airBaltic vaker met A220 naar Amsterdam1 min leestijd

AirBaltic CS300 / Airbus 220 (Bron: airBaltic)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De Letse maatschappij airBaltic gaat vaker met de A220 naar Amsterdam vliegen. Voor het komende winterseizoen zet de Baltische airline daarvoor dagelijks de Airbus A220-300 in. De Boeing 737 komt op deze route te vervallen. Vanuit Vilnius kun je vanaf het komende winterseizoen ook vaker naar München en Parijs.

Airbus A220

Vanaf Amsterdam kun je direct vliegen op Vilnius, Riga en Tallinn. Daarvoor wordt de A220-300 ingezet vanaf het winterseizoen. Momenteel zet de maatschappij vanuit Amsterdam naar Vilnius nog de Boeing 737-300 in. Daar komt dus verandering in. De vlucht naar Vilnius duurt twee uur en twintig minuten.

Boeing 737-300 van airBaltic (Bron: airBaltic)
Boeing 737-300 van airBaltic (Bron: airBaltic)

airBaltic biedt in de Airbus A220 145 stoelen in een 2-3 configuratie met keuze uit economy en business class. Het vliegtuig is de meest efficiënte in zijn soort. Het is namelijk zowel stiller als zuiniger in vergelijking met voorgaande toestellen. Van de A220-300 heeft de Letse airline negentien toestellen. De A220 is het belangrijkste toestel in de vloot van de maatschappij. Op de tweede plaats komt de Bombardier Q400. Daar heeft airBaltic er twaalf van in de vloot.

München en Parijs

Ook München en Parijs krijgen de A220 vaker op bezoek. Zo wordt München drie keer per week bediend met dit toestel. Van 14 januari tot en met 25 februari 2020 zal dit twee keer per week zijn. De luchthaven van Parijs (CDG) krijgt vier vluchten per week. Tussen 12 januari en 2 maart 2020 zal dit tweemaal per week zijn.

Benieuwd naar onze ervaringen met airBaltic? Lees dan de reviews over de business class cabine in de Boeing 737, Bombardier Q400 en Airbus A220.

Reacties

  1. Arturas zegt

    “De Letse maatschappij airBaltic gaat vaker naar Amsterdam vliegen vanuit Vilnius” Waar komt dit informatie vandaan? Zie nog steeds maar een dagelijks vlucht vanuit VNO naar AMS….

  2. Scorce zegt

    Air Baltic is een verschrikking geworden. Ze wegen nu je handbagage aan de gate (iig in VNO) en meer dan 8 kg is bijbetalen. Zelfs Ryanair an Wizz Air doen dit niet in VNO. Maakt niet uit wat voor ff status je hebt.

    Tot nu toe waren de vliegtuigen sterk verouderd, is de service niet echt aanwezig (betalen voor alles), en daar bovenop betaal je forse prijzen, op VNO is het duurder dan vergelijkbare Europese vluchten met KLM. Het is jammer dat KLM niet gewoon deze routes doet, want het is bijna belachelijk.

    En dat terwijl ik wel eigenlijk altijd de ticket via KLM boek. Hoop dat dit een forse verbetering inluidt, en dat ze zich eens normaal gaan gedragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *