Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Hilton Honors punten verdien je op betaalde verblijven en kun je vervolgens gebruiken om gratis nachten mee te boeken. Een paar weken geleden schreef ik al een artikel over hoe je het beste Hilton Honors punten kunt inzetten op hotels binnen Europa. Deze week overkwam me echter iets vreemds. Nadat ik een nacht boekte op punten in het Hilton Garden Inn Wiener Neustadt werden deze vervolgens wel afgeschreven van mijn account. Echter kreeg ik geen reservering toegezonden.
Hilton Garden Inn Wiener Neustadt
Het Hilton Garden Inn Wiener Neustadt is te boeken voor 20.000 punten per nacht. Een redelijk goede deal aangezien een overnachting hier gemiddeld al snel € 120,- kost. Ik had hier dan ook al een nacht op punten geboekt, maar besloot vervolgens nog een nacht bij te boeken op punten.
Vrijwel alle kamers waren te boeken voor 20.000 punten per nacht. Ik besloot te gaan voor de Queen Accessible Guest Room aangezien dit de grootste is van alle kamers in het hotel. Als ik deze zonder punten zou boeken was ik € 128,- kwijt geweest.
Geen reservering maar wel punten afgeschreven
Nadat ik de reservering bevestigde in de Hilton Honors app en akkoord ging met de voorwaarden ging het mis. Het balletje in het scherm bleef een hele tijd ronddraaien maar er gebeurde verder niets. Dit terwijl ik een uitstekende internetverbinding had. Na een paar minuten gewacht te hebben besloot ik dan maar om eens in mijn email te kijken of er al een reservering binnen was. Tot mijn verbazing kreeg ik alleen een email met de bevestiging dat mijn punten waren afgeschreven.
Zelfs een uur later had nog steeds geen reservering binnen en ook in de Hilton Honors app was er geen reservering te zien. Ik besloot dan maar even naar het Hilton Garden Inn Wiener Neustadt te bellen om na te vragen of daar al een reservering binnen was en om te kijken wat ze voor mij konden doen. Ook daar was tot nu toe niets binnengekomen. De vriendelijke mevrouw zei echter dat ik me geen zorgen hoefde te maken en raadde me aan om nogmaals te proberen. Maar aangezien ik op dat moment maar 9.312 punten had werd ik automatisch doorgestuurd naar de points+money optie.
Dit was voor mij geen optie aangezien ik mijn al besteedde 20.000 punten wilde gebruiken voor deze nacht. Ik werd dan verzocht om te wachten en in het hotel zou er naar een oplossing worden gezocht. Ik besloot dan maar om een email te schrijven naar Hilton met de vraag om mijn punten zo snel mogelijk weer terug te krijgen in mijn account. Daarnaast vind ik een kleine compensatie ook terecht. Vervolgens kreeg ik een automatische email van Hilton dat er binnen 7-10 werkdagen zal worden gereageerd. Dat is natuurlijk veel te laat.
Geen zorgen
Toen ik die avond arriveerde in het hotel kwam ik hier uiteraard op terug en de receptionist vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken. De manager zou de volgende ochtend contact opnemen met Hilton zodat ik vervolgens mijn nacht met punten kon betalen. Toen ik naar de reden vroeg waarom mijn punten wel waren afgeschreven maar ik geen reservering had gekregen, vertelde de receptionist dat dit waarschijnlijk te maken had met het feit dat de Queen Accessible Guest Room op dat moment al uitverkocht was. Het had dus te maken met een foutje in het systeem. Gelukkig was er de volgende ochtend goed nieuws. Ik werd persoonlijk te woord gestaan door de manager en zij vertelde me dat ik nogmaals kon proberen om met punten te reserveren. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn besteedde punten weer in mijn account stonden. Deze keer ging ik voor een standaard kamer en gelukkig kwam de reservering nu wel binnen. De manager vertelde me ook dat ik gelukkig in dezelfde kamer kon verblijven.
Van Hilton Honors zelf heb ik tot nu toe nog geen bericht gekregen op mijn email. Ook zijn er nog geen extra punten ter compensatie bijgeschreven. Van het Hilton Garden Inn Wiener Neustadt volgt er binnenkort uiteraard een review op InsideFlyer.
Conclusie
Dat een hotelprogramma wel punten afschrijft maar vervolgens geen reservering toestuurt is iets wat natuurlijk niet kan. Ook als een kamer niet meer beschikbaar is moet deze direct uit de opties worden gehaald. Daarnaast moet eerst de reservering worden bevestigd en dan pas de punten worden afgeschreven. Ik vraag me daarnaast af wat er zou gebeurd zijn als ik deze kamer zonder punten had geboekt. Wellicht was mijn kaart dan belast maar zou ik geen reservering krijgen toegestuurd.
Uitgelichte afbeelding: Hilton Honors
Krabnov zegt
Schokkend!