Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Over IT gesproken: KLM IT!

Op 18 juli 2024 (!) IAD - AMS, IFE kapot. Wel beeld, maar geen geluid. Gelukkig had ik mijn eigen content mee. Dit gemeld bij de onervaren stewardess die zich niet echt raad wist met de situatie. Of ik ergens anders wilde zitten. Maar dat is niet echt een optie als je met twee kinderen van 2 en 5 plus echtgenote reist.

Uiteindelijk kon ik kiezen tussen voucher van €50 of 12k punten. Het laatste gedaan, en dit ging dan allemaal met de ipad van de crew. Nooit meer iets van gehoord. Nog paar keer contact opgenomen, maar men verzocht mij nog wat geduld te hebben.

Maanden later toen ik eraan dacht dat de Platinum Service Line eens gebeld en aangegeven dat ik het wel erg lang vond duren. Ze konden mijn case/klacht echter nergens vinden. De situatie meerdere keren moeten uitleggen (zo’n moeilijk verhaal was het volgens mij echt niet). Uiteindelijk 12k FB Miles gekregen.

Ik krijg net deze mail:

During your flight on 07/18/2024 to Amsterdam, your entertainment system did not work properly. We realise that this must have been inconvenient, and would like to apologise.

We are doing everything we can to prevent this from happening again.

That is why we would like to offer you 12000 Flying Blue Miles
    .

We hope that despite the inconvenience, your journey was a pleasant one.

Yours sincerely,

KLM Customer Care

:D:D:D:eek:

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123

Bijgevoegde bestanden:

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Gisteravond catering as usual op AMS - LIS. Ondanks dat ik een e-mail kreeg over de ‘nieuwe catering opties’, heeft de crew geen betaalde catering aangeboden met het bammetje en een choco cakeje.

Ik vertrok wel van D87. Zou dat te ver zijn voor de catering truck? :D

Vliegende_Keep en bernard vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Weet iemand het volgende, ik werd vorige week de toegang geweigerd in de Air France lounge in SFO. Nu vloog ik met SAS Plus (premium economy) en ben Platinum bij FB. Is het terecht dat ik niet werd toegelaten? Ik kan zelf niet helemaal vinden op de website van skyteam of het klopt.
    Mn status was uiteraard gewoon gekoppeld aan mijn BP.

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.549
    Trofeepunten:
    653
    Dat had niet gemogen, je vloog internationaal met een Skyteam airline en hebt Skyteam Elite+ (FB Platinum), de agent had je gewoon binnen moeten laten. Mooie reden om een klacht in te dienen :)
    upload_2025-3-18_15-57-31.png

michiel1 vindt dit leuk.
  6. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Het is hier eens op het forum genoemd (toen er wat zaken door Flying Blue werden aangepast), maar is voor Platinum leden het wijzigen van een reward ticket nu gratis? Ik kan dat namelijk "officieel" nergens terugvinden... dank!

Escape vindt dit leuk.
  7. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    123
  8. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Thanks. Kijk eens aan: "Platinum- en Ultimate-deelnemers kunnen zonder extra kosten en met gebruikmaking van Miles van hun eigen account wijzigingen in en/of restituties van reward tickets doorvoeren."

Dus als ik 8 reward tickets naar Curacao koop (dat is het plan) en op een later moment blijkt dat dezelfde tickets opeens minder Miles kosten kan ik deze dus kosteloos wijzigen en een deel miles terugkrijgen?

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Is het nog steeds policy dat zoveel als mogelijk geprobeerd wordt de stoel naast je vrij te houden als Platinum Elite?

Ik weet dat dit wel zo is voor Ultimate. Maar heb het nu een aantal keren gehad dat de stoor naast mij vrij bleef en vraag mij af of dit toeval is of niet.

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.549
    Trofeepunten:
    653
    Helemaal correct. Zelf deze strategie wel eens toegepast toen last minute beschikbaarheid opende op de bestemming die ik eigenlijk wilde. Miles komen instant terug in account en taxes paar dagen later op de creditcard.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Het is geen officiele policy in ieder geval. Bij Ultimate is er ergens tussen 48-40 uur voor vertrek een echte seat blok, steeds slechter te zien tegenwoordig hoewel je via de 'desktop' seatmap wel de opmerking kan lezen stoel op dit moment niet beschikbaar maar mogelijk later wel.

Wat wel kan gebeuren, als Platinum Elite zal je over het algemeen een betaalde stoel selecteren, althans dat is wat ik doe, maar ik schat in dat het merendeel van de Platinum leden voorin willen zitten en niet op rij 30 en als het kosteloos kan dan zal je daarvoor kiezen.
    Als jij dan een gangpad kiest en een andere passagier kiest het raam in die rij of vice versa, dan is de betaalde middenstoel wel heel erg onaantrekkelijk om te kopen of zelfs voor andere platinum leden niet echt interessant om kosteloos te selecteren, ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen, en je kiest dan wel een andere stoel ergens vooraan het vliegtuig.

En het gratis toewijzen van betaalde stoelen voorin het toestel is niet het KLM beleid, ik zie genoeg vluchten waar na de nooduitgang werkeiljk waar alle stoelen bezet zijn maar voorin genoeg ruimte is.

