Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Onlangs maakte AccorHotels bekend dat er een vernieuwd loyaliteitsporgramma komt. Dit nieuwe programma gaat ‘ALL’ heten. ALL staat voor ‘Accor Live Limitless’; de mogelijkheden voor het leven zijn dus onbeperkt bij Accor. De Franse keten zet hiermee in op een grotere doelgroep. AccorHotels vernieuwt het programma omdat het merkt dat er veel concurrentie is, maar ook omdat de klant andere verwachtingen heeft. Middels verschillende onderdelen uit de hospitality industrie heb je straks toegang tot meer dan 30 hotelmerken, bars, clubs, restaurants en ‘money can’t buy’ ervaringen. Bij de bekendmaking waren er nog niet zoveel details. Inmiddels weten we meer. Je leest er in dit artikel meer over.
Wat we al wisten
Le Club AccorHotels en accorhotels.com zullen straks samen verder gaan onder één noemer. Dit zal straks ALL zijn. Er zullen een nieuwe website en app komen. Deze nieuwe website en app moeten ervoor zorgen dat het boeken van een overnachting, concert of diner straks in een handomdraai is gebeurd. Om dit alles mogelijk te maken worden er nieuwe samenwerkingen met partners gestart. Zo is AccorHotels gaan samenwerken met AEG en IMG en shirtsponsor van de Franse voetbalclub Paris Saint-Germain geworden. De samenwerking met AEG moet ervoor zorgen dat meer mogelijkheden komen voor het aanbod van bijvoorbeeld sport- en live-entertainment. IMG is een andere grote speler op het gebied van sport, mode, culinaire ervaringen. De samenwerking met AEG en IMG zullen ervoor zorgen dat leden van het loyaliteitsprogramma ALL straks hun gespaarde punten ook aan bijvoorbeeld deze sportevenementen of concerten kunnen spenderen.
Naast de hierboven genoemde voordelen zal er een nieuwe premium status ontstaan en komen er meer en verbeterde voordelen voor haar leden.
Nieuw
Met het vernieuwde loyaliteitsprogramma ALL zullen dus naast het boeken van overnachtingen ook nieuwe mogelijkheden ontstaan waarbij je diensten en ervaringen kunt boeken. Dit zal Accor in drie categorieën indelen: Live, Work en Play.
De hotelketen wil daarmee de hotels meer dan een plaats om te overnachten maken. Ook wil Accor meer inspelen om de zakelijke markt. Bijvoorbeeld door meer mogelijkheden voor werkplekken in het hotel. Ook moeten er allerlei diensten komen die het ondernemers en zakelijke reizigers meer naar de zin moeten maken. Hiervoor zullen samenwerkingen met allerlei organisaties opgestart worden. Tot slot moet er wat meer leven in de brouwerij gebracht worden bij de hotels van Accor. Althans, de groep heeft het voornemen om meer verschillende soorten entertainment aan te bieden in het hotel. Wat men daar precies onder verstaat is nog niet bekend gemaakt.
AccorHotels kondigde aan dat het nieuwe programma voor het einde van 2019 online zal gaan. Er zullen straks meer dan 30 verschillende hotelmerken aangesloten zijn (Live) waar je kunt overnachten. Ook ontstaan er co-working spaces (Work) en een scala aan bars, restaurants, nachtclubs en andere ervaringen (Play).
Nieuwe status
Ook zal met de introductie van het vernieuwde loyaliteitsprogramma het een en ander veranderen in de statussen. Op dit moment heb je vier statussen, namelijk Classic, Silver, Gold en Platinum. Bij de eerste drie statussen zal niet zoveel veranderen. Nieuw voor de Platinum-status is het voordeel van een Suite Night Upgrade. Een tweede Upgrade kun je krijgen bij nog eens 18.000 statuspunten en hierna bij elke 4.000 statuspunten, tot 12 upgrades per jaar.
Naast het verdienen van deze Suite Night Upgrades bij de Platinum-status zullen er vanaf begin 2020 ook twee nieuwe statussen bij komen. De eerste is de Diamond Status. Om deze Diamond Status te behalen moet je maar liefst 26.000 Statuspunten in een jaar behalen. Ook zal er een ‘by invitation only’ status komen. De meest gewaardeerde leden zullen door AccorHotels worden uitgenodigd om deze status te ontvangen. Het is onduidelijk aan welke eisen je hiervoor moet voldoen, maar de verwachting is dat je nog (veel) meer dan de 26.000 statuspunten per jaar moet verdienen.
Nieuwe hotels
AccorHotels voegt verschillende nieuwe merken en hotels toe. In 2018 werden er maar liefst 500 hotels toegevoegd. Een hele hoop, wat uiteindelijk in het voordeel is van de reiziger. Er zijn namelijk meer mogelijkheden waar je met het loyaliteitsprogramma kunt verblijven, punten kunt sparen en zo een hogere status kunt behalen. In de nabije toekomst zullen er nog meer hotels bijkomen. Bijvoorbeeld omdat er op dit moment onderhandeld wordt over nieuwe bestemmingen van bijvoorbeeld het nieuwe hotelmerk Tribe.
Hieronder een overzicht van de nieuwe hotels die zijn toegevoegd.
Bron en beeldmateriaal: AccorHotels
Geef een reactie