Revolut Kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Thijsk, 26 apr 2019.

1. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.811
    Trofeepunten:
    598
    ]
    Plus dat je alleen naar BAEC en FB kunt overboeken. Ten opzichte van Amex mis je dan nog wel een paar (m.n. SQ en CX) partners die handig zijn. Positief is wel dat het met een 1:1 ratio is als je overboekt vanuit Revolut.

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Heb een tijd lang Revolut Metal kaart gebruikt om RevPoints te sparen. Tikte lekker aan 1:1. Mijn focus ligt bij BA, dus was er bij gebaat.

3. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.811
    Trofeepunten:
    598
    Heb recent nog een keer navraag gedaan bij Revolut of de wisselgeld functie misschien ook uitgezet kan worden bij de duurdere kaarten i.c.m. RevPoints. Maar helaas was het antwoord daarop nee. Dat maakt het in mijn optiek geen bruikbare optie, omdat dit gewoon erg dure punten worden.

Zou mooi zijn als ze dat aanpassen. Zelf spaar ik inmiddels 3 punten per dollar bij de supermarkt dankzij een US creditcard, maar voor het gros van de Nederlanders zou het al lekker zijn als je een paar punten per boodschappenronde mee kunt pakken.

4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaar dat ik nu voor Amex Plat ben gegaan ;-)

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Maar euh die wisselgeld functie staat bij mij uit op m'n Revolut Metal. Voordien waren het inderdaad dure punten. Net nog ff gekeken, krijg nu 1 punt per 2 eur uitgave. Gebruik de kaart regelmatig, dus mooi meegenomen.

6. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.811
    Trofeepunten:
    598
    Hmm, dat zou wel bruikbaar zijn voor veel mensen. Ik zal het nog eens navragen bij Revolut. Wellicht had ik een aap met een typemachine.

7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja meen me te herinneren dat we het daar paar maanden geleden over hadden. Heb toen gekeken en het uitgezet en bleef werken. Enige wat jammer is dat ze de terms hebben aangepast en de cash back functie niet meer actief. Mijn spend zorgde ervoor dat ik m'n maandelijkse kost eruit haalde om het "abo" voor de metal kaart te betalen.

8. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Krijg je de revpoints alleen over kaartbetalingen of ook overschrijvingen? In dat laatste geval kan het interessant worden om mijn studieschuld via Revolut te laten lopen :)

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    968
    Trofeepunten:
    143
    Alleen fysieke en virtuele kaartbetalingen helaas. Anders zou ik ook m'n huur ermee betalen. :D

10. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik zie net in de Revolut app de mogelijkheid om te abonneren op RevPoints. In de hoogste tier betaal je €204 per maand voor 15.000 punten. Deze kunnen 1:1 worden omgezet naar Flying Blue Miles. Komt neer op 1,36 cent per mile. Dat is naar mijn weten buiten het abonnement van Flying Blue zelf (1,1 cent per mile in de hoogste tier) de 'goedkoopste' manier om miles aan te schaffen. Kan best handig zijn als je er net wat tekort komt.

VinceG vindt dit leuk.
  11. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet zeggen dat ik - nu ik ongeveer 1 jaar naast AMEX ook Revolut heb - best aardig te spreken ben over Revolut en steeds meer de voordelen bij Revolut zie t.o.v. AMEX.

Op basis van mijn ervaring de voordelen bij Revolut t.o.v. AMEX:
    • Punten 1:1 overboeken;
    • Punten overboeken naar KLM is instant. Geen spanningen meer dus omdat de punten bij AMEX er pas 1-3 dagen later bij KLM bij staan en dan de Award Flight weer in puntenprijs verhoogd is;
    • Geen wisselkoerskosten, scheelt 2.5% op aankopen in een andere valuta dan EUR;
    • Klantenservice heb ik tot nu toe als goed ervaren. In een situatie waarbij ik een downgrade wilde van de kaart, hebben ze uit eigen initiatief de kosten van alle voorgaande maanden terugbetaald. Er is meer waardering voor jou als klant en je wordt er serieus genomen;
    • Kaart wordt overal geaccepteerd;
    • Volwaardige USD-rekening;
    • Moderne UI, app werkt soepel;
    • Punten van Partners (bijv. Zalando) staan er ook instant bij. Zo heb ik bij een aankoop van €202 bij Zalando Lounge in totaal 1720 punten ontvangen.
    De nadelen:
    • Geen Privium;
    • Het is geen creditcard, dus er moet eerst saldo op staan. Er is dus ook geen uitgesteld betalen.
    Onbekend:
    • Geen ervaring nog met de verzekeringen. Wel ervaring met de verzekeringen bij Amex, die ik ronduit slecht vind qua behandeling van claims.
    Ik neig steeds meer naar Revolut als primaire kaart en American Express als secundaire kaart. Met name het uitgeven van punten is gewoon een hele frustratie minder. Bij AMEX is het altijd in spanning zitten of de punten op tijd bij KLM binnenkomen en een grote teleurstelling als het award ticket duurder is geworden. Bij Revolut is dat probleem er niet. Betalen gaat overal, geen last meer ervan dat een groot deel van de winkels geen AMEX accepteert en het spaart sneller qua punten, zeker als je zo nu en dan ook nog eens iets koopt bij een winkel met een 20x punten boost.

