Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,182 Berichten
431 Gebruikers
7550 Reactions
1.1 M Bekeken
(@hulstenaar)
Eminent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Dank U en alle anderen die mij sinds 4 maart hebben verwelkomd!

KLM FB Platinum

BeantwoordenCiteren
(@hulstenaar)
Eminent Member

Thanks!

KLM FB Platinum

BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Hulstenaar wrote:Vlieg vrijdag de 13e (yes!) met eega naar Milaan (Explorer). Kan ik als Pt haar zonder restricties meenemen als gast naar lounge 25? Bloktijden gelden naar ik meen alleen voor lounge 52, maar gezien de datum vraag ik het forum toch maar even na.

De restricties gelden inderdaad alleen voor lounge 52. Veel plezier in lounge 25 en in Milaan:).

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

BeantwoordenCiteren
(@hulstenaar)
Eminent Member

Vlieg vrijdag de 13e (yes!) met eega naar Milaan (Explorer). Kan ik als Pt haar zonder restricties meenemen als gast naar lounge 25? Bloktijden gelden naar ik meen alleen voor lounge 52, maar gezien de datum vraag ik het forum toch maar even na.

KLM FB Platinum

BeantwoordenCiteren
Miya
 Miya
(@miya)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Van het weekend kun je niet inloggen op je Flyingblue. Misschien handing om te weten als je vliegt en/of tickets wilt boeken.

https://www.airfrance.be/BE/en/common/voyageurfrequent/flyingblue/flying-blue-system-upgrade.htm

VinceG and MartinR reacted
BeantwoordenCiteren
Erwin
(@erwin)
Estimable Member

Contact gehad met KLM. Ondanks dat boekingsnummer van KE overeen komt met boeking voor KLM vlucht, en ondanks dat ze stellen dat vluchten op AF en KLM metal, en partners onder KL vluchtnummer kunnen worden toegevoegd kan een boeking gemaakt op KE vluchtnummers inderdaad niet worden toegevoegd, ondanks KLM metal.

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Erwin wrote:Iemand een idee hoe/en of het mogelijk is een Korean Air boeking, met vluchtdeel KLM vanaf Incheon naaf Schiphol, toe te voegen in KLM app/in my bookings? Ticketnummer/boekingsnummer willen niet werken.

Heb dat een paar jaar geleden ook geprobeerd, lukte toen ook niet.

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
Erwin
(@erwin)
Estimable Member

Iemand een idee hoe/en of het mogelijk is een Korean Air boeking, met vluchtdeel KLM vanaf Incheon naaf Schiphol, toe te voegen in KLM app/in my bookings? Ticketnummer/boekingsnummer willen niet werken.

BeantwoordenCiteren
thomassmit
(@thomassmit)
Prominent Member

Wachttijd is een bekend probleem. Geregeld word de verbinding zelfs (aangekondigd) verbroken omdat ze weten dat je anders te lang in de wacht staat.

Blog: https://travelhacking.nl

BeantwoordenCiteren
NamataEkim
(@namataekim)
Reputable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Daan3 wrote:Klopt, dat is nou net het verschil met status halen voor of na 1 april.

Vandaag gebeld en is idd bevestigd. Staat keurig in Plat tot en met maart 2020. 🙂

Overigens 10 minuten in de wacht bij de platinum service lijn... 🙁

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

Maarten_22 wrote:En als je eind december 2017 plat bent geworden?

Moet je voor 31-12 300XP halen om in 2019 plat te blijven

Maarten_22 reacted
BeantwoordenCiteren
(@maarten_22)
Honorable Member

En als je eind december 2017 plat bent geworden?

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

NamataEkim wrote:Morgen wordt ik Platinum, volgens Flying Blue desk en Team Leads heb ik die status dan tot en met 31 maart 2020.

Klopt, dat is nou net het verschil met status halen voor of na 1 april.

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
NamataEkim
(@namataekim)
Reputable Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Carel1 wrote:Als je nu Gold bent, dan wordt je ook in het nieuwe systeem platinum. Het volgende nieuwe jaar gaat dan in op het moment dat je platinum bent geworden.

Morgen wordt ik Platinum, volgens Flying Blue desk en Team Leads heb ik die status dan tot en met 31 maart 2020.

JustinCase, lloydje33, Carel1 and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

chawa wrote:Ha dat snap ik.
Maar.... die gold status van per 31-12-17 is nog niet in gegaan, pasje etc pas na 31-03-18. En als het voor 1 april 300 XP haald, dan is die gold status + miles van 31-12-17 toch voorbij gegaan? Kortom is niet zo interessant dus voor 1 april die 40 XP nog te halen. Maar ergens in april haal ik die 40 XP sowieso volgens de planning met een trip EU.

Als je die 40 XP in april haalt, ben je vanaf die datum platinum en gaat je nieuwe jaar in. Haal je die 40 XP nog in maart, ben je ook gelijk plat, maar worden je levelmiles per 1-4 omgezet naar XP. Dan blijft je jaar onveranderd met als ijkpunt 31-12. Ik zou overwegen om voor 1-4 plat te worden als je die mogelijkheid hebt.

BeantwoordenCiteren
Pagina 528 / 613
Deel: