Transavia topman maakt zich zorgen over toekomst2 min leestijd

Review Retourtje Eindhoven - Kopenhagen met Transavia | Economy Class | Boeing 737-800

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Alhoewel Transavia afgelopen maandag hun 59ste verjaardag vierde, maakt de maatschappij zich zorgen over de toekomst. Onlangs kondigde Transavia nog aan om vanaf volgende zomer een route te starten tussen Brussel en het Franse Montpellier.

Transavia maakt zich zorgen over toekomst

Topman Marcel de Nooijer maakt zich zorgen over de toekomst. Zo is te lezen in een artikel van Luchtvaartnieuws. “Ons succes is nauw verbonden aan consistent en transparant overheidsbeleid”, legt hij uit. Transavia verzorgt sinds 1965 de charter- en lijndienstvluchten. Schiphol is de belangrijkste hub voor de maatschappij. Echter is Transavia ook actief op regionale luchthavens en sinds een aantal jaar ook op Brussel. Echter zal het aantal vluchten naar verwachting hier de komende jaren wel afnemen. Transavia staat verder bekend als een maatschappij met betaalbare prijzen. “Wij zorgen ervoor dat vliegreizen betaalbaar en toegankelijk blijven voor een breed Nederlands publiek”, laat de Nooijer weten. “We kijken dan ook trots uit naar de toekomst maar zien nu wel beren op de weg die in de toekomst een uitdaging vormen”, zegt hij.

Bij Transavia maken ze zich op dit moment zorgen over de toekomst. (Foto: InsideFlyer – Marco)

De Nooijer noemt verduurzaming als oplossing voor de huidige problemen om door te groeien. Hij wil dat Transavia een maatschappij blijft die betaalbaar vliegen mogelijk blijft maken voor iedereen. “We pleiten ervoor dat luchthavenbelasting wordt ingezet voor verduurzaming”, legt hij uit.

Zorgen over nachtvluchten

Daarnaast zijn er vanwege de dreigende nachtsluiting ook zorgen over het niet meer kunnen uitvoeren van nachtvluchten. “Dit heeft een grote impact aangezien we deze vluchten heel moeilijk kunnen verplaatsen naar de late avond of de vroege ochtend”, aldus de Nooijer. Volgens hem zou de maatschappij dan vluchten moeten schrappen wat weer tot minder succes leidt. Ook zouden de ticketprijzen dan duurder worden waardoor er weer minder ruimte is voor investeringen in bijvoorbeeld vlootvernieuwing. Ook hier ziet de Nooijer verduurzaming als oplossing.

Uitgelichte afbeelding: InsideFlyer – Marco

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *