Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
In navolging van KLM zoekt ook Air France toenadering tot leveranciers van duurzamere brandstofalternatieven. Om vliegt bijvoorbeeld op bepaalde bestemmingen met een mix van conventionele brandstof en biodiesel. Air France wil dit nu ook in gaan zetten op vluchten vanuit San Francisco.
Air France
Afgelopen week maakte Air France nog bekend te gaan stoppen met de Airbus A380 op de route Parijs – San Francisco. Op deze route zal de Boeing 777-200ER of 777-300ER ingezet gaan worden. Als het aan Air France ligt gaan deze toestellen gaan vliegen op een mix van kerosine en biodiesel. De Franse nationale airline sloot daarvoor een overeenkomst met Shell en World Energy. Deze mix is duurder dan conventionele vliegtuigbrandstof. De voornaamste reden hiervoor is dat de vraag nog laag is, evenals het aanbod.
In 2030 wil Air France de CO2-uitstoot verlaagt hebben met 50%. Daarvoor zijn heel wat goede initiatieven nodig. Zo begon de airline sinds kort met het compenseren van alle CO2-uitstoot van binnenlandse vluchten. Niet veel later volgde overigens British Airways met nieuws over eenzelfde initiatief.
World Energy
World Energy is de grootste en oudste biodiesel producent van Noord-Amerika. Sinds 1998 levert het bedrijf biodiesel aan diverse airlines. Met fabrieken in Houston, Natchez, Rome, Harrisburg, Hamilton en Paramount is het bedrijf de eerste die op zo’n schaal produceert. Voor meer uitleg kun je terecht op worldenergy.net.
Geef een reactie