American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    dat klopt je kan ze van je vrouw en kind naar jezelf transferen. dat is echt goud want vroeger kon dit niet. dan moest je een partner credit card hebben heel gedoe.

RonaldW vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.666
    Trofeepunten:
    598
    Tot enige tijd geleden boekte ik zelf ook FHR tarieven in. Bij een boeking controleert het systeem of je een geldige kaart (Platinum) hebt. Ik kan mij in de praktijk niet voorstellen dat een hotel er een probleem van zal maken, die hebben daar geen belang bij. Je mag ook gewoon met een andere kaart betalen.

Formeel mag je de kaart niet geannuleerd hebben om in aanmerking te komen voor de benefits. Ik weet niet of Amex Travel tussen het moment van boeking en het verblijf nog checkt.

3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    566
    Trofeepunten:
    123
    Kan ik ergens zien van wie de 100.000 referal afkomstig is? Ik heb nu 600.000 binnen, mis dus nog 200.000. Maar weet nu niet wie ik een zetje moet geven :)

4. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Nee, dat kan je niet zien.

5. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Dank, goed om te weten!

6. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik wacht nog even maart af (eerste reis is midden maart dus moet echt begin maart wel upgraden). Hopelijk is er dan wel een upgrade deal....

7. Amarens

Amarens Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    daar ben ik ook benieuwd naar. dit heb ik ook nooit kunnen vinden.

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.549
    Trofeepunten:
    653
    Die zijn er in NL niet, niet tenminste in de laatste 5 jaar dat ik een AMEX heb.

9. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    63
    Ik stop AMEX. Bijna nog 300XP for PLatinum for live en ik heb AMEX niet neer nodig, voor XP. AMEX duur en op meerdere plekken in Rotterdam na 1e betaling wordt mijn kaart niet meer geaccepteerd. AMEX prijs duur en ondersteunen wij niet meer is antwoord.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. FlyingNelus

FlyingNelus Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    18
    Ik zit al een 1.5 week te wachten op 2 referrals welke beide hun pas al hebben, nog nada binnen :confused: Bij jou misschien en kwestie van iedereen even navragen of ze de pas al hebben ontvangen?

11. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Hier al van 3 referrals de punten binnen terwijl ze de pas nog niet hebben, alleen de mail dat de pas onderweg is!

FlyingNelus vindt dit leuk.
  12. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    heb de platinum pas; op de site lees ik twee verschillende dingen, welke is juist?

- (bij kopje veel gestelde vragen) U kunt tot 500.000 Membership Rewards of Miles per kalenderjaar verdienen door het introduceren van vrienden.

-(bij algemene voorwaarden) Uw beloning per kalenderjaar- Maximaal 800.000 Membership Rewards.

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Het is even geleden verhoogd naar de 800K punten aan referralbonus per jaar.

14. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Is de max echt 800k of zijn er mensen die meer hebben gekregen? Die systemen daar werken wel vaker niet goed

15. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    566
    Trofeepunten:
    123
    Er heeft iemand na de vorige actie (7 maanden geleden) weer mijn link gebruikt. Daarvoor heb ik toch 100k gekregen, ondanks dat de regels 12 maanden minimaal geen kaart voorschrijven. Dat maakt de 800k compleet.

Misschien eens bellen bij de volgende actie in Juni ofzo, kijken of er meer kan.

16. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Het is 800.000 punten per kalenderjaar. Dus je kan er dit jaar nog 700.000 punten bijverdienen ;).

17. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    566
    Trofeepunten:
    123
    Ik had er in 2024 al 800k en nu weer 800k ;) Zal eerst eens navragen voordat ik een referral verpest.

18. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Aha, ik had je post iets anders gelezen, mijn excuses. Dat doe je goed zo snel 800k erbij! Als het in de voorwaarden staat betwijfel ik of de medewerkers van Amex iets anders zullen zeggen.

19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb contact opgenomen met AMEX over het nieuwe dining-credit voor de platinum kaart. Ik ben het volgende te weten gekomen:

Er zijn 3 periodes per kalenderjaar waarin je een 2-gangen/lunch diner-voor-2 kunt boeken. Er is keuze uit vega/vis/vlees.

De eerste periode gaat starten in April. Daarvoor komt er in de AMEX Experiences app in Maart meer informatie beschikbaar. Deze vertraging is er, om meer restaurants in het programma op te kunnen nemen. [mijn persoonlijke kijk hierop: voor restaurants is dit matig aantrekkelijk, dus ze staan er niet om te springen om mee te doen. Daarmee te weinig deelnemende restaurants om met een big-bang live te gaan en dit als 'verbetering' te kunnen presenteren].

Boekingen kunnen alléén via de AMEX Experiences app gemaakt worden. Je bent zelf vrij om een restaurant in de BeNeLux uit de lijst te kiezen.

Je kunt maar één 'credit' gebruiken per diner-periode. Je kunt dus niet 2 keer in April uit eten gaan, of 2 credits tegelijk gebruiken als je met 4 personen uit eten wil.

Drankjes zijn niet inbegrepen (voorheen kreeg je een fixed bedrag, waardoor het niet uitmaakte).

20. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je update. Ik heb sinds een tijdje ook Plat via iemand hier en deze verschraling is wel jammerlijk. Keek ernaar uit het dinertegoed in Japan in te zetten; gelukkig vorig jaar nog wel in Edinburgh kunnen gebruiken. Het zou een schrale troost zijn als ze het programma internationaal toegankelijk maken, maar dat zal wel niet.

Wel weer een reden om een retentiebonus af te dwingen.

Deel Deze Pagina