Wat schaft de pot? (aan boord)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door jphorn, 8 nov 2021.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    LAX-AMS KL WBC

Prima eten, al had ik niet meer zoveel trek na eerst in de AMEX lounge en daarna nog in de AF lounge te hebben gegeten ☺️. Echt positief verrast door de AF lounge.

Die bloemkool-currysoep is lekker, maar man man daar word je wel winderig van… Niet echt ideaal in een vliegtuig.

IMG_9698.jpeg IMG_9697.jpeg IMG_9699.jpeg IMG_9700.jpeg IMG_9701.jpeg

Enzo, Grouchy, theflyingrobman en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    FCO - SIN SQ Business Class

Heerlijk gebruik kunnen maken van een one-way error fare €730 van AMS-SIN (via LIS en FCO) maar dat terzijde!

Vooral verrast door de chicken saté, echt de hype waard! Hoofdgerecht viel mij tegen, heb lekkerder gehad. 2x toetje altijd een bonus! Ontbijt overgeslagen, had geen trek doordat het een red-eye was...
    IMG_6179.jpg 1878EAD6-7E13-47DA-938D-46202E3AF72B.JPG IMG_6183.jpg IMG_6185.jpg IMG_7282.jpg

Enzo, lloydje33, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AUA/BON KL WBC

Het menu voor de komende 3 maanden:
    IMG_9722.jpeg

Ik ging voor de pittige rundvlees met zwarte peper. Deze was ook wel echt pittig, de zwarte peper was te overheersend. Ik vond het wel te eten maar denk dat dit gerecht niet voor iedereen geschikt is. Toetje vond ik wat lafjes smaken.
    IMG_9725.jpeg IMG_9726.jpeg IMG_9727.jpeg

Enzo, Grouchy en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    123
    AMS - GRU KL PC

Het eten tijdens deze vlucht was echt goed, absoluut de premium titel waard.
    IMG_0140.jpeg

Chicken green curry, hoofdgerecht
    IMG_0147.jpeg

Vegetarische broodje kroket
    Geen foto, als het er niet bij geschreven was had ik nooit niet geweten dat hier geen vlees in zit. Absoluut m'n favoriete skysnack :D

Caesar salad with pulled chicken BBQ
    IMG_0161.jpeg

Enzo, Grouchy, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    BON-AMS KL WBC
    Geen reden om een foto te maken, het menu was wederom hetzelfde als de vorige keer en inmiddels al anderhalf jaar op deze route.

Dan lees ik in de Holland Herald dat KLM food & beverage een specifieke medewerker heeft om de maaltijden vanuit de Antillen samen te stellen. Dat zal me een zware baan zijn als je hetzelfde menu gewoon al anderhalf jaar kunt aanhouden en alleen maar de vissoort van het hoofdgerecht aanpast.

Ambtenaruh en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Joost82

Joost82 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    307
    Trofeepunten:
    63
    LHR-HND, ANA First Class, 8 januari 2025

Een Japans culinair feestje aan boord van de 777-300 EEVEE Jet.

DSC_5264.JPG
    De amuse: vlnr kaasstengels, aardappelpuree met bruine garnaal en aioli, crab cake, foie gras canapé. Het glas is gevuld met Krug Grande Cuvée

DSC_5265.JPG
    Kleine uitstap naar het westerse menu: kaviaar met de klassieke garnering! Ook hier de Krug als begeleider

DSC_5266.JPG
    De eerste twee gangen van het Japanse menu: in het kommetje de Sakizuke, bestaande uit gesmoorde groenten en zeebliek. Op het langwerpige bord de Zensai: vlnr haringkuit met witte rammenas, een rolletje van varkensvlees met bieslook, Japans omelet, een zalmbonbon gevuld met roomkaas, en yuba in een sojasaus met zalmkaviaar. Op advies van de purser een glas fruitige sake genomen (Kubota Manju van Asahi Shuzo uit de Niigata prefectuur)

DSC_5267.JPG
    Vervolgens de Owan; een soep met gestoomde knolraap, gegrilde aal en krab. Hierbij werd een lichte sake geserveerd (Kaze no Mori ALPHA2 van Yucho Shuzo uit de Nara prefectuur)

DSC_5269.JPG
    De volgende gang bestond uit gebakken tonijn en Sint-Jacobsschelp. De sake is dezelfde als bij de vorige gang.

DSC_5270.JPG
    Het hoofdgerecht: een perfect gegrild stuk geelvintonijn, in het linker bakje een rolletje van Chinese kool met witte miso en in het rechter bakje gestoofde zeeoren met spinazie en gemberazijn. De stevige, volle sake was een Yamahai Gohyakumangoku van Noguchi Naohiko uit de Ishikawa prefectuur. Noguchi Naohiko is in zijn thuisland een legende op het gebied van sake brouwen met meer dan 70 jaar ervaring,

DSC_5271.JPG
    De warme afsluiter was misosoep met (perfect) gestoomde rijst en variëteit aan ingelegde groenten. De volgens de menukaart prijswinnende sencha paste hier uitstekend bij.

