InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Ruut vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Daarom is het toch goed dat de claimtoko's er zijn zodat een luchtvaartmaatschappij die opereert op een Europese luchthaven uiteindelijk de veroordelingen niet kan ontlopen.

En hier hebben we het niet over een nog lopende zaak, hier zijn 67 vonnisen geweest waar SV is veroordeeld en moet betalen.
    Maar SV heeft het beleid gevoerd om dat niet te doen, zoals wel meer luchtvaartmaatschappijen dat doen om passagiers te ontmoedigen om een claim in te dienen simpelweg omdat het niets oplevert.

Het aan de ketting leggen van een vliegtuig is echter dusdanig prijzig dat men direct over zal gaan tot betaling, al helemaal omdat alle passagiers in dat toestel als deze niet gaat of teveel vertraging oploopt ook recht hebben op een claim omdat dit een actie is die SV voorkomen had kunnen worden.

Enzo vindt dit leuk.
  3. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Ging om een directe vlucht. Om eerlijk te zijn kijk ik nu naar een andere bestemming, van die 500 euro kun je leuk hotellen.

4. Brangeri

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Dit is wel mooie reclame voor EUclaim.

5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Vergeet niet dat zij er ook zelf een groot financieel belang bij hebben. Als de klant niets ontvangt krijgen zij ook niets. Maar inderdaad goed dat ze actie ondernemen tegen luchtvaartmaatschappijen die de regels negeren.

6. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    als je amex platinum hebt regelen zij dat allemaal voor je toch?!?

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Het verschil is wel dat als het een enkele claim is en men heeft al een juridische uitspraak dat beslaglegging wel een heel zwaar middel is voor wat het oplevert.
    Dan kan je als verzekeringsmaatschappij er voor kiezen om de claim zelf te betalen.

Voor EU clam is 67 gewonnen rechtszaken wel een aanzienlijk financieel belang omdat zij inderdaad pas geld krijgen als de luchtvaartmaatschappij betaald.
    Tevens werkt dit ook preventief, want ze laten zien dat ze naast het procederen zelf ook tot incassatie via beslaglegging gaan als het moet.

Enzo vindt dit leuk.
  8. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Nee.

FlyingFonz en Dan1 vinden dit leuk.
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ik adviseer je nog eens een keer goed de algemene voorwaarden van Amex Platinum te lezen :rolleyes:

Enzo en Ruut vinden dit leuk.
  10. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    dit is idd verzekeringswerk dan,
    Maar dat zou dus betekenen dat je en een verzekeringsclaim kan indienen bij amex en een claim bij de luchtvaartmaatschappij?

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Wat wil je precies claimen bij je (reis)verzekering?

Het EU-claim verhaal heeft betrekking op EU-verordening 261/2004 en gaat over de in dit geval niet door de airline betaalde compensatievergoeding voor vertraging. Hierin kan je verzekeringsmaatschappij niets betekenen. Wel zijn er twee uitzonderingen:

1. Je hebt door het uitvallen van een deel van je reis (in casu: je vliegreis) materiële schade doodat je niet kunt beschikken over/extra kosten moet maken voor andere delen van je reis. Bijvoorbeeld autohuur, een gehuurde accommodatie en/of (edit) het omboeken van een vervolgvlucht (edit). Dit valt onder je er annuleringsverzekering en moet uiteraard onder je polisvoorwaarden vallen.
    2. Je hebt een rechtsbijstandsverzekering die ook EU-verorderning 261/2004 dekt. Dat wil zeggen: je kunt bij hun een claim indienen en zij gaan aan de slag met het aansprakelijk stellen van de luchtvaartmaatschappij. Je betaalt dan ook geen No Cure, No Pay fee.
    Ik heb zowel met 1 als 2 meerdere positieve persoonlijke ervaringen. Met betrekking tot twee heeft de weigering van uitbetaling van een claim door KLM geleid tot een aanbod tot schikking vanuit mijn rechtsbijstandverzekering voor 50% van de waarde van de claim (we waren inmiddels een jaar verder en ik was er klaar mee).

Hiermee akkoord gegaan, toen KLM een halfjaar later uit het niets ineens mijn claim alsnog goedkeurde en 100% vergoedde. Mijn rechtsbijstandsverzekering zei: 'Veel plezier met je winst, je mag dat bedrag gewoon houden!'

