Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Groot, modern & Belgisch. Zo kan je in het kort de nieuwe Brussels Airlines lounge in terminal A van Brussels Airport beschrijven. Met een oppervlakte van zo’n 1240m² en ruimte voor 300 gasten is deze nieuwe lounge een indrukwekkend visitekaartje voor de Belgische luchtvaartmaatschappij.
Wij kregen een rondleiding door de lounge-manager, Frank Amerijckx en moeten toegeven: we waren onder de indruk. Wat een verschil met de vorige lounge die zich op dezelfde locatie bevond! Wat onmiddellijk opvalt is hoeveel licht er in de lounge is. Via grote ramen die uitgeven op het tarmac tussen terminal A & B, stroomt het daglicht binnen. Aan de overzijde geven de ramen uit op de centrale patio van terminal A en kan je in alle rust de drukte buiten gadeslaan.
Na de uitnodigende receptie komt de reiziger aan de Microsoft desk, waar er een 50-tal Microsoft Surface pro 3 tablets beschikbaar zijn voor de lounge gasten. Op deze tablets staat de speciaal voor de lounge ontwikkelde app “Connected Lounge” die een interactief tintje aan de lounge geeft. Zo kan je er een doucheruimte mee reserveren, de beschikbaarheid van de nap boxes controleren en de vertrektijd van je vlucht in de gaten houden. Verder kan je met de tablet natuurlijk ook op het internet surfen en via de Telenet Yello app televisie kijken. Wie liever zijn of haar eigen toestel gebruikt zal deze app binnenkort ook zelf kunnen downloaden. Daarheen de lounge vind je ook een aantal grote touchscreens, de grootste ter wereld trouwens, waar je als reiziger ook gebruik van kan maken.
In de oude lounge was het aanbod van eten teleurstellend te noemen, iets waar Brussels Airlines zich van bewust was en waar ze in de nieuwe lounge, samen met hun partner Autogrill, serieuze inspanningen geleverd hebben om dit te verbeteren. Naast een ruime saladbar wordt de reiziger ook verschillende quiches, soepen en bladerdeegbereidingen aangeboden. Bovendien varieert het aanbod tijdens de dag. Zo ga je er ’s ochtends ontbijtproducten zoals croissants en chocoladekoeken terugvinden. En bij de desserts vind je de Belgische toets in de heerlijke chocolademousse en de Luikse wafels.
Bij al dat eten moet je natuurlijk iets kunnen drinken. In de lounge kan je jouw eigen Belgisch bier tappen of kiezen uit een ruim aanbod van alcohoholische dranken en frisdranken.
Wie nog wat wil werken, kan terecht in het business center, waar je ook twee Skype cabines, een moderne interpretatie van de klassieke telefooncabine, terugvindt.
De vermoeide reiziger kan gebruik maken van de “nap boxes’, 4 comfortabele bedden in een verduisterde en geluidsdichte hoek van de lounge. Na een deugddoend dutje kan je een douche nemen in de ruime en aangename douchekamers, die voorzien zijn van aanpasbare sfeerverlichting en -muziek.
De “be-inspired” hoek wil een relaxte huiskamersfeer creëren. Dankzij de samenwerking met het Hergé museum kan je er ook enkele Kuifje memorabilia bewonderen.
De lounge werd ontworpen in samenwerking met Designit, een wereldspeler op het vlak van design. Brussels Airlines wil haar Belgisch karakter meer in de verf zetten en ook in de lounge komt dit tot uiting. Naast de eerder vermelde Belgische bieren en samenwerking met het Hergé museum, werd ook voor het meubilair gekozen voor de Belgische firma Bulo en zijn er in het ontwerp van het interieur verschillende art nouveau toetsen te vinden.
De lounge is toegankelijk voor reizigers die vliegen in business klasse naar de Schengen landen, Afrika en de Verenigde Staten, zij die de Star Alliance Gold status bereikt hebben en, tegen betaling, voor de passagiers in Flex&Fast klasse.
In de lounge zullen ook zogenaamde “maître de lounge” aanwezig zijn. Deze speciaal opgeleide personeelsleden van Brussels Airlines kunnen de reizigers verder helpen met al hun vragen omtrent hun reis.
Brussels Airlines heeft duidelijk zwaar geïnvesteerd in deze lounge en het resultaat is er naar, dit is een lounge van wereldklasse. Bovendien werd er duidelijk ook naar de passagiers geluisterd. Zowat alles wat je als doorwinterde reiziger kan wensen van een lounge is aanwezig. Dit is een visitekaartje waar Brussels Airlines terecht trots kan op zijn.
mike zegt
ziet er erg mooi uit!