DSC_5272.JPG
    Het dessert was een gelei van bruine suiker en adzukibonen, met ook nu weer een kopje sencha. Hierna nog een glas Hibiki 21 genomen als afsluiter.

Voor wie nieuwsgierig is naar de andere opties op de menukaarten; ze staan in de bijlage :)

Bijgevoegde bestanden:

Eagle, Brunoweilo, Enzo en 14 anderen vinden dit leuk.
  7. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Noodgedwongen een last-minute gewijzigde vlucht met TAP richting LIS gekregen van onze blauwe vrienden.
    Maar het eten was daarentegen was wel lekker en je had zelfs een keuzemenu en mogelijkheid tot bestellen van een maaltijd (niet kunnen doen ivm binnen 24 uur.)
    IMG_7053.jpeg IMG_7054.jpeg

Grouchy, Joost82, FlyingNelus en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    ATL-AMS KL WBC
    Na annulering van de vlucht gisteren wegens een technisch probleem en een nacht door KLM weggestopt in een waardeloos hotel van een paar tientjes, eindelijk weer onderweg naar huis. Wederom 0,000 ultimate erkenning aan boord.

Dan het eten… Vooraf iets met tomaat en een halve rauwe ui ernaast. Wie bedacht heeft dat het in een vliegtuig handig is om een halve rauwe ui op te eten? De boerenkoolsalade mogen ze van mij ook direct uit het assortiment halen. Als hoofdgerecht rundvlees die, ondanks de smaakloze presentatie, prima te eten was.

IMG_0469.jpeg IMG_0471.jpeg IMG_0472.jpeg IMG_0473.jpeg

VinceG, Grouchy, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Als Ulti hoef je ook niet in een 5 sterren met gouden jacuzzi te worden ondergebracht, maar een waardeloos hotel van een paar tientjes vind ik wel schrikbarend. Heb je al contact gehad met Ulti lijn?

10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    Verwacht zeker geen gouden jacuzzi, maar als je tegen 2 uur 's nachts na een annulering van je vlucht na een hotel wordt gestuurd (nadat je al de nodige uren aan de gate hebt zitten wachten omdat ze pogingen deden het toestel te repareren en de lounge ook al een tijd gesloten was) zit je er niet op te wachten om eerst nog midden in de nacht een half uur buiten op een shuttlebusje van het hotel te moeten wachten (waarvan totaal niet stond aangegeven of en hoe laat die zou komen).

In ATL zijn er ook genoeg normaal geprijsde hotels die direct aan de skytrain zitten die om de paar minuten vertrekt. De medewerker die het hotel regelde verzekerde mij overigens ook nog dat het geboekte hotel aan de skytrain zat, dan informeer je klanten ook nog bewust verkeerd. Ik vind een 3 sterren hotel, met cijfer 7,1 op booking, persoonlijk te schraal om klanten die business vliegen in onder te brengen.

Zal deze week de ulti lijn nog even bellen om mijn mening hierover te geven.

Grouchy, Menno, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    AMS-ATL KL WBC

Eerste service:
    Eten smaakte prima. Wel erg weinig kip op het schaaltje.
    IMG_0577.jpeg IMG_0576.jpeg IMG_0579.jpeg IMG_0580.jpeg
    Tweede service:
    Vond er maar weinig smaak aan zitten. Verlang bijna terug naar de vega hamburger.
    IMG_0586.jpeg

Grouchy, FlyingNelus, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    885
    Trofeepunten:
    348
    Shout-out naar het chocolademousse toetje in Economy.

arjen05 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  13. alfa_x

alfa_x Blue Tier

Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    28
    Zeer tevreden over het eten bij Saudia. Ze hebben een kok die in de ochtend het roerei vers maakt. Service tevens uitstekend.
    Segmenten AMS-JED-CGK IMG-20250223-WA0008.jpg IMG-20250223-WA0007.jpg IMG-20250223-WA0006.jpg IMG-20250223-WA0004.jpg IMG-20250223-WA0005.jpg

Grouchy, Sandor, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    203
    BON-ATL met Delta
    Vind t eten karig voor een vlucht van 4 uur. Een lauwe kip sandwich. Ze komen nog een paar keer langs met wat zakjes chips en snoep. Je krijgt wel heel erg veel drinken.

Volgens mij bestaat Delta exact vandaag 100 jaar, helaas niks van gemerkt.
    IMG_0637.jpeg

ATL-AMS met KLM
    Karige menukaart.
    IMG_0641.jpeg IMG_0642.jpeg

Ligt het aan mij of zijn de schaaltjes met snacks voor tussen de maaltijden steeds minder goed gevuld?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina