Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Virgin Atlantic Flying Club heeft onlangs het aantal benodigde miles voor ANA business class vluchten zonder voorafkondiging verhoogd. Virgin Atlantic is sinds vorig jaar lid van SkyTeam.
Virgin Atlantic devalueert ANA business class awards
Flying Club miles besteden aan ANA vluchten is een interessante manier om relatief goedkoop mooie first- en business class vluchten te boeken. Je haalt namelijk veel waarde uit je miles. Het is echter al de tweede keer dit jaar dat de Flying Club het aantal benodigde miles voor ANA awards verhoogt. Zo kostte een one-way business class award tussen Europa en Japan voor 23 mei 2024 nog slechts 42.500 miles. Na de devaluatie is dit aantal verhoogd naar 60.000 miles. Dat is natuurlijk jammer maar dit is nog steeds geen slechte deal. Een one-way first class award tussen Europa en Japen kost op dit moment 85.000 miles. Dit was voor 23 mei ook al het geval.
Dat Virgin Atlantic deze awards duurder heeft gemaakt is natuurlijk niet leuk nieuws. Het programma publiceert nog wel awardtabellen. Het is dan ook niet bepaald netjes om dit te zonder voorafkondiging te doen. Uiteraard had de devaluatie wel veel erger gekund. 60.000 miles voor een one-way business class award of 85.000 voor een one-way first class award tussen Europa en Japan blijft een goede deal. Zeker als je weet dat ANA tot een van de beste maatschappij ter wereld wordt gerekend.
Awards boeken bij Flying Club
Flying Club miles kun je helaas niet sparen met American Express membership rewards. Natuurlijk is Viring Atlantic wel lid van SkyTeam en daardoor kun je met Flying Club dus ook miles sparen op SkyTeam-partners zoals KLM. De waarde van deze miles kan dus ook na deze devaluatie nog goed uitvallen. Ben je nog geen lid van de Flying Club? Via deze link maak je gratis en snel en account aan. Het enige nadeel is wel dat er op ANA vluchten helaas niet veel beschikbaarheid is. Het is dus wel even goed zoeken naar awardbeschikbaarheid.
Uitgelichte afbeelding: InsideFlyer
Van Gooiland zegt
“Dat Virgin Atlantic deze awards duurder heeft gemaakt is natuurlijk niet leuk nieuws.”
Dat is maar net hoe je het bekijkt.
Voor pax die voor hun tickets in J en F (laten) betalen, is het juist wel leuk nieuws. Hoe minder puntjesharkers in de premium cabins hoe beter. Het reist een stuk prettiger als de cabines niet worden volgepropt met award & upgrade pax, dus die award tickets kunnen wat mij betreft niet duur genoeg zijn. En het aantal beschikbare stoelen mogen ze ook tot een absoluut minimum beperken.