Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Veel maatschappijen investeren de laatste tijd in hun vloot, maar ook in de bijvoorbeeld lounges. KLM ontving onlangs alweer de twaalfde nieuwe Boeing 787-9 Dreamliner. Singapore Airlines ontving de grotere variant hierop en SkyTeam investeerde in nieuwe lounges. Lufthansa kreeg zelfs een nieuwe livery en nieuwe stoelen. Nu is British Airways aan de beurt met nieuwe investeringen in vliegtuigen en lounges.
Budget British Airways
British Airways wil niet achterblijven op allerlei vernieuwingen van andere maatschappijen Met een budget van 4.5 miljard pond gaat de Engelse maatschappij verschillende investeringen doen. Deze investeringen zullen over de komende vijf jaar worden uitgespreid. Het betreft hier investeringen in:
- Goede WiFi in de vliegtuigen,
- Oplaad mogelijkheden in elke stoel,
- Nieuw interieur in 128 long-haul toestellen,
- Vernieuwing van lounges,
- Investeringen in Club World (catering, beddengoed, nieuwe stoelen die direct aisle toegang hebben).
- Ook zal BA 72 nieuwe toestellen ontvangen.
Rome
Op het vliegveld van Rome Fiumicino Airport (FCO) heeft British Airways een British Airways Lounge. Deze lounge is vernieuwd en nu geopend. De nieuwe lounge is ontworpen naar Brits en Europees design en heeft nu een luxe en eigentijdse uitstraling. Een ruimte van 460 m2biedt plek voor 140 reizigers in de Business- of First Class, maar ook reizigers met een Sapphire Tier of Emerald Tier status.
Wil je nog even werken of ontspannen, maar wel gescheiden van de soms drukke lounge? Dan zijn er verschillende ruimtes waar je rustig kunt werken of rusten voordat je weer verder moet. Ook zijn er bij alle zitruimtes mogelijkheden om je apparatuur op te laden.
In het midden van de lounge bevindt zich een bar voorzien van een granietenblad en hogere zitplaatsen. Tijdens de piekuren zal er een barman zijn die drankjes voor je kan mixen. Als het rustiger is kun je zelf je dranken samenstellen. Een mooi detail aan de lounge zijn de hoge ramen die de reiziger goed zicht bieden op de landingsbanen.
Investeringen
Voor de reizigers zijn de lounges een belangrijk onderdeel van de reis. Daarom investeert British Airways daar op dit moment in, aldus Sarah Klatt-Walsh – Head Product bij British Airways.
Na de nieuwe lounge in Rome, zullen er meerdere volgen. Later dit jaar zullen de nieuwe lounges in Aberdeen en JFK Terminal 7 worden geopend. Daarna zullen de lounges in Genève, Johannesburg, Chicago en San Francisco aangepakt worden.
Ga jij binnenkort de nieuwe lounge bekijken in Rome? Of later dit jaar in New York of Aberdeen? We horen graag wat je er van vindt.
Beeldmateriaal: British Airways
Geef een reactie