AccorHotels introduceert nieuw loyaliteitsprogramma ‘ALL’

Update Loyaliteitsprogramma ALL - AccorHotels

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De ene na de andere wijziging in verschillende loyaliteitsprogramma’s lijken de revue te passeren. Onlangs kondigde concurrent ‘World of Hyatt’ nog een flinke verschuiving in categorieën aan. Echter veranderde ook het loyaliteitsprogramma van enkele tophotels, namelijk die van SPG, Marriott Rewards en The Ritz Carlton Rewards. In de toekomst heet het loyaliteitsprogramma namelijk ‘Marriott Bonvoy’. Of we al deze veranderingen uiteindelijk prettig gaan vinden is natuurlijk nog maar de vraag. Via bijvoorbeeld de ‘Freddie Awards’ kun je weer stemmen op je favoriete loyaliteitsprogramma. Om het nieuwe programma van hotelketen AccorHotels te verbeteren, introduceren zij nu ook een verbeterd en vernieuwd programma. Accor introduceert namelijk het nieuwe loyaliteitsprogramma ALL. ALL staat voor Accor Live Limitless.

Huidige programma

Nog niet zo heel lang geleden introduceerde AccorHotels nog het huidige loyaliteitsprogramma. Op 1 januari 2017 ging het huidige systeem namelijk in. Op dit moment kun je twee soorten punten sparen. Namelijk Statuspunten, Nachten en Rewardspunten. De eerste twee zorgen voor het behalen van een bepaalde status. De laatste zijn punten waarmee je bijvoorbeeld weer korting krijgt op je volgende verblijf. Meer over hoe het huidige programma werkt kun hier lezen.

Bij veel verschillende hotelmerken die zijn aangesloten bij AccorHotels kun je status- en rewardspunten sparen. Hieronder een overzicht hiervan.

AccorHotels introduceert nieuw loyaliteitsprogramma ALL
Hotelmerken die nu aangesloten zijn bij AccorHotels en waarmee je dus ook status- en rewardspunten kunt sparen.

Maar het systeem is dus weer toe aan vernieuwing. Accor heeft nog niet heel veel naar buiten gebracht op dit moment. Wel hebben ze naar voren gebracht dat het vernieuwde loyaliteitsprogramma ‘ALL’ gaat heten. ALL staat voor “Accor Live Limitless”.

AccorHotels introduceert nieuw loyaliteitsprogramma ALL
Het vernieuwde logo van het AccorHotels loyaliteitsprogramma.

For ALL?

Met het nieuwe programma van Accor worden verschillende onderdelen uit de hospitality branch samengevoegd. Zo heb je straks toegang tot meer dan 30 verschillende hotelmerken, bars, clubs, restaurants en ‘money can’t buy’ ervaringen.

Op dit moment beschikt Accor al over een app en website. Echter kan hier wel wat verbetering in komen. De app werkt vaak niet, even als de ‘PlacesByLeClubAccorHotels-app’. Dit alles is straks beschikbaar via één nieuwe website en app, die hopelijk wel naar behoren werken. De website en app geven leden toegang tot de ALL of Accor.

Met het nieuwe programma ALL (Accor Live Limitless) belooft Accor het volgende aan haar leden:

  • Een nieuwe premium status, om de meest loyale leden te belonen,
  • Meer en verbeterde voordelen voor leden,
  • Meer mogelijkheden voor het inleveren van gespaarde punten,
  • Nieuwe partnerschappen en ervaringen.

Partnerschappen en ervaringen

AccorHotels is met verschillende bedrijven gaan samenwerken waarbij dus nieuwe partnerschappen zijn ontstaan, maar ook nieuwe ervaringen ontstaan. Bijvoorbeeld op het gebied van sport, dineren en entertainment. Zo is AccorHotels de samenwerking gestart met AEG. AEG is een van de grootste sport- en live-entertainmentbedrijf. AccorHotels had natuurlijk al de AccorHotels Arena waar men entertainment aanbood. Dit aanbod wordt nu verder vergroot met het nieuwe partnerschap met AEG.

AccorHotels introduceert nieuw loyaliteitsprogramma ALL
Partnerschap met AEG

Ook is Accor gaan samenwerken met IMG. Zij zijn een bekende speler op de markt van sport, evenementen, mode en culinaire ervaringen. Het idee is dat ze vanaf 2020 Masterclasses en Culinaire ontmoetingen  aan kunnen bieden voor de meest loyale leden. De doelen dan op ‘Taste Fastivals’ in bijvoorbeeld Hong Kong, Toronto, Parijs, London en Sao Paulo.

Dan is er nog een laatste partnerschap gestart. AccorHotels zal namelijk vanaf het seizoen 2019-2020 shirtsponser zijn van Paris Saint-Germain. Daarmee stopt het contract van PSG met Emirates.

AccorHotels introduceert nieuw loyaliteitsprogramma ALL
Accor en ALL nieuwe shirtsponsor van PSG

Accor is nog erg op de vlakte gebleven met de exacte veranderingen van het loyaliteitsprogramma ALL (Accor Live Limitless). We gaan ervan uit dat ze binnenkort de eerste veranderingen zullen doorvoeren voor de leden. Zodra er meer bekend is zullen we dat op InsideFlyer plaatsen.

Beeldmateriaal: AccorHotels, AEG

Reacties

  1. Arne van der Zande zegt

    Marco, interessant nieuws.

    Als leraar wel op de spelfoutjes letten:

    1 IMG. Zij zijn een bekende speller op de: speler

    2 Accor is nog erg op de oppervlakte gebleven met de exacte: oppervlakte moet zijn vlakte

    Succes

    Arne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *