KLM (en anderen) - compensatie bij overboeking, vertraging, cancelling etc...

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Tuvalu, 12 dec 2014.

1. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    642
    Trofeepunten:
    348
    Het duurde wel een aantal dagen. Als je na een week nog geen reactie hebt zou ik contact opnemen.

EVO vindt dit leuk.
  2. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ok, dan houd ik dat even aan. Thanks!

3. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ondertussen heb ik een reactie ontvangen van KLM waarin ze aangeven dat we geen recht hebben op compensatie
    Volgens mij snappen ze de EU verordening niet helemaal. Dit is de reactie van KLM:

“Het spijt mij dat u het niet eens bent met het eerder gegeven antwoord. Dit verandert echter niets aan onze beslissing.

Hoewel ik begrip heb voor uw standpunt, kan ik niet anders concluderen dan dat uw dossier volgens onze richtlijnen is afgehandeld.

Nogmaals bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen en ik hoop dat wij u snel weer aan boord mogen verwelkomen.”

Wat zouden jullie aanraden qua vervolg?

4. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    348
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou nog een reactie op je huidige case sturen en vragen of een supervisor mee kan kijken. eventueel vragen of ze telefonisch contact met je opnemen zodat je het een en ander nog kan toelichten.

En een nieuwe claim indienen met de bijhorende jurisprudentie, vertragingsinformatie enz zodat KLM zelf niet anders kunnen concluderen dat je recht hebt op de compensatie.

5. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Het schiet nog niet echt op met KLM. Ik heb een reactie op de case gestuurd, waarbij ik ook letterlijk het artikel uit de EU verordening waarin staat dat tickets uitgegeven via het frequent flyer programma onder de compensatie regeling vallen toegevoegd als bijlage. Daarnaast gevraagd of een supervisor mee kan kijken maar krijg gewoon een exact copy and paste antwoord als de vorige keer. Een nieuwe claim kan ik niet indienen, als ik dat probeer staat dat er reeds een claim is ingediend.

Iemand wel eens gebeld over een claim?

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.184
    Trofeepunten:
    408
    Bellen zal geen zin hebben omdat als je al iemand aan de lijn krijgt die inhoudelijk op de claim in gaat verder niets kan toezeggen.

Als de nieuwe afwijzing er is kan je ook nog proberen om in zee te gaan met een claimtoko, er zijn er diversen, ik heb in vroeger tijden dan ook wel eens gedaan voor mijn vader bij KLM en Turkish Airlines die voet bij stuk bleven houden.
    Uiteindelijk kwam het in beide gevallen aan op procederen door EU Claim, waar de rechter van het verweer van beide maatschappijen korte metten maakten, de argumenten zoals door mijn vader en EU Claim werden aangedragen werden ook toen genegeerd, maar niet bij een gang van de rechter, dan beoordeeld de rechter of aan de spelregels is voldaan.

Wel draag je natuurlijk in dat geval een percentage van de opbrengst af, maar je hebt er verder geen omkijken na.
    Je kan in ieder geval proberen of een claimtoko er brood in ziet door een aanvraag te doen, je zit dan nog nergens aan vast, dat komt pas als ze er brood in zien en jij iets moet ondertekenen, je zou dat al nu kunnen doen en bij een positief antwoord van een claimtoko dat nog in een laatste reactie vermelden dat je anders die stap gaat nemen.
    Als een luchtvaartmaatschappij weet dat ze fout zitten is dat een belangrijk moment om te beslissen, want een juridische procedure kost ook geld.

EVO vindt dit leuk.
  7. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    642
    Trofeepunten:
    348
    Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je die ook inschakelen.

EVO vindt dit leuk.
  8. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor alle reacties. Even een update van mijn kant. Als laatste poging nogmaals gevraagd of er een supervisor mee kan kijken. Vervolgens ruim een week niks gehoord. Ik had eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven en had al even gekeken bij een tweetal claimtoko’s. Gister eind van de middag een e-mail ontvangen van de persoon van KLM die onze claim in behandeling heeft met de vraag naar ons IBAN nummer. Verder stond er niks inhoudelijks in de mail maar ik ga er nu toch wel een beetje vanuit dat ze de compensatie gaan uitkeren. Fingers crossed ;).

DirkOnTour en Sandor vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.184
    Trofeepunten:
    408
    Als ze om het rekeningnummer vragen verwacht ik dat wel.
    Kan trouwens ook echt een actie zijn dat men bepaalde claims eerst standaard afwijst ook bij herhaling afwijst, er blijft maar een beperkter percentage over die echt door gaat, dus daarmee pak je eenvoudig wat winst.

EVO vindt dit leuk.
  10. OilFlyer

OilFlyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    121
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand ervaring met procederen om juiste compensatie bij de kantonrechter ? Ik heb een gevalletje bij de hand waarbij de luchtvaartmaatschappij een medepassagier op een geannuleerde vlucht de juiste compensatie heeft verstrekt en mij minder. De maatschappij vertikt het om mij ook het verschil uit te keren. Ik heb al een klacht ingediend bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.

11. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Dat is op zich niet zo'n gek idee. Niet heel netjes natuurlijk om het op die manier te doen maar waarschijnlijk wel effectief voor KLM omdat er genoeg zijn die opgeven.

Vorige week hebben we een e-mail ontvangen waarin excuses werden aangeboden en waarin stond aangegeven dat we recht hadden op compensatie. Gisteren zowaar de compensatie op onze rekening. Dat is dan wel weer snel geregeld!

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.184
    Trofeepunten:
    408
    Er zijn meer maatschappijen die zo werken.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...iphol-tegengehouden-wegens-openstaande-schuld

Dit is zo'n mooi voorbeeld ondanks veroordelingen weigert een maatschappij te betalen.
    Dan is dit een prima manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen, maar als consument sta je echt machteloos om dit zelf te kunnen krijgen.

Deel Deze Pagina