Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Emirates heeft bekend gemaakt dat het inmiddels al meer dan 1,2 miljard euro heeft uitbetaald aan restituties voor COVID-19 gerelateerde vluchtverstoringen. De luchtvaartmaatschappij uit Dubai heeft sinds maart meer dan 1,4 miljoen aanvragen verwerkt. Hiermee is 90% van de achterstand weggewerkt. Emirates heeft hiervoor extra capaciteit toe moeten voegen door het gigantische aantal aanvragen. Ter vergelijking: de Lufthansa Group heeft 2,6 miljard euro terugbetaald aan 6 miljoen reizigers. Air France-KLM heeft geen cijfers bekend gemaakt.
Sir Tim Clark, President van Emirates Airline zei het volgende over de restituties:
“We begrijpen het standpunt van onze reizigers heel goed, namelijk dat elk openstaand terugbetalingsverzoek er één te veel is. We zijn toegewijd aan het vergoeden van openstaande restitutieverzoeken en doen ons uiterste best om de enorme en ongekende achterstand weg te werken die werd veroorzaakt door de pandemie. De meeste verzoeken zijn eenvoudig en deze zullen we snel verwerken, maar er zijn ook gevallen waarbij onze teams wat meer tijd nodig hebben om deze handmatig te beoordelen en af te ronden. We zijn onze passagiers dankbaar voor hun geduld en begrip.”
Emirates start geleidelijk aan haar netwerk weer op. Vanaf 1 augustus vloog even de maatschappij weer met de Airbus A380 naar Schiphol, maar inmiddels is toch weer terug geschaald naar een kleinere Boeing 777-300ER. Wereldwijd zijn nu ongeveer 85 bestemmingen beschikbaar. Emirates probeert reizigers te overtuigen om weer te boeken met een speciale COVID-verzekering en ruimhartig omboekbeleid. Inmiddels bieden ook Virgin Atlantic en Etihad hun passagiers een dekking aan voor COVID-gerelateerde kosten op reis.
Geef een reactie