Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vanaf nu is het mogelijk om eten en drinken te bestellen via de Schiphol app. Zodoende kunnen reizigers contactloos eten en drinken bestellen en dit vervolgens ophalen bij de horecagelegenheden achter de veiligheidscontrole.
Eten en drinken bestellen via de Schiphol app
Schiphol geeft samen met Horecapartner HMSHost International gehoor aan een test waaruit bleek dat reizigers dit erg op prijs stellen. Met de Schiphol app kunnen reizigers een bestelling plaatsen en vervolgens een plaats en tijd kiezen om deze op te halen. Hiermee worden niet alleen de contactmomenten minder, ook hoeven reizigers minder lang in de rij te staan.
Op Schiphol komen alleen maar positieve reacties van de reizigers. “Het vooraf bestellen van eten en drinken hebben we op een kleine schaal getest, maar we hebben op grote schaal positieve reacties ontvangen. Daarom breiden we deze service uit. Het is nu nog gebruiksvriendelijker, omdat het vanaf nu direct via de Schiphol app kan en nog meer horeca op de luchthaven aangesloten is. Zo blijft er meer tijd over om te ontspannen, doordat de bestelling op het aangegeven tijdstip klaarstaat.”, vertelt Irene Muysson, Manager van Retail, Food & Beverage en Commercial Services.
Tijdens de pilot was het al mogelijk om via de app eten en drinken bestellen bij horecagelegenheden in Lounge 1. Vanaf nu is dit ook mogelijk in Lounge 2 en 3. Schiphol werkt al sinds 1995 samen met HMSHost International. Zij bieden op de luchthaven in totaal 79 horecagelegenheden aan. Beide partijen werken verder nog samen op het gebied van flexibiliteit, duurzaamheid en innovatie om de kwaliteit van de reizigers zo nog meer te verbeteren.
Bron- en beeldmateriaal: Schiphol
Geef een reactie