliegen daar had ik al ruimschoots ervaring in. De eerste status (silver) en daarna gold, met daaraan de gekoppelde voordelen die je voor de eerste keer doet (priority boarding, lounge, etc). Maar ook de eerste milagerun (7.5K awards aanbieding bij KLM einde 2014).

    Echte dieptepunten heb ik niet, zou wel wat minpunten kunnen opnemen, maar vooral genoten van alle vluchten en het reizen. Maar 2x achter elkaar zonder ingecheckte koffer terug naar huis moeten was wel het lastigste. Overigens ruimschoots voor gecompenseerd in miles.

    Hotels:
    Veel mooie en leuke hotels mogen bezoeken in 2015 en onder andere meegedaan aan de IHG challenge begin dit jaar. Die heeft dan weer geleid tot het hoogtepunt: 2 nachten Intercontinental Osaka geheel op rewards. Prachtig hotel en kamers uiteraard.

    Dieptepunt waren de krappe hotelkamers in de overige japanse steden. Als je die niet op punten kunt doen dan is ruimte daar erg duur.

    Doel voor 2016:
    In 2016 wil ik me vooral focussen op het spel om zoveel mogelijk miles te verkrijgen (error fares, juiste boekingsklasse/laagste prijs). Waar in 2015 ik vooral naar ST keek voor status, zal het nu vooral Oneworld en *A worden. De status heb ik inmiddels binnen alle 3 de alliances, dus daar zal niet direct mijn prioriteit liggen.
     
    Lionell, Robert.J en Wes vinden dit leuk.
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vliegen:
    Voor 2015 had ik mijzelf voorgenomen niet teveel te vliegen gezien de belasting op het milieu en dat is gelukt. Ruim 25% minder gevlogen dan in 2014 met groenere maatschappijen. Mijn eerste fullfare business ervaring was een mooie ervaring die ik niet had willen missen.

    Echte dieptepunten heb ik niet, al had ik misschien wat volhardender moeten zijn bij claims om zo meer eruit te slepen.

    Hotels:
    Waarschijnlijk een van de mooiste hotels waar ik dit jaar heb geslapen was in El Nido. Duiken met walvishaaien en schitterend koraal, heerlijke Franse kwaliteitsgerechten op het hagelwitte strand tussen de tarsiers met een goed glas bubbels.

    Dieptepunt was het beperkte aantal dagen op locatie. Ik hou meer van reizen dan vakantie maar soms is even luieren ook wel heel fijn. Laat dit mijn les zijn voor 2016.

    Doel voor 2016:
    Dit jaar zal voor mij enorm druk worden met opleidingsverplichtingen. Veel ICA zal er niet inzitten maar ik hoop van de zomer toch een twee weken naar de Nicobaren te vliegen om daar te zwemmen in zee met olifanten. Hopelijk red ik het om mijn ST elite plus te behouden maar ik heb er een hard hoofd in, een milage run gaat me daar net te ver voor.
     
    Lionell, Robert.J, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Vliegen:
    Om maar meteen met de deur in huis te vallen: voor april 2015 had ik last van vliegangst. Ik ben in 2006 een keer op en neer naar New York gevlogen maar daar wilde ik het toen graag bij laten. Toen ik afgelopen jaar in april vanuit het bedrijf het aanbod kreeg om verantwoordelijk te worden voor Scandinavië, was ik meer bezig met het vliegen dan met de zakelijke uitdaging. Al snel wist ik dat ik het wilde doen, want telkens als ik een vliegtuig zag kriebelde het wel. (Meteen flightradar erbij pakken en met regelmaat de kids mee naar Schiphol om vliegtuigen te bekijken en oder andere fora volgen) inmiddels ben ik 36 vluchten verder en heb de smaak goed te pakken. Pak komende week FB Gold.