Ik heb dit al vaak gezegd: je Amex Platinum reisverzekering lijkt geweldig, maar dekt niet altijd alles en is beperkt tot een maximum aantal claims per aantal maanden. De dekking van de reisongemakkenverzekering bij vertraging van ke koffers is superieur, maar in bijna alle andere gevallen ben je beter af met een echte reisverzekering. Lees dus altijd goed de polisvoorwaarden door, is mijn advies :cool:

Laatst bewerkt: 25 jan 2025
    Enzo en PieterPost vinden dit leuk.
  12. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    428
    Moet zeggen dat ik andersom ook wel eens vanuit de verzekering maar gedeeltelijk het omboeken van een vlucht vergoed heb gekregen met als reden dat ik ook via IJsland met Iceland Air voor minder terug had kunnen vliegen. De rest is toen vergoed vanuit de Amex verzekering. Van dat bedrag kan ik nog vele jaren mijn kaartbijdrage betalen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2025
    Enzo, FlyingFonz, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Voor de trein needs van ons:

Eurostar zet tegenwoordig e320s in op de routes van Amsterdam naar Paris Nord. Even gevraagd aan de trein manager en ze zei dat dit structureel is/gaat gebeuren. Da’s natuurlijk een enorme capaciteitsboost. Wat niet betekent dat internationaal reizen met de trein nog steeds ruk is, aangezien mijn terugreis alweer twee keer is aangepast en ik nu twee keer moet overstappen ;)

Vergeleken met de voormalig Thalys/TGV-stellen vind ik Business Premier in de e320 maar een krappe bedoening. Zeker als er nog eten op tafel komt.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 31 jan 2025
    arjen05 vindt dit leuk.
  14. Brangeri

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Met horten en stoten komt het op gang. Tenzij je op London City vliegt vindt ik zelf de trein wel prettiger voor die route, helemaal als het alternatief LHR is...

Dan1 vindt dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben uitgestapt in Brussel :confused:

Meer capaciteit door langere treinen vind ik wel wenselijk. De capaciteit van een e320 is vijf keer meer dan een een vliegtuig dat tussen AMS en Londen of AMS en CDG vliegt. Dan nog steeds is internationaal reizen per trein zeer storingsgevoelig en te duur. Vind ik :D

16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.008
    Trofeepunten:
    333
    Even een vraag hier. Ik kan het niet zo snel vinden, maar wat is een annulering tgv onvoorziene omstandigheden? Dan heb je geen recht op compensatie.
    Is 24 uur van tevoren een vlucht annuleren agv mogelijk mist de volgende dag een onvoorziene omstandigheid of gewoon alvast je planning aanpassen op een mogelijke voorspelling?

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Onvoorziene omstandigheid omdat het de luchthaven zal zijn die heeft gevraagd aan luchtvaartmaatschappijen om het aantal vluchten te beperken.
    Althans dat is de reactie die je terug zal krijgen, en dat is heel moeilijk te weerleggen als het niet waar is.
    En er valt wat voor te zeggen om dit pro-actief te doen en het niet laten escaleren op de dag zelf.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Momenteel aan het kijken naar een tripje naar SFO. Wil dit boeken via MR punten of flying blue miles. Normaliter zou ik 50k flying blue miles inzetten voor een retour of zijn er vanuit amex goedkopere opties beschikbaar waar ik punten naar kan omboeken?

19. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.008
    Trofeepunten:
    333
    Absoluut! Maar het blijft een gok die je als vliegveld/luchtvaartmaatschappij neemt.
    Uiteindelijk op het moment van de werkelijke vlucht is er nauwelijks wat aan de hand. In mijn geval had de vlucht gewoon door kunnen gaan.

Tegenwoordig vliegen de code's geel en oranje je om de oren en uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Maar op basis hiervan worden wel alvast maatregelen genomen waar reizigers de dupe van zijn.

Enzo vindt dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.434
    Trofeepunten:
    508
    Ik had een annulering op basis van mist, terwijl het toestel dat ingepland was gewoon bleek te vliegen. Wel claim ingediend, maar afgewezen.

Enzo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina