InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    De vorige twee keer werd me door QR 'gewoon' een dag op hun kosten in de stad buiten Europa aangeboden. Geen compensatie, dus toen niet genomen. Zie inderdaad dat het lijkt alsof business overboekt is, maar juist in economy kan ik bijna geen plek meer veranderen...ben benieuwd morgen!

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Rommelige bedoening net op Schiphol. Zoals gewoonlijk just in time aan komen waaien bij Privium Excellence. Daar zijn (denk ik?) ongeplande werkzaamheden, aangezien de eerste verdieping bijna volledig afgesloten was. Ik heb in ieder geval geen melding hiervan gekregen in de aanloop daarna. Er stonden nog wel wat auto’s geparkeerd. Ik zag een medewerker van Schiphol bij de wielen van een auto. Zouden ze dan auto’s wegslepen als er spoedwerkzaamheden of iets dergelijks zijn? Het toilet bij Privium Excellence is al jaren een bende. Nu was de kraan weer kapot. Niet echt een lekkere binnenkomer.

Enfin. Daarna naar security rij 4/5. Grote rij, veel lanes dicht. De machines lagen open. en een of ander alarm dat afging. Rechtsomkeer gemaakt en naar 11/12. Daar was het niet druk, maar duurde het wel heel lang. Al met al iets van 30 minuten moeten wachten en dat vind ik best druk voor een maandagavond om 19:00 uur. Nu boarden voor mijn vlucht naar LIS, maar deze jongen heeft al gegeten :D

Ruut vindt dit leuk.
  3. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb even 2 vraagjes, voor degenen die het weten. Ik ga voor het eerst met Air Canada vliegen en ben *A gold bij SQ. Nu heb ik de boeking net gemaakt. Mijn 'voornamen' zijn Rick Robin, zo ook netjes met spatie ingevuld. Op mijn ticket staat nu Rickrobin, dat zal wel ok zijn toch? Ik heb screenshots, maar voor de zekerheid.
    En....ik ben *A gold en dan zou ik gratis stoelen moeten selecteren. Heb wel de goedkoopste economy klasse, maar ik zie nu dat ik minimaal 75 euro per stoel moet betalen. Gaat dit nog veranderen? Of zie ik iets over het hoofd?

4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.667
    Trofeepunten:
    598
    Dat is geen probleem.

Gratis stoelselectie is geen Star Alliance Gold voordeel.

RickJansen vindt dit leuk.
  5. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Klopt ja, dankjewel voor je antwoord! Ik ben verwend met OneWorld emerald, eerste reis als *A gold...maar...da's dus 'alleen' lounge toegang en 1 extra koffer, als ik het goed lees?

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Wel respect hoor, dat je het aandurft met Air Canada te vliegen :D

7. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    328
    Trofeepunten:
    63
    Dat toilet is al jaren een bende. Klopt, is ook de favoriete plee van de taxi chauffeurs die klanten afhalen en in Excellence parkeren. Overigens, die kraan is al maanden niet goed. Soms wel soms niet zit een sensor op die niet goed werkt sta je met ingezeepte handen is er geen water meer heel fijn.

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Het goede nieuws is dat er nu een briefje op die kraan hangt dat 'ie gerepareerd (ik vermoed vervangen) gaat worden.

9. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Haha oh? Niet best? Moet voor f1 in Montreal zijn, 444 euro retour vanaf BRU vond ik een té goede deal...

FlyingBlob, Ruut, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.799
    Trofeepunten:
    253
    427-442 toch? ;)

Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  11. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    In euro's? ;) Ik heb 444 betaald, via de website van Air Canada zelf!

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Sorry weer een vraag; Ik moet over 3 weken naar Bologna toe voor een evenement en ben aan het kijken voor vluchten (die absurd duur zijn door het paas-weekend, dat terzijde). Ik ben ITA Volare Premium, dus skyteam elite plus. Ik weet dat ze per 1 mei helemaal uit skyteam verdwijnen. Nu heb ik een KLM Economy Light vlucht gezien AMS - BLQ voor de schappelijke prijs van 402 euro...maar nu is de vraag...klopt het dat ik 'gewoon' 1 koffer gratis mee mag nemen en loungetoegang heb, omdat het nog voor het officiele vertrek van ITA uit Skyteam is? Of geldt dit ook niet omdat het een light tarief is?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.549
    Trofeepunten:
    653
    Je zou tot 1 mei de Skyteam voordelen moeten hebben, daarna niet meer. Dus in jouw geval stoelkeuze, koffer en loungetoegang en gebruik van SkyPriority.

Ruut vindt dit leuk.
  14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Klopt, dacht ik ook...alleen de twijfel zit in het light tarief...bij *A zijn bijv de goedkoopste fares uitgesloten van bijv bagage meenemen, daarom de dubbele check omdat ik eco light wil boeken....thanks voor je antwoord!

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    741
    Trofeepunten:
    348
    Weet niet zeker of dit de juiste plek is maar sinds een paar weken kan ik op mijn mobiel niet meer inloggen op het forum. Heb IOS18.3.2. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

SanHor vindt dit leuk.
  16. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    43
    Heb hetzelfde probleem. Knop linksboven druk ik in, wordt dan blauw maar krijg geen opties te zien.

Als ik handmatig naar insideflyer.nl/forums navigeer werkt alles naar behoren. Inclusief knop linksbovenin met submenus.

Bijgevoegde bestanden:

17. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Precies hetzelfde probleem!

18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    478
    Het vreemde is...toen ik boekte en mn ITA nummer invoerde, stond er niks bij bagage en moest ik betalen voor mn stoelen. Toen ik de betaling had gedaan (geen stoelen geselecteerd en ook geen bagage) kon ik ineens de standaardstoelen gratis boeken en stond er ook 1 stuk ruimbagage bij. Dus...vreemd, maar opgelost.
    Overigens...429 euro voor een retourtje Bologna met pasen...tja...

FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Heb dit ook als ik linksboven klik. Heb zelf android.

20. Christian

Christian Administrator Captains

Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    83
    We zijn bekend met dit probleem. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar dit blijkt technisch lastig te liggen. Tot die tijd kun je altijd inloggen via www.insideflyer.nl/forums (dan werkt de knop wel).

Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina