AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Ik vermoed dat het restaurant vergeten was bij Dining City aan te geven dat ze gesloten waren op Koningsdag. Of Amex je daarin tegemoet komt, is maar de vraag dan.

2. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij heb ik van Amex een Dinner aangeboden gekregen. Via de amex app geboekt en als onderdeel van mijn platinum voordelen. Niks te maken met hoe amex dit administratief afhandelt wat mij betreft. Hun dining credit, hun probleem

3. FWie

FWie Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Update op mijn bericht #234.
    Klacht ingediend bij Amex over lage waarde van dining benefit bij Bistro Flores in Nijmegen en ons besluit daar niet te eten.
    Ik kreeg binnen 1 week na de klacht €100 bijgeschreven als "Credit aanpassing". Geen mail van Amex als reactie op mijn klacht maar goed dat ik de "echte waarde" van de benefit nu heb gekregen.

Francisco_NL, ppt, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Yuka

Yuka Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Wij hebben gedineerd bij Florent, de bistro in Utrecht. Met de AMEX-deal hadden we recht op een tweegangendiner, maar dit voelde absoluut niet als een volwaardig diner. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen dat de één het tweegangenmenu nam met drie extra bitterballen als bite, en de ander koos voor het viergangendiner, waarbij we het dessert vervingen door een kaasplankje tegen een meerprijs van €7,50.

Los van de waarde van de AMEX-promotie vonden we het op zich niet erg om extra gangen bij te bestellen. We zijn echter geen liefhebbers van zoet, en het was jammer dat het vervangen van het dessert door een tussengerecht opnieuw €7,50 kostte.

De service in het restaurant was overigens uitstekend; daar hebben we niets op aan te merken. Onze kritiek is dan ook vooral gericht op AMEX en de invulling van de promotie.

Bijgevoegde bestanden:

Francisco_NL vindt dit leuk.
  5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    362
    Trofeepunten:
    63
    Wat mis ik het oude concept zeg!
    Lekker met 150,- korting anoniem bij een sterrenzaak eten i.p.v. nu op een Groupon achtige manier ontvangen worden met (blijkbaar ineens heel veel) mede-kaartgebruikers die eigenlijk het liefst Biefstuk met Frites willen eten voor weinig..

VinceG, Domans, Dan1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij was dit de welbekende druppel, na jarenlange devaluatie van de Platinum kaart (remember 1,5 mr punt/euro, een fatsoenlijke dining credit zonder ‘oh, u komt voor de American Express kortingsactie’, ineens €10 extra kosten 2e plat houder) ben ik er wel klaar mee. Kaart geannuleerd, mij zijn ze kwijt als klant. Dat moest ook weer in twee etappes, want de telefonische opzegging bleek na twee weken ineens onvindbaar. Tsja.

Ruut, Francisco_NL, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    613
    Trofeepunten:
    123

Ik ben het volledig met je eens en vind dat je dit enorm goed verwoord hebt. Ook de mogelijkheid om in het buitenland je tegoed te besteden past veel beter bij het imago dat Amex bij deze kaart bedacht heeft.

Kent iemand hier daar geen mensen in het NL management? Bundeling van klachten al dan niet via Inside Flyer? Ik zou me daar graag voor willen inzetten.

Laatst bewerkt: 5 mei 2025
    Ruut, Robinho, Jeroen23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    + 1 - Ik sluit mij aan bij een eventueel initiatief.

alfa_x, VinceG, OutintheBlue en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    33
    Vanaf 22 Mei kan je reserveren voor de tweede ronde tussen 1 en 30 Juni.

vlieg8877 vindt dit leuk.
  10. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik ook!

11. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.062
    Trofeepunten:
    428
    Laatst bewerkt: 23 mei 2025
    ppt, Maarten_22 en Ruut vinden dit leuk.
  12. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Wat een mooie review. Ik als Groninger wilde deze periode hier ook dineren, maar het kwam qua datum/tijd etc. niet goed uit. Wijk (net als de vorige periode) nu weer uit naar Leeuwarden.

In de vorige periode bij restaurant "Proefverlof' in Leeuwarden geweest, gevestigd in een een oude gevangenis (ik vind dit echt een briljante naamkeuze). Hier kregen we een drie-gangen verrassingsmenu. Deze staat ook op de kaart voor 49,50, maar de Amex versie was wel aangepast, zo werd ons later verteld. Ook hier een 'eigen' fles water voor een 6,50 euro. Belachelijk. Ook de wijn was ietwat aan de prijs (maar waar is dat niet tegenwoordig), maar verder dus wel prima gegeten. Maar ja, het oude concept was gewoon vele malen beter en meer passend bij de Platinum card dan dit.
    Deze periode gaan we naar het andere restaurant in Leeuwarden, Eindeloos.

ppt vindt dit leuk.
  13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.020
    Trofeepunten:
    333
    Zojuist maar eens een klacht ingediend bij Amex. Het feit dat je nu aan 1 maand gebonden bent voor diner voor 2 houdt nu voor de 2e keer in dat ik geen reservering kan maken. Juni is een drukke maand en zit ik vrijwel geheel in het buitenland. Dus nu voor de 2e periode ook al niet kunnen reserveren. 1e periode niet kunnen reserveren doordat de app niet naar behoren werkte en toen het eindelijk werkte was het bijna eind april. Dus nu 2 keer gemist.

Daarnaast alles wat ik lees geeft gewoon grouponvibes.... Dat motiveert ook niet.

ppt en Ruut vinden dit leuk.
  14. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Net alle eerdere ervaringen hier gelezen van het vernieuwde dining-voordeel. Ik ben het ook eens dat het en devaluation is. Echter heb ik wel ook goede ervaringen kunnen maken tot nu toe, dus hier mijn reviews:

- Umami by Han in Amsterdam: Aanradertje! Goede selectie van included dishes en betaalbare extra opties. Ook zonder de 'buy-up' voldoende voor 2!
    - Hasta La Vista Amsterdam: niet aan te raden. Ze bieden een scaled-down versie van hun 3 gangen tasting menu wat normaliter maar 9€ meer kost dan de aangegeven 50€ waarde p.P. Echter ontbreken er 3 dishes in de Amex versie welke anders wel inclusief zijn.
    - Wat verder weg maar beste waarde: Aal Schoul in Luxemburg - aangegeven waarde van 62€ p.P. Geen kleine dishes, maar een volledig lunch of dinner met een keuze van starters, hoofdgerecht + dessert!

Voor de juni editie heb ik weer 'Umami by Han' geboekt en 2e keuze (Business Gold) 'The Uptown Meat Club' in Amsterdam. Indien er iemand ervaring heeft bij de Uptown Meat Club hoor ik het graag!

ppt vindt dit leuk.
  15. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik was vandaag bij restaurant Rood in Haarlem. Vast menu helaas, wel voldoende dit keer dus enkel drankjes en frietjes bij betaald.

Bijgevoegde bestanden:

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    613
    Trofeepunten:
    123
    Moet je dan nog wel reserveren en goochelen met die QR code?

Laatst bewerkt: Vandaag om 15:01
  17. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Ja, inmiddels is concept wel aangepast en hebben ze een set (share) menu (t.w.v. € 100,-). Er was ruimte voor eventuele alternatieven.

Dan1 vindt dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    613
    Trofeepunten:
    123
    Ah okay, jammer. Vriendje van mij had het vorige week over dit restaurant en dat ik daar echt moest eten. Had mooi geweest als ik die €100 vrij kon besteden.

19. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben deze week op bezoek geweest bij Pesca Rotterdam. Ik vond het een tegenvaller. Bij binnenkomst kreeg ik een blikje sardientjes met daarop een klantnummer. Dit nummer moest ik doorgeven bij het bestellen van eten en drinken. Eerst gaan gasten naar het "vistheater". Hier krijgt men alle soorten vis en zeevruchten te zien. De prijzen zijn ondoorzichtig aangezien alles op gewicht gaat. Ik kwam met AMEX en kreeg ook een uitleg maar mocht niets uitkiezen. Ik moest eten wat de pot schaft. Ook niet tegen bijbetaling iets wisselen. Het menu staat vast. De enige uitzondering is allergie maar men is zo slim om eerst naar de allergieën te vragen voordat het AMEX-menu wordt verklapt.

Het is een shared-dining. Vooraf een kommetje met tonijn en limoen, het bordje was zalm met karnemelk. Als hoofdgerecht gegrilde dorade, friet en sla.
    Voor een broodje met boter berekent men 5,50 euro.

Daarna naar het volgende kraampje. Hier kiest men de wijn (of een glaasje fris of betaald kraanwater) uit. Je krijgt de drankjes meteen mee en moet hiermee zelf naar de tafel lopen. Het eten werd wel aan de tafel geserveerd.

Ik vond het restaurant lijken op een luxere foodcourt zoals we deze kennen vanuit de shopping malls in Azië. De tafels zijn niet gedekt, bestek ligt in een bakje op tafel. Personeel is Engelstalig. Ik had nog een extra drankje besteld maar dit is men vergeten te brengen. Erg jammer aangezien er maar 6 tafels bezet waren en wel 8 mensen in de bediening rondliepen.
    Ik was alleen wezen eten maar kreeg het diner (en de hoeveelheid) voor 2 personen. Er is immers ook voor 2 betaald. Ik kreeg het met gemak op. Bij 2 personen gaan jullie met honger van tafel.

Tip, het blikje sardientjes met nummer is voor de show. Andere gasten naast mij wisten dit niet en kregen een hoge rekening aangezien het blikje was geopend.

Ik ga hier niet meer terug.

Bijgevoegde bestanden:

finsdeflyer en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina