Stoelkeuze Boeing 777-200er naar San Francisco

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Jorni, 9 apr 2022.

1. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hi vlieggenoten,

De afgelopen dagen heb ik het forum al doorgespit om een antwoord te vinden op mijn vraag, maar helaas nog niet gevonden. Ik weet ook niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, of dat ik er überhaupt goed aan doe om hier een topic voor te maken. Excuses alvast :)

Aankomende zomer vlieg ik met een vriend naar San Francisco met de KLM Boeing 777-200ER. Nu zitten wij te twijfelen om, of comfort stoelen te selecteren of de two-seats achterin het vliegtuig (44K/J). De two-seats hebben natuurlijk minder beenruimte en minder verstelbaar, maar het voordeel dat er geen vreemde naast ons zit trekt toch aan. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met deze two-seat stoelen en kunnen zeggen of het aan te raden is?

Tevens heb ik meegelezen in het topic 'check in upgrade offers'. Hierin komen geregeld verhalen naar voren dat er op het laatste moment, tegen een vergoeding, een stoelupgrade kan worden aangevraagd. Zou dit bijvoorbeeld voor onze vlucht een strategie kunnen zijn? Om in eerste instantie voor de two-seater te kiezen, en ter plekke proberen up te graden naar comfort (met eventueel drie stoelen naast elkaar vrij zodat we geen vreemde naast ons hebben) of in optimale geval naar business class aan te vragen...Of is dit bij voorbaat kansloos voor onze vlucht?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.490
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou voor een stoel bij de nooduitgang gaan. Dan kan je tenminste je benen strekken én gewoon opstaan wanneer je wilt zonder over iemand te klimmen. Ik zou ze nu al selecteren als je een bepaalde plaats voor ogen hebt.

3. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    744
    Trofeepunten:
    348
    De App Seatguru kan ook helpen bij de keuze voor de stoelen

4. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat was in het begin ook mijn plan, alleen zijn die stoelen helaas al bezet. Het gaat specifiek om de economy comfort stoelen in rij 14.

5. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    De app Seatguru geeft helaas nog de configuratie aan zonder de two-seater op rij 44 :(

6. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
  7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Achterste rij stoelen kunnen de rugleuningen niet van naar achter, zoals je kunt zien als je de link opent van my.matterport, ik kies daarom nooit een achterste rij.

8. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ga er maar vanuit dat je iemand naast je hebt zitten mocht je voor economie of economie comfort kiezen. Dan valt het tenminste mee als het niet zo is.

Mocht je echt in de zomervakantie gaan vliegen dan zou ik, zoals eerder ook gezegd, kiezen voor de stoelen die je daadwerkelijk wenst. Het kan maar zo eens helemaal vol zitten.

Laatst bewerkt: 9 apr 2022
  9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.783
    Trofeepunten:
    428
    Vergeet ook de middenrij niet. Als je daar met z'n tweeën zit hoeft er iig niemand langs je als die naar het toilet moet.

En anders kan je altijd nog rij 1 t/m 6 kiezen.... ;)

Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.185
    Trofeepunten:
    408
    Bij de middenrij kan je niet naar buiten kijken, dat is weer een andere afweging.

11. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ons voorkeur gaat inderdaad uit naar een window seat. Alleen dat er iemand naast ons kans zitten en we niet de vrijheid hebben om te gaan staan wanneer we willen houdt ons tegen om voor de comfort stoel te kiezen.

Zijn de two-seater echt zo slecht omdat ze achterin het vliegtuig zitten en beperkt verstelbaar zijn. Of valt dat reuzen mee?

12. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    744
    Trofeepunten:
    348
    Voor een dagvlucht misschien niet zo belangrijk, maar de nachtvlucht terug is andere koek. Persoonlijk is rechtop zittend slapen niet echt mijn ding.

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Vooral vervelend als degene die voor je zit de stoel wel naar achter doet. Best krap dan.

14. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.723
    Trofeepunten:
    598
    Als het echt belangrijk is om met z'n tweeën naast elkaar te zitten én je wilt graag bij het raam dan zou je ook nog kunnen overwegen om een route met een A330 kunnen overwegen. Je hebt dan 2 stoelen aan de raamkant.

Het nadeel hiervan is dat je ergens een tussenstop moet maken, maar het lost wel een andere dilemma op. Wellicht is de reis al geboekt en heb je niets aan dit advies.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.490
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb ook wel eens op een stoel gezeten waarvan seatguru zegt dat ie niet kan reclinen, maar dat wel deed. Ik weet niet hoe betrouwbaar die info is.

16. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt allen voor de reacties. Het blijft toch een persoonlijke voorkeur en een gok dat de two-seaters niet vervelend zijn met beperkt reclinen. We hebben er voor dit moment voor gekozen om +/- 50,- te betalen voor de two-seater.

Wanneer de rij bij de nooduitgang toch nog vrijkomt boeken we hem om :)

17. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Op vluchten richting de US probeer ik juist voorin te zitten om te voorkomen dat 'het hele vliegtuig' voor mij staat in de rij bij immigrations.

Afhankelijk van het vliegveld en tijdstip kan het toch behoorlijk wat tijd schelen.

MRB, theflyingrobman, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.185
    Trofeepunten:
    408
    Het maakt niet uit waar ik heen ga, ik wil altijd voorin zitten juist om rijen bij immigratie te voorkomen, of vertraging in het uitstappen, dat kan mij zo een half uur schelen qua aansluiting op de trein want ik heb geen bagage.

Ik zit er tegenwoordig wat relaxter in trouwens, omdat ik anders mijzelf op ga lopen eten bij landing als er niet snel genoeg op de taxibaan gereden wordt, ik zet de focus nu op een trein later zodat ik niet hoef te stressen.
    Of nog beter, gewoon met de auto naar huis.

Ruut vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.156
    Trofeepunten:
    223
    Wat ik dan wel weer vervelend vind is bij aankomst op Schiphol.

Ga ik even de lounge in voor een goed ontbijt en loop erna naar de bagageband.
    Kan ik net voorkomen dat een medewerker in een karretje m'n "verlaten" koffer wil meenemen. Hoe voorkom je zoiets?

20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.185
    Trofeepunten:
    408
    Hoe lang doe jij dan over het ‘goed ontbijt?

Want binnen 30 minuten ben ik altijd wel uitgegeten, zelfs met paspoortcontrole lijkt me niet dat dan koffers al van de band gehaald worden? Ik heb het idee dat het überhaupt al 30 minuten duurt voor er een eerste koffer verschijnt…
    Maar dat laatste weet ik eigenlijk niet, heb nooit eigen ingecheckte bagage, wel cargo en dat kan in sommige landen ook lang duren….

Deel Deze Pagina