TPE-AMS met KL WBC Vond het eten maar weinig bijzonder. Tussendoor waren er volgens mij nog belegde broodjes, pinda’s en instant noodles te krijgen. Gelukkig bijna de hele vlucht kunnen slapen.
Laatst deze combinatie gehad op vluchten naar ORD en YVR, was inderdaad goed te doen. Ik had de tweede keer voor de kip met citroensaus willen gaan, maar na Eagle's bericht en foto die toch maar overgeslagen. 24-8 Air France van YVR naar CDG, in business als FB Plat: Voorgerecht: Coquilles met quinoa: de coquilles waren koelkastkoud en daardoor erg vast. Met het sausje werd het wat beter, maar over het algemeen vond ik de quinoa het beste deel van het voorgerecht. Hoofdgerecht: Kip met tarragon korst, aardappel, paddestoelen en rodewijnsaus. De kip was behoorlijk droog en qua presentatie net jammer dat de korst er dan half naast ligt. Door de omschrijving (oa combinatie van blueberries, paddestoel en rodewijnsaus) had ik op een iets spannender gerecht met meer smaak gehoopt. Nagerecht: Opera cake met verse fruitsalade, opmerkelijk dat mij eerst gevraagd werd om te kiezen, beide was eigenlijk niet de bedoeling. Ontbijt: Over het algemeen vond ik de maaltijden niet erg bijzonder, van Air France had ik eigenlijk een stuk meer verwacht. De wijnen waren dan wel weer erg goed. Ik kan me nog herinneren dat de opties vorig jaar op dezelfde vlucht grotendeels hetzelfde waren, met hooguit wat andere smaakmakers op dezelfde basis. Vergeleken met vluchten vanuit CDG vind ik het eten van deze cateraar toch echt wel minder dan ik bij AF verwacht. Tijdens de vlucht zouden er ook nog snacks en drinken staan, maar ik ging voor wat uurtjes slaap.
Afgelopen weekend had ik een retour vlucht van AMS - LIN (Milaan) met ITA in business class. De heenweg in de ochtend was wel een beetje karig. 3 croissantjes op zich wel lekker. Maar niet heel speciaal. De salade was blikvoer + de standaard crackers. Op de terugweg in de avond werden we verrast met pasta, een verse zalmsalade en een heerlijke brownie. Dit is tot nu toe wel het beste wat ik bij ITA heb gekregen in EBC. De pasta zag er niet zo bijzonder uit, maar was verrassend lekker. Het broodje zag er daarentegen lekker uit, maar was droog. Deze maaltijd zou ik elke keer wel willen.
Ik heb afgelopen weekend 4 vluchten met ITA gehad in EBC ook richting Milaan (LIN). Route DUS-LIN-AMS-LIN-DUS. Helaas 4x een pizzabroodje gekregen en geen pasta. 2x met een salade ham en 2x met inderdaad de salade zalm. Brownies heb ik ook 2 verschillende van gehad. Het eten viel me niet tegen!
Mijn laatste vlucht was CDG-ICN met AF, het eten was voortreffelijk. Kon in de app van de voren bestellen en kreeg ook echt wat ik had besteld. (alle bestelbare gerechten stonden ook gewoon op het menu). Ik vind het eten bij AF echt zo veel beter dan bij KLM, verbazingwekkend hoe veel verschil er zat tussen ravioli met garnalen van AF en de ravioli "hondenvoer" van KLM.
Ik heb nog nooit business met Air France gevlogen, 2x met ze geboekt maar door irrips toch met KLM gegaan. Nu vloog ik afgelopen middag en nacht longhaul economy, en het is Air France daar gelukt om daar iets te presenteren wat nog slechter is dan bij KLM economy… En waar ik nog meer van schrok, in premium economy kreeg je dus hetzelfde als economy. Ik heb de upgrade afgeslagen omdat ik daar geen middenstoel wilde en ik het nu ook echt niet kon maken om mijn reisgezelschap alleen te laten.
Dat is niet waar. Premium heeft onder andere vis bij AF en economy heeft dat niet. De bakjes zien er exact hetzelfde uit, maar er is een ander menu.
Die smaak van Azië staat er nu al een jaar bij ze op. Heb nog wat 2023 menu's van ze, afgelopen week kwam ik hem ook weer tegen. Ergens op de website verkondigen ze dat elke 3 maanden ze een nieuw menu hebben
Ik bladerde even terug naar een foto uit juni 2023 en daar heb ik het ook gegeten inderdaad. Herinner me dat het relatief goed smaakte.
Eerlijk is eerlijk mogelijk dat er voor de maaltijd een extra keuze was want de keuzes kon ik niet hore , maar de ontbijtbox was wel exact dezelfde, in beide gevallen kwam de kar direct doorrijden uit premium economy. En uit die kar had ik al eerder een maaltijd uit gekregen zodat tegen de tijd dat ik klaar was en ze aan de service begonnen in economy ik mijn lege dienblad weer kon inleveren.
AMS - ZNZ Rundertartaar - kip in limoensaus - aardbeienbavarois - gemarineerde kip / pastasalade met gerookte zalm. Dit was helemaal super. DAR - AMS Kip Suprême D geen grap, heet serieus zo, ziet er niet uit maar was wel erg smakelijk) - Salade / granolmix met yoghurt
AMS-KUL in WBC: Steak Tartaar Hoofdgerecht: rijsttafel. Beide gerechten waren echt van prima kwaliteit. Wijnkaart niet zo super maar de Kleine Schorre smaakt goed. Glaasje Limoncello na en de stoel kon plat.
Het BoB idee van KLM is in de toekomst gelijk aan die van Croatia Airlines toevallig? Iedereen een bekertje spa blauw of rood met wat droge crackers? (Dipje is optioneel voor €2)
Net na/tijdens COVID in business met ze gevlogen en toen kreeg ik dezelfde krekeri mét dipje (en een glaasje sap). Is dat het verschil tussen Y en C, een dipje van 2 euro?