Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Delta Airlines opent deze week de eerste Delta One Club. Deze airport lounge is exclusief voor Business Class passagiers en is ook nog eens een stuk groter dan de reguliere Delta Sky Clubs. De Delta One Club op New York JFK biedt meer dan 3.600 m2 aan ultieme luxe, waarbij het ontwerp is geïnspireerd op iconische bezienswaardigheden in de Big Apple.
Eerste Delta One Club
Dat Delta met een speciale lounge voor alleen Business Class passagiers komt is op zich niet heel gek. Alhoewel er in de VS heel wat Delta Sky Clubs te vinden zijn, is een veelgehoorde klacht de drukte. Reden genoeg voor de SkyTeam maatschappij om een tijdje terug allerlei wijzigingen door te voeren in de toelatingseisen voor de lounges. Hierdoor zou het comfort en de rust enigszins terug moeten keren. Tegelijkertijd opent Delta regelmatig nieuwe lounges, vorig jaar bijvoorbeeld nog op de luchthavens van New York en Minneapolis.
Het ging daar echter om Delta Sky Clubs. Deze zijn toegankelijk voor zowel Business Class passagiers als reizigers met een frequent flyer elite status. Om Delta One (internationale Business Class) reizigers een betere ervaring te kunnen bieden is nu ook de eerste Delta One Club geopend. Deze Club is specifiek voor deze doelgroep bedoeld. Later dit jaar openen er overigens ook nieuwe Delta One Clubs in Boston (BOS) en Los Angeles (LAX).
Delta One Club New York JFK
Gasten van de nieuwe Delta One Club op het vliegveld van New York JFK hoeven zich zeker niet te vervelen. Met een oppervlakte van meer dan 3.600 m2 is er meer dan genoeg ruimte om tot rust te komen voor de volgende vlucht. Zo is er een prachtige bar in Art Deco stijl die doet denken aan de New Yorkse Radio City Music Hall.
Naast de bar zijn er ook diverse plekken waar je wat te eten en te drinken kan krijgen. Volgens Delta is het hoogtepunt het Brasserie Restaurant met 140 couverts. Hier wordt doorlopend een 3-gangen menu geserveerd. En voor een drankje hoe je niet eens je stoel te verlaten. Deze wordt aan tafel gemixt.
De lounge heeft verder een apart wellness gedeelte. Hier kun je een dutje doen of genieten van een massagestoel (of beiden natuurlijk). Verder is er een juice bar voor de nodige energie boost.
Uiteraard zijn er ook luxe douches en toiletten in de nieuwe Delta One Club op New York JFK te vinden. De shower suites bieden naast een ruime regendouche ook badjassen, slippers en luxe verzorgingsproducten van Grown Alchemist. Het is zelfs mogelijk om je kleding te laten stomen en je schoenen te laten poetsen.
Tot slot is er nog een terrasgedeelte, voorzien van een groene oase aan planten. Terras is overigens een ‘terras’ tussen aanhalingstekens, gezien het feit dat het dak enkel opengeschoven kan worden bij mooi weer.
Toegang tot de Delta One Club
Om toegang te krijgen tot de Delta One Clubs dien je dus ook daadwerkelijk met Delta in Business Class (Delta One) te vliegen op een internationale vlucht. Er zijn echter ook nog andere mogelijkheden. Vlieg je met Air France, LATAM, KLM, Korean Air of Virgin in Business of First Class van/naar/via New York JFK? Ook dan krijg je gratis toegang. Ben je Flying Blue Gold of Platinum deelnemer en vlieg je niet in Business Class, dan krijg je dus geen toegang. Je kunt dan gebruikmaken van de reguliere Delta Sky Clubs.
Zoals het nu in de toegangsregels is opgenomen mag je directe familie als gast kosteloos meenemen. Voor andere gasten die niet in Business Class vliegen betaal je $ 100 per persoon (omgerekend iets meer dan € 93), met een maximum van 2 gasten. Een aardige toegangsprijs.
Dienstregeling Amsterdam – New York JFK
Deze zomer zijn er genoeg mogelijkheden om van Schiphol naar New York JFK af te reizen. KLM vliegt tot 4 keer per dag tussen beide steden, terwijl Delta het bij ‘slechts’ 2 keer per dag houdt. Verder biedt jetBlue nog een dagelijkse verbinding met de Airbus A321neo. KLM vliegt met een mix van Dreamliners en A330s. Delta zet juist meestal een Airbus A330 of A330-900neo in.
Benieuwd naar onze ervaringen met Delta? Check dan eens de review van de Delta Premium Select vlucht van Amsterdam naar New York in de Airbus A330-900neo. Of check onze ervaringen met de Airbus A330-300 van Minneapolis naar Amsterdam.
Bron foto’s: Delta Air Lines / Bron foto Delta Premium Select cabine: InsideFlyer
Van Gooiland zegt
“KLM vliegt tot 4 keer per week tussen beide steden, terwijl Delta het bij 2 keer per week houdt”.
Oh ja?
Goh, dat is hartstikke vaak, zeg!
Boudewijn zegt
Vind je, een paar jaar geleden gingen er dagelijks meerdere KLMs en meerdere Delta’s van JFK naar AMS en andersom. 6 vluchten per week is verschrikkelijk weining, zelfs de Caribische eilanden gaan vaker.
On topic: nu maar hopen dat deze beter is dan die verschrikkelijk slechte Centurion lounge. Daar wil je nog niet dood gevonden worden in die ellende.
Van Gooiland zegt
Dat was ironisch bedoeld, hoor.
De auteur van het artikel heeft een fout gemaakt, bedoelde natuurlijk per dag en niet per week. Proeflezen is een kunst.
Die nieuwe Delta One Club is overigens een prima initiatief. Met een beetje geluk is de lounge echt zo goed als ons wordt voorgespiegeld. Daar zou ik toch bijna blij van worden. Enkele uitzonderingen daargelaten lijkt een loungebezoek tegenwoordig het meest op een soort van bestraffing. Propvol, herrie en rumoer, hondenvoer zo uit het blik, enz.
Fijn dat Delta tegen de stroom ingaat, er zijn genoeg maatschappijen (KLM, anyone?) die business class pax zonder full fare ticket niet eens meer tot de lounge toelaten. En dat terwijl de lounges volzitten met lieden met economy light tickets die hun FF elite status behaald hebben door XPs bij elkaar tescharrelen via SAF, Amex, enz. Die zitten in de lounge van kattenbrokjes met “verse” zalm te smullen, terwijl pax die vele malen meer voor hun ticket hebben neergeteld (of hebben laten neertellen) de deur worden gewezen.
Vroeger (in de Goede Oude Tijd, zullen we maar zeggen), had KLM op Schiphol aan de non-Schengen zijde niet alleen een business class lounge, maar ook nog eens twee Royal Wing lounges. Dat waren nog eens tijden.
Boudewijn zegt
Vind je, een paar jaar geleden gingen er dagelijks meerdere KLMs en meerdere Delta’s van JFK naar AMS en andersom. 6 vluchten per week is verschrikkelijk weining, zelfs de Caribische eilanden gaan vaker.
On topic: nu maar hopen dat deze beter is dan die verschrikkelijk slechte Centurion lounge. Daar wil je nog niet dood gevonden worden in die ellende.