In november vlieg ik vanuit Singapore in business naar Amsterdam. Ik kwam echter ook op die dag een reward in first naar lhr tegen. Alleen wel in de 777. Helaas geen saver, dus ongeveer dubbele miles tov business. Is het de moeite waard om first in de 777 te vliegen tov business in de A350? Wat zijn hier de ervaringen?
In de afgelopen jaren verschillende keren First gevlogen in de 777 en de A380. Ja, het is de moeite waard om first te vliegen in de 777. Naar LHR is een mooie lange route. Je kunt The Private Room gebruiken op SIN. Met name als je liefhebber bent van goede wijnen is SQ en TPR geweldig (drie top champagnes, maar ook Meursault en Pichon). Met Book the Cook prima keuzes op het gebied van catering en ook in TPR is het eten en drinken van hoog niveau. Qua slaap: het bed van de 777 vond ik zelf beter dan aan boord van de A380. Dit alles gezegd hebbende: ik zou er niet het dubbele aantal miles voor over hebben en dus geen advantage boeken. First aan boord van de 777 is ook regelmatig saver te boeken. Daarbij: Business Class bij SQ is ook gewoon erg goed. Advantage zou ik hooguit voor de A380 gebruiken. Maar: YMMV, misschien zit je heel ruim in de miles.
Kom op verschillende andere online forums & punten sites informatie tegen dat SQ gekozen heeft om de volledige A350 floot te gaan retro-fitten met een nieuwe business class en het introduceren van First class cabines in hun A350-900ULR floot Nog niet veel over bekend, maar ziet er super strak uit! [foto is business class cabine] Bron
Vanaf 1 december een nieuwe toevoeging aan de toch al uitstekende rotatie van champagnes bij SQ: Cristal 2015. Nu nog fatsoenlijke wijnglazen . Dit stond gepland bij de invoering van de nieuwe Business en First Class stoelen aan boord van de Boeing 777-X. Ik hoop en verwacht dat dit ook naar voren gehaald wordt bij de introductie van de nieuwe stoelen van de A350 die @FlyingNelus hier noemt. Bron: https://www.executivetraveller.com/news/singapore-airlines-first-class-cristal-2015-champagne
Nieuwe amenity kit SQ Business Class passagiers op vluchten van zes uren en langer kunnen vanaf 24 december een nieuwe amenity kit krijgen, in samenwerking met Le Labo. Traditioneel verstrekt SQ niet standaard een amenity kit. Dit blijft het geval: de amenity kits worden alleen op verzoek van de passagier verstrekt. https://www.silverkris.com/airline/...CTqxdtIVvJLJVK7-Yg_aem_DmJd7sMPZ4HThU9kXP05ew
Kwam recent een blogje tegen waarin alle reward bestemmingen van SQ met de bijbehorende punten per miles aangegeven staan (zie afbeelding). Dit is aangegeven voor populaire bestemmingen voor Economy, Premium Economy, Business Class en First. Wellicht interessant voor mensen welke opzoek zijn naar een leuke redemption! Mocht je een reward ticket naar Singapore willen boeken, je kan vaak voor exact hetzelfde aantal miles doorvliegen naar andere steden in zuid-oost Azië zoals Bangkok, Hanoi, Saigon, Bali, Manilla, etc. Dikke aanrader, want een extra vlucht in J voor hetzelfde aantal miles! Enigste downside is slechts aantal uur in Singapore (met saver awards als je enkeltje boekt)
Ook het geval voor intra Azië vluchten bijvoorbeeld. Echt prima prijzen: 24/K voor bijv. DPS-SIN-BKK (en dan kun je eventueel wel een nacht SIN inbouwen).
Singapore Airlines Changi Arrivals vraag We vliegen binnenkort AMS - SIN. Wil een transfer via https://www.cityshuttle.com.sg/boeken, maar krijg als vraag welke terminal we vandaan vertrekken. SQ zegt er zelf dit over op hun website: Arriving at Changi Airport An arrival terminal will be assigned approximately two hours before the flight lands. Singapore Airlines flights may arrive at Terminal 1, 2 or 3. Click here to find out the flight status. Allemaal leuk en aardig, maar ik ga natuurlijk niet twee uur van te voren uit het vliegtuig een transfer boeken Zijn er hier mensen met ervaring hoe hiermee om te gaan?
SQ323 komt bijna altijd aan in terminal 3 (A gates). Maar als je onverhoopt toch in terminal 1 of 2 aankomt dan ben je binnen no-time alsnog in terminal 3. Zowel airside als landside.
Ik gebruik zelf altijd Grab (vergelijkbaar met Uber). Grab is erg populair zodat je vrijwel altijd binnen 5 minuten nadat je de uitgang hebt bereikt wordt afgehaald.
Ja, Grab gebruik ik ook graag in ZO-Azië. Reis dit keer met mijn gezin, een peuter en een kleuter. Dan is Grab helaas geen optie. Denk dat ik er toch aan moet geloven en een Maxi Cab moet boeken. Duur, maar wel de beste optie. We passen namelijk niet met z'n allen in één normale taxi. En twee keer een normale taxi is één Maxi Cab. Nou ja. Bijna