China Southern A380 Inaugural PEK-AMS - Airplane Visit

Discussie in 'Nieuws' gestart door SVDH, 21 jun 2015.

1. SVDH

SVDH Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    608
    Trofeepunten:
    113
    LVH vindt dit leuk.
  2. kevinvdwal

kevinvdwal Active Member

Leuk Bevonden:
    159
    Trofeepunten:
    43
    Natuurlijk lezen we de frontpage :p Leuk filmpje :)

AnthonySneek en SVDH vinden dit leuk.
  3. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Boekt NOOIT maar ook NOOIT business class operated by China Southern Airlines! Elke euro die je uitgeeft aan hun is te veel.

Kom net van hun A380 vlucht van Amsterdam naar Beijing.

• IFE vanaf Amsterdam al kapot. Businessclass vol met op-ups en first vol.
    • Als je nog aan de gate staat wilt de crew weten wat je voor lunch en ontbijt wilt, inclusief drinken.
    • Dranken worden allemaal lauw geserveerd. Ja ook witte wijn en champagne.
    • De fa's in het donkerblauw zijn nog wel vriendelijk, maar de reguliere in de paarse outfit kan je beter vermijden. Grissen gewoon je glas uit je hand.
    • Je krijgt één dikke deken en matras pad, opzicht niks mis mee, alleen de cabine temperatuur is 28 graden
    • Lunch was goed, ontbijt niet naar binnen te krijgen.
    • En nog veel meer.
    Kreeg nog wel de excuses van de purser over het IFE en dat ze zou proberen mij te upgraden naar F als ik weer met China Southern zou vliegen. Gelukkig doe ik dat niet, maar Xiamen Air is in het algemeen slechter dan China Southern... Ik kreeg nog wel een fles champagne mee, maar iedereen weet dat de F champagne voor 5 dollar te koop is.

Op de luchthaven van Beijing werd het er niet beter op. Ik heb één overstaptijd van 12 uur en ik moest mijn bagage claimen omdat ik transfer naar domestic. Echter was de transfer hall dicht en kon ik geen kant op. Dan toch maar door customs en proberen mijn bagage te droppen bij de incheckbalies. Staan vervolgens China Southern en China Eastern met allerlei Miss. weet ik veel wie klanten te helpen, maar als je vraagt waar de Sky Priority drop-off is kijken ze je met groten ogen aan. China Southern heeft iets verder op een soort lounge check-in dus probeerde het daar maar. Nadat ik 4 mensen te woord had gestaan omdat de rest geen Engels sprak kreeg ik het antwoord dat ik om 16:00 nog maar eens moest proberen... Sta je dan met je gelabelde bagage naar je eindbestemming....

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben ben ik aardig nijdig op dit moment. Morgen maar eens een klacht indienen bij China Southern Airlines over hoe zij hun premium/elite passengiers behandelen.

Gelukkig heb je dan nog Hilton (geen Paris), en die maakt een deel goed.

AnthonySneek, Carel1, SVDH en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Administrator Medewerker Captains

Leuk Bevonden:
    3.185
    Trofeepunten:
    113
    Damn, dat is geen zeker begin van je trip...

5. SvnKngs

SvnKngs Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    294
    Trofeepunten:
    63
    Niet best nee... Twee collega's hadden vorige week ook deze vlucht (in Y), hun grootste klacht was dat bij incheck bevestigde stoelen aan de gate nog werden veranderd. Zo moest mijn 2,10 meter lange collega in een middleseat plaatsnemen, een aantal rijen verder dan de andere collega, maar had 'ie gelukkig een vriendelijke buurman. Daarnaast vonden ze de totale wanorde bij boarding opvallend, maar heb het idee dat dit een beetje 'Chinees-eigen' is...

6. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Mijn stoel was bij check-in ook veranderd. van 22A naar 15A. Niet wetende wat er te wachten stond kon ik er meeleven op dat moment.

Boarding in Amsterdam heb ik niet echt meegemaakt. Was de eerste passagier aan boord het vliegtuig. De Chinezen vormde wel 30 minuten voor boarding al een gigantische rij voor de economy line, maar daar hadden de priority passagiers weinig hinder van.

7. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    113
    Ja matig begin zeg. Veel plezier op de rest van de trip. Hou ons op de hoogte!

8. Valentijn

Valentijn Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    555
    Trofeepunten:
    93
    Wat ontzettend naar allemaal! Groot gelijk dat je een klacht in gaat dienen. De vraag is natuurlijk wel wat CZ daarmee gaat doen ;).

Eén pluspunt: vanaf nu kan je reis eigenlijk alleen nog maar beter worden :)! Veel plezier de komende tijd!

9. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Het gaat steeds beter. Aansluitingsvlucht vertraagd. Het laatste waarop je zit te wachten na 12 uur lange layover. Omroepen alleen in het Chinees en van priority hebben ze nog nooit gehoord.

Lounge van CZ is net zo groot als mijn day room Hilton Beijing Airport.

Enig pluspunt, die brief naar CZ wordt steeds langer.

SVDH en Flying doc vinden dit leuk.
  10. Alias

Alias Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    28
    Ik benijd je niet en dan ook nog in China. Zie of je de brief aan CZ in het Mandarijn vertaald kan krijgen, wellicht wordt deze dan door meerdere personen gelezen en mogelijk ook nog door iemand die verschil kan maken.
    In 2011 heb ik met CZ gevlogen - PEK AMS - en dat is gelijk de laatste keer geweest.

Mag hopen dat het begin van je reis niet leidend is voor de rest ervan. Succes en sterkte!

11. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Heb antwoord gekregen van CZ. Exact wat ik verwacht had.
    • Geen persoonlijke aanhef
    • Veel taal-en stijlfouten
    • Het standaard Chinees gelul dat het hun spijt en dat ze beterschap beloven.
    • Omdat mijn vlucht naar Amsterdam uitgevoerd wordt door Xiamen Air, kan CZ mij niet upgraden.
    • Natuurlijk zeggen ze niet welke andere vorm van compensatie ze mij willen aanbieden. Kost natuurlijk geld.

12. Ipponmaster

Ipponmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
  13. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Ze flikken het weer!

Op de luchthaven van Beijing had dezelfde check-in agent die mij op 5 augustus ook al incheckte.

"Can't check you in. Come back later"

Het is beter om maar niet te schrijven wat er toen gebeurde. Ok kleine hint: er is het een en ander gesneuveld.

SvnKngs, Valentijn, AnthonySneek en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. AnthonySneek

AnthonySneek Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    en nu zit je gevangen op de luchthaven in een celletje:p:p

Laatst bewerkt: 23 aug 2015
    high_class vindt dit leuk.
  15. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    645
    Trofeepunten:
    113
    hoe heb je dit opgelost?

AnthonySneek vindt dit leuk.
  16. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Geëist dat ik haar manager wilde spreken, aangezien ze mij 2,5 week geleden ook al het leven zuur maakte. En ik kreeg ook een leidinggevende te spreken.
    Liet hem mijn brief zien aan China Southern Airlines omtrent mijn vorige incidenten, waaronder mijn ervaring met haar. Ik was destijds haar naam vergeten, maar dit keer heb ik even goed op het naambordje gekeken.

Hij beloofde natuurlijk weer de standaard bullshit beterschap en dat hij haar zou aanspreken... Natuurlijk grootste onzin en ik ga weer een reageren op de brief van CZ. Het leuke van alles was, ze wist nog wie ik was, en de medewerker die na het inchecken met jouw koffer naar de x-rayscanner loopt herkende mij ook nog.

17. AnthonySneek

AnthonySneek Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Dit wordt vervolgd ?

Wel vervelend zeg, elke keer dat geouwehoer op die airport/maatschappij

18. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    113
    Ja, ik hou jullie wel even op de hoogte.
    Naast mij liggen de twee luggage tags van vandaag en van 2,5 week geleden. Kan het bijna niet geloven dat het agent no. hetzelfde is.
    Luchthaven van Beijing moet je gewoon vermijden, althans de domestic terminal. Het enige wat daar goed geregeld is, is de de VIP security checkpoint.

19. Alias

Alias Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    28
    WT13, het posten van je ervaringen - mogelijk met foto's - op Weibo, maakt dat verschil in China of blijft men er onverschillig onder?

20. Mike

Mike Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    644
    Trofeepunten:
    113
    ik heb wel een weibo account :D

Deel Deze Pagina