Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Bij Transavia is het nu mogelijk om je geld terug te vragen als je vlucht geannuleerd is. Je ontvangt dan een voucher ter waarde van het volledige bedrag van je boeking. Vanaf heden is het mogelijk om deze voucher uit te laten betalen.
Terugbetaling aanvragen bij Transavia
Als je vlucht geannuleerd is ontvang je van Transavia een voucher. Deze voucher kun je gebruiken om een nieuwe vlucht te boeken tot en met 31 oktober 2021. Vanaf nu is het mogelijk om het geld terug te vragen van deze voucher. Je kunt de voucher ook in delen gebruiken of het restbedrag terugvragen. Het is ook mogelijk om twee vouchers voor één boeking te gebruiken, maar dit moet dan wel via het Service Center. Deze optie is niet online beschikbaar.
Om je voucher uit te laten betalen heb je de vouchercode, wachtwoord en het boekingsnummer nodig. Vervolgens volg je de stappen op de voucherpagina van de luchtvaartmaatschappij. Voorheen werden alle verzoeken handmatig verwerkt, maar nu is Transavia bezig met een geautomatiseerd proces. Het lijkt er op dat dit nog niet volledig in werking is, dus de luchtvaartmaatschappij vraagt om je geduld. Het kan een aantal weken duren voordat het bedrag op je rekening staat.
Passagiers die tussen 15 maart en 4 juni een geannuleerde vlucht hadden, kregen een voucher. Ook deze passagiers kunnen nu gebruik maken van het aanbod om de voucher uit te laten betalen. Passagiers met een geannuleerde vlucht na 4 juni, hadden al de keuze uit een voucher of een terugbetaling. Wil je meer weten over de voucher, dan kun je hier de meest gestelde vragen vinden.
Ook bij KLM is het mogelijk om een terugbetaling aan te vragen. Bij KLM is het echter ook mogelijk om 15% meer waarde te krijgen voor je voucher.
Afbeeldingen ©Transavia
Geef een reactie