    Hotels:
    Zoals hierboven al wel duidelijk, meestal in Oslo, Stockholm, Kopenhagen of Helsinki. Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk verschillende hotels gezien te hebben. De Radisson Blu hotels heb ik veel gezien, vaak in de oude stad in Stockholm verbleven bij lady Hamilton, die ik toch wel erg leuk vind. belangrijke eisen: snel WiFi en een zacht bed.

    Doel voor 2016:
    De lijn doortrekken maar gemiddeld iets minder vliegen. 4x per maand zal zo wel de max worden. Eventueel ook naar andere landen aangezien ik al gepolst ben om Turkije, UAE en Brazilië erbij te nemen. Of een andere job en wie wie weet wat er dan gebeurt?
     
    Lionell, Robert.J en high_class vinden dit leuk.
  6. MartijnBudding

    MartijnBudding Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Leuk onderwerp! Ondanks dat 2015 nog niet voorbij is en ik nog een tripje AMS-EDI / GLA-AMS op het program heb staan, is 2015 waarin mijn reis en vliegdromen werkelijkheid werden. Dankzij mijn nieuwe baan waarbij ik met enige regelmaat kan vliegen. Samen met een wat ruimer salaris en meer vrije tijd om achtelijke segmentrunnetjes te doen :D

    Maar goed:

    Vliegen....
    Het hoogtepunt, AMS-DXB-SIN-DXB-AMS met de Emirates A380. Wat een heerlijk toestel! Bovendien extra leuk omdat ik in het verleden bij Stork Fokker Aerostructures aan de GlaRe panelen voor de A380 gewerkt heb. Ik heb wel iedere keer het gevoel dat ze bij takeoff het gas niet open gooien... zo stil is dat toestel! En, ik heb dit jaar FB Silver bereikt, en daarmee ook "het virus" definitief opgelopen.

    Hotels...
    Ja, ik ben normaal gesproken van de goedkopie hotels Voornamelijk omdat ik het zonde vind om veel geld uit te geven aan een hotel terwijl ik er alleen kom om te slapen. Voor mij was het hoogtepunt het verblijf in de Island Suite van Rimba Resort op het eilandje Pulau Sibu in Maleisië.

    2016...
    Minimaal FB silver behouden, liever door naar gold. Maar vooral veel vliegen. Heb al 9 segmenten op het programma staan, dus dat eerste moet lukken. Ik hoop dat mijn baas even meewerkt met wat tripjes naar Nigeria in Business Class als het ff kan :D
     
    Lionell, Robert.J en Wes vinden dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Vliegen:
    Dit jaar heb ik de meeste vluchten gemaakt en dat ga ik volgend jaar helaas niet meer evenaren. A380 van LHR naar DOH en de Dreamliners van DOH naar CPT v.v. Ook mijn upgrade naar W op AF van CDG naar SIN op de triple 7. Dieptepunt was mijn paspoort op de heenreis kwijtraken, wat een gekloot...

    Hotels:
    De Mercure in Bratislava als hoogtepunt.

    Doel voor 2016:
    FB Plat ga ik dit jaar halen. Verder zoveel mogelijk nieuwe Europese landen bezoeken. Rusland, Estland, Griekenland, Finland en Slovenie staan op de planning. Ook Platinum halen bij LCAH en zoveel mogelijk miles bij KL binnenharken. Die La Premiere ticket gaat er komen. :D

    Iedereen succes met je targets voor 2016!!
     
    Lionell, Robert.J en jongesander vinden dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Vliegen:
    Dit jaar veel gevolgen voor mijn doen, afgelopen maand 2x de wereld rond (4 continenten). Hoogtepunten was toch wel business class kunnen vliegen, tegelijkertijd was dit ook wel een dieptepunt (misschien wat overdreven uitgedrukt) omdat ik wel meer had verwacht van Johnny Boer eten en business class return food uit china is ook niet te hakken.

    Hotels:
    Dieptepunt: Golden Tullip Rio de Janeiro (vroeger Intercontinental) inchecken duurde 1 uur na een lange reis. vervolgens deed het internet het 45 min lang niet, terwijl dat nodig was voor business en bleek dat we een lagere kamer hadden gekregen dan geboekt (standaard ipv superior)

    Hoogtepunten: St. Regis Saadyat Island Resort, Upgrades naar suites door Accor Aandelen (plat en nu gold status) en mijn error fare die ik nu uitvoer in The Puli hotel in Shanghai (staycation), bij aankomst ook nog geupgrade en gratis minibar :-D

    Doel voor 2016:
    Meer landen afstrepen van waar ik nog niet geweest ben. Meer business class vliegen (vanwege de betere "nacht" rust), en vooral naar leuke bestemmingen. Die nicobar en andaman eilanden van @Flying doc lijkt me wel wat.
     
    Lionell, Robert.J en Wes vinden dit leuk.
  9. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Leuk! Zo sta je eens stil bij al dat gereis.

    Vliegen:
    Absolute hoogtepunten van dit jaar waren voor mij was het bezoek aan de Virgin Clubhouse Lounge in LHR, de operationele upgrade die ik kreeg bij emirates (DXB-DUS) op een deep discount economy ticket en als toetje de EXP challenge van AA.

    Hotels
    Geen noemenswaardige ervaringen, wel een hoop slechte.

    2016
    In de komende 4 maanden nog 4 keer een zakenreis en met de nieuwe AAdvantage regels is de EXP al weer binnnen voor 2016. Ik ga eens nadenken of ik daarna me ga focusen op een ander programma. Ik heb in ieder geval al een J segment kunnen upgraden naar F met 1 van de SWU's, toch best een leuk pragramma dat AAdavantage :)
     
    Lionell, Robert.J en jongesander vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi, ben benieuwd waar je hebt geslapen in el nido?
     
    Lionell en Robert.J vinden dit leuk.
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    http://www.elnido-mahogany.com Is van een frans echtpaar met een magnifiek restaurant ernaast welke ingrediënten vers uit de zee gebruikt. Je hebt een jacuzzi verwerkt in de patio van je villa en de prijzen zijn zeker schappelijk. Naar El Nido zelf is ongeveer 1,5 euro en duurt 10 min met de tricycle.
     
    Lionell en Robert.J vinden dit leuk.
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vliegen:
    2015 was qua vliegen wel echt een bijzonder jaar voor mij. Denk dat ik tussen de 40/50 vluchten ga halen dit jaar en dat is voor mij wel een record.
    Twee hoogte punten. Mijn reis met mijn vriendin naar de US east-coast en een milagrun door de US en Azie met een goede vriend van mij. Daarnaast vond ik het ook de Seoul trip met wat andere forumleden erg leuk.

    Diepte punten heb ik niet echt gehad dit jaar. Ben alleen wel helemaal klaar met vliegen in AZ Y en Y+.

    Hotels:
    Ik heb echt een top tijd in het Park Hyatt Buenos Aires gehad afgelopen jaar. Prachtige kamer en erg vriendelijk personeel. Daarnaast hadden ze echt een top trip naar een lokale voetbalwedstrijd geregeld. PH Washington vond ik ook erg goed, alleen daar had ik een kamer met echt een verschrikkelijk uitzicht. Verblijf komende week nog in het Ritz in Jakarta (goeie BRG claim).
    Ik vond het Raddison in Philadelphia echt verschrikkelijk. Rare kamer die totaal niet paste bij bijvoorbeeld de aankleding van de lobby. Daarnaast was de kamer ook gewoon echt goor, veel haren stof etc. Ook in het DFW hilton double tree kom ik nooooooit meer terug.

    Doel voor 2016:
    Ga 2016 beginnen met een goede bestemming vinden voor mij AA miles. Daarna maar is kijken welk programma AA kan vervangen.
     
    Lionell, Robert.J en jongesander vinden dit leuk.
  13. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Goed idee!

    Vliegen:
    Vooral het laatste gedeelte van het jaar veel gevlogen en dat was AMS - MAN vooral, niet zo bijzonder :). Als ik er 1 zou moeten opnoemen zou het zijn dat ik mijn 1ste keer in BC heb gevlogen (IST - AMS met KLM), maar op de service na verder niet zo heel bijzonder. En natuurlijk eindelijk de felbegeerde FB Gold status. Maar zometeen met de KLM Dreamliner naar Abu Dhabi (zal proberen een eerste verslag te schrijven) en krijg mogelijk via werk op de terugweg een upgrade naar BC, dus dat zou wel leuk zijn.

    Dieptepunten, dat ik 1 minuut te laat was met inchecken in MAN en daardoor niet op de vlucht werd toegelaten (en nog ruzie moest maken om gebruik te maken van mijn full flex optie omdat ik als no show stond), overigens de zelfde medewerkster in MAN had een maand later die persé mijn handbaggage als ruimbaggage wilde laten opnemen. Ook ben ik naar Cuba gevlogen met Aeroflot, ook niet echt aan te raden (mede door een lange layover op Sheretmetyevo.

    Hotels:
    Niet veel bijzonders te melden, als is dit het eerste jaar dat ik in hotels zit en ik moet zeggen dat Hilton mij wel best tegenvalt. De prijs is vaak aan de hoge kant met vergelijkbare hotels terwijl ik de kamers tot op heden best vind tegenvallen.

    Doel 2016:
    FB Platinum status halen, ik zit eraan te denken om dit versneld te doen door als het mogelijk is vaker AMS - CDG - Bestemming te pakken. Daarnaast een leuke trip naar Zuid Amerika :)
     
    Lionell en Robert.J vinden dit leuk.
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Vliegen:
    Was een bijzonder jaar dat begon met een sabbatical van 5 maanden. Waar de meeste "normale" mensen er dan voor kiezen om de rust op te zoeken koos ik ervoor om lekker veel te vliegen. Hoogtepunten waren mijn Tier Point run naar Hawaii helemaal aan het begin van het jaar en daarnaast mijn Etihad business class vluchten van Abu Dhabi naar Sao Paulo. Daarnaast had ik eind vorig jaar nooit kunnen denken dat ik in 2015, 2x op Hawaii zou komen.... Al met al sluit ik het jaar af met 180k gevlogen miles op de teller....

    Dieptepunten waren mijn economy vluchten op de 767 van United en de vlucht met Air China tussen Madrid en Sao Paulo van gisteren. Beide gevallen omdat het om zwaar verouderde producten ging en in het laatste geval nog eens extra omdat ik 11 uur aan boord heb gezeten zonder dat ik ook maar een elektronisch apparaat (zelfs niet in flight mode) mocht aanzetten....

    Doel 2016:
    Het jaar begint goed met in Februari het Etihad Appartement. Daarnaast heb ik als doel om met mijn gespaarde American Airlines miles een F / C award around the world te boeken..... daar zijn echter nog wel een paar mileageruns voor nodig.... Daarnaast hoop ik snel mijn AA exec. plat kaart fysiek te ontvangen om te status matchen richting *Alliance...
     
    Lionell, FlyingDutchman87 en jongesander vinden dit leuk.
  15. AndréFB

    AndréFB Newbie

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    2015 was voor mij het jaar van veel cursus geven op lokatie bij nieuwe (soms bestaande) klanten. Veel korte vluchten binnen Europa (Scandinavie, UK, Zwitserland), waarbij ik steeds KLM kon vliegen en wel rechtstreeks vanaf Amsterdam. En 3 x retour naar de VS met KLM en Delta.

    Geen duidelijke hoogtepunten qua vliegen of hotels. Wel het bereiken van FB Gold voor ‘t eerst!

    Dieptepunt: op Schiphol te horen krijgen dat je vlucht naar Chicago is geannuleerd (KL611 op 12 oktober). Maar dat ieder nadeel ook een voordeel heeft werd later duidelijk: extra miles (100 % ipv 25 %), extra segment (overstap in Minneapolis) en 600 e compensatie van KLM. Was achteraf wel paar uur slaapverlies waard.

    2016
    Nu hopen op wat leuke vluchten zodat ik lounge toegang kan gaan uitproberen!
    Eerste tekenen wijzen op een training in de VS ergens in februari. En verder afwachten maar.
    Ik verwacht prive niet te vliegen; hooguit een korte trip binnen Europa via award tickets.
    Wel ga ik kijken of ik meer segmenten kan meepakken door ‘s vanaf Dusseldorf te vliegen bv.
    En als ik een keer met een andere alliance vlieg ga ik zeker status matching proberen!
    (met dank aan de forumleden voor de vele info over dit en andere zaken).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    2015 was een mooi jaar waarin ik volop van mijn FB Gold status heb geprofiteerd. Behoorlijk wat gereisd, met als hoogtepunt tot nu toe BusinessClass met Alitalia (a330) naar Miami (vanaf Milaan). Verder ga ik na de kerst nog een week naar Abu Dhabi in de nieuwe KLM Dreamliner (Business ;-). Gekocht met Miles (die nu ongeveer op zijn). Mijn vriendin en ik gaan chillen in het 5* Intercontinental.

    In 2016 krijgen we een baby. De hobby gaat dus op een wat lager pitje. Volgend jaar zijn we nog FB Silver en weet nog niet of we dat gaan vasthouden. Misschien maar gewoon blijven zoeken naar beste businessclass deals voor mooie vakanties. Ik denk aan St Maarten of Bali in de zomer of eind 2016 met zn drieën. En economy met een baby kan ook prima. Even afwachten hoe het allemaal uitpakt.

    Qua creditcard gaan we naar verwachting over van Amex FB Gold naar gewone Amex kaart.
     
    Lionell, MartinR en jongesander vinden dit leuk.
  17. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Leuk onderwerp!

    Vliegen:
    Ondanks dat ik elk jaar toch wel een leuk aantal vluchten maak, ben ik in 2015 (dankzij IkVliegVeel/InsideFlyer) pas echt geïnteresseerd geraakt in spaarprogramma’s, miles, statussen, voordelen, het plannen en optimaliseren van trips. Dit jaar heb ik daarom ook mijn eerste status (FB Silver) gehaald.

    Mijn hoogtepunt een prachtige daling en landing op SEZ: 30 minuten genoten van prachtige uitzichten vanuit stoel 16a. Dieptepunten heb ik op 2 uur vertraging vanaf MAD dit jaar niet echt ervaren.

    Hotels:

    Het dieptepunt was voor mij Sheraton Brussel: Gedateerd, rommelig, niet klantvriendelijk en onhygiënisch.

    Hoogtepunt was het DoubleTree by Hilton Seychelles - Allamanda Resort & Spa: Slechts 30 kamers, persoonlijke service, goed eten en een prachtige locatie.

    Doel voor 2016:
    In januari 2016 neem ik mijn vader mee op een luxe trip. Dit vanwege zijn 60e verjaardag en als bedankje omdat ik vroeger vaak met hem mee op reis mocht. De trip omvat 6 business class vluchten, waaronder 2 vluchten in de nieuwe Etihad B 787 Business Studio en overnachtingen in onder andere het Qasr Al Sarab Desert Resort en in de Marina Bay Sands.

    Verder ben ik van plan om van mijn reeds gespaarde FB-Miles een leuke WBC retour te boeken.
     
    Lionell, RSC09 en jongesander vinden dit leuk.
  18. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Leuk onderwerp en leuk om de verhalen van andere te lezen!

    Vliegen:
    2015 is/was het jaar dat ik voor het eerst zakelijk ging vliegen, door het veranderen van functie ben ik nu zeer regelmatig onderweg voor m'n werk wat er voor heeft gezorgd dat ik nog meer interesse heb gekregen in het reizen en alles wat er bij hoort.

    Hoogtepunt van dit jaar was toch wel dat ik samen met m'n vrouw bijna te laat aankwam bij de gate voor onze vlucht AMS-DXB met Emirates. Aangekomen bij de gate kregen we te horen dat we waren geupgrade naar Businessclass van de A380. Dit was een lekker begin van onze vakantie!

    Dieptepunt van dit jaar was een vlucht met Lufthansa van Doha naar Muscat. Op een vlucht van circa 60 min een vertraging van bijna 3 uur hebben terwijl je al in het vliegtuig zit is niet prettig. Helemaal omdat meerdere malen het stroom compleet van het vliegtuig af ging door technische problemen.

    Hotels:
    Hoogtepunt was toch het verblijf blij Mgallery op Phu Quoc-Vietnam. Niet het beste hotel waar ik ooit in verbleven heb maar voor dit jaar was de totale sfeer toch wel de uitblinker.

    Dieptepunt was toch wel Hotel Al Khozama in Riyadh- Saoedi Arabië, niet alleen waren de kamers matig gezien de prijs maar doordat ik een kamer aan de zijde van een moskee had werd ik "vriendelijk" gewekt hierdoor elke morgen om 4.30!

    Doel voor 2016:
    Zal toch voornamelijk zakelijk worden aankomend jaar.
    Verwacht ergens tussen de 100.000 en 150.000 km te gaan vliegen volgend jaar.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2015
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  19. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Vliegen: Afgelopen jaar echt voor gekozen om me meer te richten op 1 FFP, waardoor ik nu FB Silver status heb behaald. Is nog niet veel, maar het begin is er. Veel zakelijke reizen naar interessante landen, maar voor het eerst naar Kuwait en Tel Aviv sprongen er echt uit.

    Hotels: Heb ik eigenlijk niet teveel over te melden, dan dat ik Radisson Blu hotel in Jeddah elke keer weer zeer aangenaam is. Ook het Japanse restaurant in het hotel is een topper.

    Doel voor 2016: Tenminste FB Silver status behouden en met FB Amex Gold (dank @Wes) , zakenreis naar HKG en vakantie naar Sicilië gaat dat vast wel lukken. Hoor wat geluiden op me werk over Zweden, Israël en Taiwan, dus misschien wel mogelijkheden naar Gold

    Tevens meer betalen via mijn FB Amex Gold om punten te verzamelen om over een paar jaar een zeer mooie trip te boeken met hele gezin (huidige award miles stand nu rond de 120.000 award miles)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Erg leuk inderdaad om ieder zijn verhaal te lezen :)

    Vliegen: 2015 was een top jaar vwb aantal vluchten. Ik FB Platinum gehaald op zowel vluchten als miles en dat na 4 jaar FB Gold te zijn geweest. Helaas zijn er niet zo heel veel extra voordelen (extra miles en gratis upgrade naar economy comfort daargelaten). Waar ik vorige jaren alleen Europa (voornamelijk KLM) zakelijk vloog, was 2015 ook het jaar van wederom veel Europa en 4x naar Houston, Kenia (B787 Kenya Airways), Nigeria en Ghana.


    Hotels:
    Ik probeer voornamelijk in Hilton hotels te zitten en dat puur om de punten. Aantal Hilton in London zijn tegenvallers, zoals Hilton Metropole (massaal/te druk, kleine oude kamers), Hilton Olympia (oud, kleine kamers, wel vriendelijk personeel!). Hilton on Park Lane (toppertje, helemaal als je een beetje op een hoge verdieping zit met top uitzicht). Hilton Houston Westchase, zware tegenvaller. Je kreeg max 1 drankje in de executive lounge, dat zijn we in Europa niet gewend waar voornamelijk een open bar policy geldt.

    Doel voor 2016:
    Er staan al weer wat zakelijke reizen op het programma in januari/februari naar Karachi (Pakistan), Dubai, Jeddah (Saudi), Houston, Lisbon, Luanda (Angola)... dus dan gaan we iig weer voor FB Gold en wellicht weer Platinum o_O !
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina