Digitale voucher voor maaltijd bij KLM1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM start voor verstoorde vluchten vanaf Schiphol met een proef met digitale maaltijdvouchers. Bij een langdurige vertraging of annulering hebben passagiers recht op verzorging; een verfrissing, snack of maaltijd. Op dit moment kunnen reizigers deze al ophalen bij de self service kiosks die bijvoorbeeld bij de transferbalies staan. Bij wijze van proef kunnen deze vouchers nu ook via de KLM App gebruikt worden. Als passagiers hiervoor in aanmerking komen, krijgen zij een melding in de app. Vervolgens wordt een barcode geactiveerd die gescand kan worden bij elke horecagelegenheid op Schiphol; zowel na als voor de paspoortcontrole. De vouchers hebben een waarde van €5 of €10.

KLM maaltijdvoucher
Maaltijdvouchers kunnen straks ook via de app worden gebruikt

Deze uitbreiding past precies in KLM’s ambitie om de digitale services uit te breiden. Hopelijk blijkt de proef een succes en wordt het permanent mogelijk om via de app je voucher te claimen. Zeker tijdens grote verstoringen kan het druk zijn bij de transferbalies of kiosken. Het is dan fijn als je op je eigen smartphone dit soort zaken kan regelen. Recent werd de app ook al uitgebreid met een optie om een tarief 24 uur vast te houden.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *