Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

1. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    694
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren was de wacht tijd 4 uur in Vegas. Global entry was 5 min.

MoonJ, VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  2. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Nu is Vegas op dit moment ook wel extreem druk met bijbehorende hotelprijzen. Normaal heb ik bijna of geen wachtrij in Vegas.

3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.452
    Trofeepunten:
    203
    4 uur wachten is niet leuk meer, zeker niet na een lange vlucht. Heb je ook gezien of de rij met CBP app gebruikers ook zo langs was?

4. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Bizar! Ik heb de laatste keer ook 2:15 uur gestaan op Newark. Nu Global Entry wat echt het beste ever is!

5. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.607
    Trofeepunten:
    478
    Misschien kunnen jullie me helpen, en misschien is het wel global entry, geen idee. Ik wil soms als ZZP'er in Amerika kunnen werken, bijvoorbeeld voor de Formule 1. Ik word dan ingehuurd door de lokale promoters en zij doen ook de betaling. Nu is het ieder jaar een dingetje dat ik dus alleen Amerika in kom op mijn toeristen ESTA en dan mag je dus helemaal geen werk uitvoeren, betaald of zelfs onbetaald. Voor dit jaar wil ik dat tegen gaan en kijken wat er kan. Zou een global entry dan goed zijn? Of heeft iemand tips hoe ik dit zou moeten doen? Dank!

6. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat de veiligste manier een B1-visum aan te vragen. Die is 10 jaar geldig en dan heb je ook geen ESTA meer nodig.

7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.607
    Trofeepunten:
    478
    Top, merci! Heb je daar tips voor?
    PS. Is een O-visum voor mij (artiest) geen betere optie?
    PS. PS. Zie dat het O-Visum ruim 3.500 euro kost. Dus lijkt me de B een betere :)

Laatst bewerkt: 7 jan 2025
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  8. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Heb alleen ervaring met B2 ivm afwijzing ESTA. Weet niet precies wat je met B1 precies mag, maar dat moet met Google of telefoontje naar de ambassade te achterhalen zijn. Aanvraag kan gewoon via Internet, dagdeel naar ambassade en bij akkoord vlot je paspoort retour.

9. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.607
    Trofeepunten:
    478
    merci!

10. FlyingRogier

FlyingRogier Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand ook wel eens voor een minderjarige Global Entry aangevraagd? Ik heb het direct toen het kon voor mij en mijn vriendin aangevraagd en in Boston on arrival afgerond. Nu we een dochtertje hebben wil ik nog minder graag in de rij staan. De BerichtenBox is in het NL proces vereist maar die is pas >14 jaar. Ben nu met KMAR aan het mailen maar vroeg me af of iemand dit al eens doorlopen heeft. Voordeel, <18 jaar is gratis dus maak me minder druk om hoe haar aanvraag loopt dan als je er 120$ voor hebt betaald ;)

EDIT: Bericht komt in inbox van gezagsdrager en dan is het weer zoals bij volwassenen.

Laatst bewerkt: 7 jan 2025
    Menno vindt dit leuk.
  11. Peter79

Peter79 Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoi, ik heb dat eind vorig jaar gedaan voor mijn minderjarige dochter die (nog) geen Engels spreekt. Aanvraag werkt precies hetzelfde als voor volwassenen. Dus ook melden voor interview aldaar. Beambte stelde mijn dochter aantal vraagjes over vakantie etc. Met BSN nummer, eigen email adres aangemaakt. U.S. beambte was zeer stellig dat we ook als non resident een Global Entry pas per post gingen ontvangen. Volgens mij is dat niet het geval. TSA pre check werkte 1 dag later.

12. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    Datapuntje: 22 december aangevraagd en 9 januari conditionally approved. Met de feestdagen ertussen nog redelijk vlot. Nu als ik weer op JFK aankom de EOA doen. Omdat ik geen ESTA krijg leek GE mij wel handig.

13. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    https://www.marechaussee.nl/onderwerpen/global-entry-voor-nederlanders
    "U heeft nog steeds een visum of ESTA nodig om naar de VS te reizen."

14. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    635
    Trofeepunten:
    348
    FlyRemco vindt dit leuk.
  15. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Dan heb je geluk gehad, bij drukte (bijvoorbeeld als er een paar A380's uit het midden oosten voor je geland zijn) sta je met de app ook in de rij. Ik ga derhalve ook maar een global entry aanvragen

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    964
    Trofeepunten:
    143
    O-visum is erg duur (vorig jaar weer een aangevraagd net voor de prijsstijging, proces kosten zijn nu 3.5k en dan moet je nog het bedrijf betalen wat het voor je regelt) dus zou dat niet aanraden. Ook moet je met het O-visum kunnen aantonen dat je een X aantal shows (volgens mij absolute minimum is 5) in de U.S. hebt en dit moeten redelijk grote, toonaangevende (festival)shows zijn. Anyway, als je hier en daar een klus wilt doen zeker niet de juiste en financieel vriendelijke oplossing.

Global Entry staat hier overigens compleet los van en heeft niks met visums te maken, dat is puur een vergemakkelijking van het immigratieproces op welk visum of ESTA dan ook.

17. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.607
    Trofeepunten:
    478
    Dacht ik al! Is dan het B-visum het juiste volgens jou? Het zou voorlopig om 2 F1 weekenden gaan (met daarin mijn shows, maar die zullen ze niet los tellen)

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    964
    Trofeepunten:
    143
    Op een B(1) visum mag je niet betaald of beloond worden door een U.S. source, dus ook niet de oplossing. B1 is puur voor als je langer dan 90 dagen aaneengesloten in de U.S. voor zaken moet verblijven, maar geeft je geen toestemming om te werken. Je bent net zo gelimiteerd een de 'business' die je op een ESTA mag doen, alleen kan je dus langer dan 90 dagen (wat de ESTA limiet is) aaneengesloten verblijven in de U.S.

19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.981
    Trofeepunten:
    648
    Al driekwart jaar GE maar een pas heb ik nog nooit ontvangen ;) .

20. Neanderthaler

Neanderthaler Newbie

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    ja maar moet mijn kind nou een eigen digid en mijnoverheid hebben of komen die mails op ‘mijnoverheid’ van de ouders?

ik heb een account en alles gedaan en las net de lange voorwaarden pagina voordat ik OK ga drukken en daar stond het volgende:

Before the Dutch authorities start the background screening, Dutch applicants will receive a message in their digital mailbox on MijnOverheid asking them to confirm their Global Entry application and approve the background screening. The Dutch authorities will base communication with the applicant on their citizen service number (BSN). Applicants must therefore ensure that they:

• have activated their digital mailbox account
    • have authorized the Royal and Military Border Police (Koninklijke Marechausee) to send messages to their account, and
    • check their digital mailbox regularly after finalizing their Global Entry application.

Failure to confirm the application within 60 days using the link provided in the digital mailbox message will result in the background screening being cancelled.

dus kortom, graag in detail je ervaring delen zodat wij daar ook profijt van kunnen hebben. Alvast bedankt!

ps. Mijn kind is nog geen 2 jaar oud. Dus we hebben momenteel geen digid of mijnoverheid voor haar.

Deel Deze Pagina