Dan1 vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Dank je voor het stukje tekst. Had ik deze toen maar bij de hand. Maar ik ga idd een klacht bij Air France indienen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ben weer iets te weten gekomen over de betaalde catering op LIS - AMS. De eerste vlucht vanuit LIS en de laatste vlucht vanuit AMS is er geen betaalde catering. Dit omdat op het buitenstation Lissabon het eten niet gekoeld kan worden. Dit zorgt dan weer voor verwarring bij sommige passagiers op op de heenreis wel een colaatje krijgen en daar op de terugweg €3,25 voor moeten betalen.

En verder liepen de dames stewardessen ditmaal met de trolley het gangpad, terwijl ze het foldertje wapperden. Even dacht ik dat ik op een Transavia vlucht zat :D

Ruut vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Kreeg je ook geen mail dat er betaalde catering was, of kreeg je die wel?

Wel bijzonder trouwens dat dit de reden is, want het toestel moet inderdaad daar overnachten, maar men heeft ook andere catering mee, en die moet ook gekoeld blijven, en men schaft bijvoorbeeld de wanders ontbijtboxen niet in Lissabon zelf aan.

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ik kreeg een mail over de betaalde catering, ondanks dat deze er op mijn vlucht niet was, ja. Vreemd verhaal inderdaad over de koeling.

16. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Zojuist na een klacht maarliefst 40k FB miles gekregen voor een BC upgrade vlucht KIX-CDG met AF (oorspronkelijke boeking was in PE).

Ik klaagde over de wifi en mijn safety video die het niet deed, maar kreeg formeel uiteindelijk alleen voor mijn vrouw die 40k miles omdat haar deurtje niet sloot en het cabinepersoneel er zeer ongeïnteresseerd op reageerde zonder iets te zeggen. Lijkt me aardig hoog eerlijk gezegd. Maar niets te klagen over die compensatie!

17. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    741
    Trofeepunten:
    348
    Er heeft intern een wijziging plaatsgevonden. Vanwege de vele klachten (na afhandeling van de oorspronkelijke klachten) van business class passagiers over de lage vergoeding, vaak gerelateerd aan defecte BC stoelen heeft KLM de vergoeding recent verhoogd naar 40K miles.

FlyingFonz, Ambtenaruh, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    KLM IT is weer drama. Ik kan nauwelijks iets doen in mijn boeking. Website en apps lopen vast. En krijg nu net een foutmelding.

Nog meer mensen last van?

Bijgevoegde bestanden:

19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.454
    Trofeepunten:
    203
    Ik kreeg vandaag een mail dat een vluchtnummer voor een reis over 3 weken is gewijzigd maar dat het reisschema ongewijzigd is. Na inloggen op de website staat dat mijn vlucht is geannuleerd. KLM app ziet de heenreis helemaal niet meer. Ultidesk gebeld, maar die zeggen dat de vlucht nog gewoon in hun systeem staat en ze annuleringen soms pas een dag later zien. Dus ja, gebrekkige IT bij KLM maakt het weer erg onduidelijk. Als ze ook de ultidesk met oude info laten werken dan kunnen klanten dus ook via die weg niet eens geholpen worden. Heb nu geen idee of mijn geplande paasweekendje nog door kan gaan.

20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Jeetje dat is naar zeg. Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen ik 9 boekingen van dezelfde reis in mijn Mijn Reis had staan. Die moesten handmatig worden verwijderd, waarop ik mijn boeking niet meer goed zag. Maar KLM verzekerde dat mijn boeking nog wel goed in het systeem stond. Ook wel eens gehad dat ik telefonisch een boeking wilde maken voor mijn toen anderhalfjarige zoon (stoelreservering), waarbij de persoon bij wie ik de boeking maakte aangaf dat de afdeling reserveringen (huh) het in hun systeem zouden zetten.

Wat ik vermoed is dat er ergens een systeem is waar alle boekingen daadwerkelijk instaan. Maar dat een user interface boven zit die de Mijn Reis omgeving als laagje koppelt met het daadwerkelijke boekingssysteem en dat er bij het ophalen van die gegevens in dat systeem soms iets niet goed gaat. Maar dit is alles is een aanname.

Hopelijk gaat je Paasweekendje door!

Edit:

Nu begint InsideFlyer ook al :D

Fout bij het maken van de databaseconnectie
    Dit betekent dat de gebruikersnaam- en wachtwoordinformatie in het bestand wp-config.php onjuist is of er kan geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver op localhost. Wellicht is de databaseserver van de hostingprovider offline.

• Weet je zeker dat je gebruikersnaam en wachtwoord juist hebt ingevoerd?
    • Weet je zeker dat je de juiste hostnaam hebt opgegeven?
    • Weet je zeker dat de databaseserver draait?
    Als je niet bekend bent met deze terminologie, kun je beter contact opnemen met de hostingprovider. Als je dan nog steeds hulp nodig hebt, kun je het WordPress-supportforum bezoeken.

Deel Deze Pagina