Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Brussels Airlines wil met haar Business Class product een boutique hotel ervaring bieden. Dit komt niet alleen terug in de cabine, maar ook in de maaltijden en persoonlijke service. Af en toe is er ook plaats voor vernieuwing. Zo presenteert Brussels Airlines deze maand een nieuwe amenity kit voor haar Business Class reizigers. De kit is ontworpen en samengesteld door drie vooraanstanade Gentse ondernemers.
Design, stijl en comfort
Zoals gebruikelijk bij veel airlines krijgen passagiers die in Business Class reizen een zogenaamde amenity kit. Deze kit bevat doorgaans verzorgingsproducten voor tijdens de reis. Denk aan lippenbalsem, een oogmasker en een tandenborstel met tandpasta. De inhoud en kwaliteit loopt echter per maatschappij flink uiteen. Zo staat Emirates bekend om haar uitbundige en luxe amenity kits. Terwijl KLM het wat meer ingetogen houdt.
Brussels Airlines kwam vorige maand nog met een nieuw Business Class menu aan boord. Deze maand komt er dus een nieuwe kit. De maatschappij vroeg drie bekende ondernemers uit Gent om met een ontwerp te komen. Handtassenontwerpster Griet Aesaert, skincare expert Barbara Geusens van Nomige en kunstenares Elisia Poelman gingen de uitdaging aan.
Brussels Airlines wil in business class een gelijkaardige ervaring bieden als een boutique hotel. Een samenwerking met drie zelfstandige ondernemers past helemaal in dat kader. Het benadrukt ook onze Belgitude, waarbij we het beste van België aan de wereld kunnen tonen. De drie dames hadden perfect begrepen wat onze behoeften waren en toonden zich enthousiast en positief in elke interactie. Met diverse achtergronden, en een gedeelde passie voor design, stijl en comfort, hebben ze dit premium collector’s item ontworpen. – Sandy Coenen, Inflight Product Equipment Manager van Brussels Airlines
Zo ziet de nieuwe amenity kit eruit
De nieuwe kit is vervaardigd van luxe Belgisch leer. De binnenvoering is geïnspireerd op een schilderij van de Belgische kunstenares Elisia Poelman. In het bijpassende slaapmasker zijn ook details van het kunstwerk verwerkt. Brussels Airlines grijpt overigens meteen de gelegenheid aan om enkele van Poelmans werken in The Loft te exposeren. Dit is de Business Class lounge van Brussels Airlines op Brussels Airport.
Dit zit er in de Brussels Airlines amenity kit
De nieuwe kit is gevuld met alles wat Business Class passagiers nodig hebben tijdens de vlucht, aldus Brussels Airlines. Reizigers krijgen bijvoorbeeld een lippenbalsem en lotion van het Belgische merk Nomige. Deze zijn speciaal voor Brussels Airlines samengesteld. Verder is er gedacht aan een tandenborstel met tandpasta en een pen. Het tasje zelf kan hergebruikt worden, bijvoorbeeld als toilettas.
De samenwerking tussen de airline en het Gentse drietal zal twee jaar duren. Het is de bedoeling dat elk half jaar een nieuwe kleur en design beschikbaar komt, in totaal dus vier verschillende kits. Elke Business Class passagier die met Brussels Airlines naar Sub-Saharaans Afrika en Noord-Amerika vliegt zal deze kit ontvangen.
Het gaat onder meer om vluchten van Brussels Airport naar New York, Washington, Kinshasa, Kigali, Entebbe, Bujumbura, Luanda, Conaky en Ouagadougou. Maar ook Abidjan, Dakar, Banjul, Lomé, Cotounou, Douala, Yaoundé, Freetown en Monrovia. Brussels Airlines laat aan InsideFlyer weten eerst de oude amenity kits op te maken. Daarna zullen de nieuwe kits uitgedeeld worden.
Bron foto’s nieuwe amenity kit: Brussels Airlines
Geef een reactie