AccorHotels neemt 21c Museum Hotel over

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

AccorHotels maakt bekend het porfolio uit te bereiden met een opvallende aankoop. Er is namelijk een overeenkomst getekend met 21c Museum Hotel uit de Verenigde Staten. 21c omvat elf boetiekhotels, diverse restaurants en musea in de VS. Deze unieke combinatie is een opvallende toevoeging aan de merken van de Franse hotelketen. 21c Museum Hotel zal worden ondergebracht binnen het merk MGallery. Met de aankoop is ruim 51 miljoen dollar gemoeid.

21c Museum Hotel

De hotels van 21c willen een geheel nieuwe hotelervaring bieden. Het bedrijf probeert namelijk kunst en gastvrijheid samen te smelten tot een unieke reiservaring. De hotels zijn gevestigd in historische gebouwen waar eigentijdse 21ste-eeuwse kunst centraal staat. De tentoonstellingen zijn gratis onbeperkt toegankelijk voor iedereen, ongeacht of je in het hotel verblijft. In 2006 werd het eerste hotel geopend in Louisville. Inmiddels zijn er acht hotels in de VS. Er zijn nog drie in ontwikkeling. Binnen AccorHotels zal de keten wellicht nog verder uitbreiden, bijvoorbeeld naar nieuwe steden.

Kunst in 21c Museum Hotel (Foto: 21c Museum Hotel)
Moderne kunst in 21c Museum Hotel (Foto: 21c Museum Hotel)

MGallery

De hotelketen zal ondergebracht worden binnen MGallery. Dit is het boetiekhotel merk binnen AccorHotels. Elk hotel van MGallery heeft namelijk een uniek eigen verhaal te vertellen. Denk bijvoorbeeld aan het INK Hotel in Amsterdam, gevestigd in de een oude krantenuitgeverij. De overname zal naar verwachting uiterlijk eind dit jaar afgerond zijn.

21c Museum Hotel profiteert door de overname van het netwerk van AccorHotels. Ook krijg 21c nu toegang tot investeringsgeld van de Franse megaketen. De oprichters van 21c behouden 15% van de aandelen. De reden hiervoor is dat zij nauw betrokken willen blijven bij de ontwikkeling van de strategie en de hotels. Of gasten van 21c ook gebruik kunnen maken van de voordelen van loyaliteitsprogramma Le Club AccorHotels is nog niet bekend gemaakt. Of je hier punten kunt verdienen of uitgeven is dus nog onduidelijk.

Portfolio

De overname van 21c past binnen de ambitie van AccorHotels om een grotere speler te worden in de Noord-Amerikaanse markt. Accor is hier namelijk vooral actief met de duurdere luxehotels zoals Fairmont en Raffles. De markt voor luxehotels is groot in de VS. Daarom kan dit een slimme zet zijn van AccorHotels om het portfolio met dit merk uit te bereiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *