Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Verschillende hotelketens zijn al in zee gegaan met transportbedrijf Uber. Bij IHG en Hilton is Uber geïntegreerd in de boekingssystemen en apps; zo kan je bijvoorbeeld ‘ride reminders’ instellen en is je hotel adres gelijk gekoppeld aan je Uber account. Niet echt waardevol. Veruit de beste partnership van Uber is met Starwood Preferred Guest. Leden van SPG kunnen Starpoints verdienen met hun Uber ritten -mits ze minimaal één verblijf hebben dat jaar- ; normaal 1 punt per dollar maar in combinatie met een verblijf in een SPG hotel 2, 3 of 4 points per dollar, afhankelijk van Elite level.
Nu is American Airlines ook begonnen met een samenwerking met Uber. In de American Airlines app is de dienst voortaan geïntegreerd, er kunnen ride reminders worden ingesteld en op sommige Amerikaanse vliegvelden is er een navigatiefunctie naar de opstapplaats. Helaas is er, vooralsnog, geen mogelijkheid om AAdvantage miles te verdienen met ritten.
Wel zijn er twee tijdelijke promoties ter ere van de partnership. AAdvantage Executive Platinum leden die na 1 maart de status nog hebben krijgen die maand een vouchercode ter waarde van 25$ voor een Uber-rit. Dit tegoed is ook geldig voor bestaande gebruikers van de taxidienst.
Nieuwe gebruikers van Uber die zich aanmelden met de actiecode ‘RIDEAA‘ krijgen 20$ korting op hun eerste rit, 5$ meer dan de gewone welkomstkorting. Waarschijnlijk is dit alleen geldig in landen waar de prijs in Amerikaanse dollars wordt bepaald.
Conclusie
Nieuwe samenwerkingen tussen travel companies zijn altijd welkom. Alleen is het in geval van American en Uber een beetje magertjes. Ik had graag de mogelijkheid gezien om miles te verdienen in AAdvantage met ritjes. Misschien is dit nog een voordeel dat in de toekomst wordt toegevoegd.
Geef een reactie