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.307
    Trofeepunten:
    248
    Je kan bij Revolut toch ook een creditcard krijgen?
    Is dat sparen van Revpoints wel aantrekkelijk? Ik zag bij bepaalde categorien (hotels bv) dat je maar 2 punten per 10 EUR krijgt. Tikt niet echt aan.

13. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb binnen Nederland niet de optie om een creditcard te krijgen. Ik zie op de website dat dat voor klanten in Litouwen wel een optie is.

Ik zie geen onderscheid in categorieën. Elke euro uitgegeven met de kaart is een punt. Bij het boeken van een hotel via de app krijg je bonuspunten, maar dat is bovenop de 1 punt per euro.

Of het aantrekkelijk is:
    • AMEX: 1 Euro = 1 Punt = 0.8 FB Mile die er binnen 1-3 werkdagen na het overzetten bij KLM staat. AMEX punten zijn geldig zolang je de kaart hebt.
    • Revolut: 1 Euro = 1 Punt = 1 FB Mile die er binnen enkele seconden na het overzetten bij KLM staat. RevPoints zijn 3 jaar geldig. Er zijn daarnaast bonussen bij bepaalde winkels (tot 20x extra punten per euro).
    Komt neer op 25% meer FB miles voor hetzelfde bedrag. Daarnaast wordt deze kaart wel overal geaccepteerd, dus ook bijvoorbeeld bij het kopen van een auto (dat tikte lekker aan met 18k punten :) ).

14. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Het enige probleem dat je hebt is dat punten sparen veel lastiger is. Kan puur op basis van uitgaven.
    Bij AMEX is één referral al 100k punten. Als je het een beetje slim speelt heb je er hier makkelijk 3 of 4 van per jaar + 1x upgraden wat 100k oplevert en je zit al op 500k punten. Daarnaast heb je dan nog alle andere voordelen zoals hotelstatus, privium, dining voordeel etc. Zou niet weten hoe revolut hier tegenop moet kunnen.

15. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Absoluut. Revolut is voor mij geen vervanging van Amex. Het is een aanvulling op, waarbij ik mijn reguliere kaartuitgaven nu via Revolut uitvoer in plaats van via Amex. Op dezelfde manier zijn er ook "trucjes" via Revolut, bijvoorbeeld door bij de aanschaf van een auto van vrienden/familie/ouders die via je eigen Revolut te betalen. Dat tikt goed aan met punten.

De kaart kost €600/jaar, maar dat haal ik eruit op een manier die ik bij Amex er niet uit kan halen omdat de kaart simpelweg niet geaccepteerd wordt of nadelen in kosten heeft (wisselkoers). Qua puntenwaarde ga ik uit van 2 cent/punt (er zijn discussies over of dit lager of hoger is, maar gemiddeld zit ik op 2,2 cent/punt met de award flight reizen die ik gemaakt heb):
    • Gemiddelde uitgaven buiten Amex om per jaar: €25.000 = 25.000 punten = €500
    • Spend Amex per jaar: €70.000 x 0,25 (25% meer punten bij Revolut) = 17.500 punten = €350
    • Gemiddelde uitgaven in USD Amex per jaar: $10.000 x 2,5% wisselkoersopslag = €250
    Dus puur op basis van de uitgaven heb ik de kaart er al dubbel uit.

Ik zie Revolut dus echt als een combinatie met Amex, niet als een vervanger.

Gin_klm vindt dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.307
    Trofeepunten:
    248
    OK, elk land dus met eigen regels en voordelen. Dan moet ik er toch maar zelf induiken. In Polen kan je ook een creditcard krijgen.

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.057
    Trofeepunten:
    333
    Ik heb dezelfde ervaring en ben aan het overwegen om mijn revolut om te zetten naar Ultra en dan Amex te downgraden. Vooral de 1op1 punten vind ik een groot voordeel en staat er lekker snel bij. Zeker als je een mooie aanbieding op punten vind dan kan dat handig zijn om die snel binnen te halen.
    Ik betaal op het moment steeds meer met mijn Revolut.

Privium neem ik dan wel apart abo.
    Maar doe nog een keer een retentie aanbod en dan eind van het jaar kijken of amex serieus wat met de commentaren gedaan heeft op dining for 2 en als dat blijft dan is bij mij de amex exit.

Mjah een creditcard nemen voor referrals...... Sommige mensen gebruiken die gewoon om geld uit te geven.

Ruut en Sokkenpop vinden dit leuk.
  18. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Het is erg jammer dat afschrijvingen en overboekingen bij Revolut niet meetellen voor de punten, anders had ik allang ultra genomen. Op basis van mijn uitgaven alleen is het mij de €60/maand niet waard.

19. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Referrals is de bijzaak maar levert mij wel de meeste punten op en ik maak er tevens anderen blij mee.
    Uiteraard geef ik ook zoveel als mogelijk uit met de kaart maar ben helaas niet in de gelegenheid om jaarlijks €500.000 te spenderen ;)

20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Revolut heeft nu een promotie met 20% bonus als je RevPoints overzet naar Avios, dus bijvoorbeeld 1,000 RevPoints overzetten levert je nu 1,200 Avios op. Minimaal 1 RevPoint overzetten, maximaal 999.999 RevPoints. Actie duurt tot 24 augustus. Overzetten duurt twee dagen.

VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina