American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3

Bijgevoegde bestanden:

2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    574
    Trofeepunten:
    123
    Sowieso is die puntenwaarde maar raar. Die geldt wellicht als je kadobonnen koopt.

Ik heb heel veel Business tickets gekocht met punten bij KLM. Het hele gezin nar Zuid-Afrika, hele gezin naar Amerika, vakantie naar Mauritius en vorige maand een retour Las Vegas met mijn vrouw.

De prijzen variëren van 180.000 retour (Las Vegas) tot en met 110.000 retour (Zuid-Afrika en Mauritius).

De tickets zijn vele duizenden euro's. De waarde die ik uit die punten haal liggen echt heel hoog.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  3. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    je bedoelt dat je ze omzet naar flying blue miles?

4. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Hoe bepaalt AMEX eigenlijk bestedingslimieten?
    Ik heb (op 1x na) geen betalingen gemist, en zeker de afgelopen tijd niet. Nu ik net uit Noorwegen terug ben, heb ik vandaag de openstaande rekening betaald. Maar kreeg vandaag ook van Amex een mail dat mijn vaste bestedingslimiet is ingesteld op een lager bedrag dan het eerst was (althans, heb nu een bedrag open staan van afgelopen factuurperiode plus huidige, en het ‘nieuwe’ limiet is ruim €1600 lager.

Hoe baseert Amex zich op om die limieten te verlagen?
    Uiteraard had ik tussendoor ook een overboeking kunnen doen, maar kan in dit geval een paar dagen mijn Amex niet gebruiken totdat mijn overboeking van vandaag verwerkt is, en dat duurt vaak een paar dagen.

5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    574
    Trofeepunten:
    123
    Ze doen het met een combinatie van betalings en uitgavehistorie.

Maar ze zijn echt superruim, dus enkel als je hem heel lang niet gebruikt, zak je echt weg. Ik krijg hem niet vol in een maand:

Schermafbeelding 2025-05-30 105928.jpg

Gin_klm vindt dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    Nogmaals geprobeerd bij de NL klantenservice. Niet hoger dan 25k MR terwijl de spend vergelijkbaar is met vorige jaren waar ik 50K kreeg.

7. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat zou mij ook niet lukken. Maar ik ben van 4.000 naar 2.100 gezakt. En dat is het afgelopen 8 maanden al 3x gebeurt, en ineens is het weer ‘opgeheven’.

8. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik vermoed dat er verschillende vormen van upgrade acties in NL en BE.

Zie BE website (https://www.americanexpress.com/nl-be/kaarten/kaart-wijzigen/

Als je daar je huidige kaart invult zie je de upgrade offer:
    1e voorbeeld: Gold > Platinum = 100k amex rewards punten.
    2e voorbeeld: Platinum > Platinum = amex reward punten booster. Voor € 10,00 per maand krijg je 3 amex punten (ipv van standaard 1 amex punt) per bestede euro.

Die amex punten booster is iets wat ik nog niet eerder gezien heb.
    Lijkt niet beschikbaar voor NL markt.
    De maandelijkse basis tarieven in beide marken (NL & BE) zijn gelijk (€ 65,- per maand).
    Echter in de BE markt is de extra platinum kaart inbegrepen in het basis tarief.
    In de NL markt is de extra platinum kaart niet inbegrepen en kost deze € 10,- per maand.

bottom line, ik krijg de indruk dat AMEX zoekende is naar manieren om hun “maandelijkse” inkomsten te verhogen.
    En “iemand” moet daarvoor de rekening gepresenteerd krijgen.

Bijgevoegde bestanden:

finsdeflyer en VinceG vinden dit leuk.
  9. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Die puntenbooster klinkt wel interessant als je voldoende spend hebt en een duidelijk doel voor ogen hebt.

Afgezien van verdere verschillen in marktpositionering denk ik dat de extra Platinumkaart ook betaald is geworden vanwege het duurdere en uitgebreidere Privium (t.o.v. Fastlane @ BRU).

Deel Deze Pagina