Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Singapore Airlines heeft de eerste 787-10 Dreamliner in ontvangst genomen bij de Boeing fabriek in South Carolina. Singapore Airlines is de launch customer van de grootste variant van de 787 en heeft er 49 besteld. Het Star Alliance lid zal de vliegtuigen gebruiken voor vluchten tot 8 uur. Volgende maand zullen er trainingsvluchten zijn naar Bangkok en Kuala Lumpur. Vanaf mei wordt het nieuwe type ingezet op vluchten naar Osaka en Perth.
De CEO van Singapore Airlines, Goh Choon Phong:
Het is een eer voor ons om de eerste maatschappij te zijn die dit fantastische toestel in ontvangst neemt. De 787-10 is inderdaad een geweldig staaltje techniek en een kunstwerk. Het is een belangrijke element voor onze groei-strategie en stelt ons in staat ons netwerk uit te breiden en de operatie te versterken.
De ‘dash ten’ is 5 meter langer dan de 787-9. Singapore Airlines heeft gekozen voor een twee-klassen configuratie met 36 stoelen in Business Class en 301 in Economy Class met het regionale product. In Business is de indeling 1-2-1. In Economy is er, helaas, voor de standaard 3-3-3 indeling gekozen. Hiermee heeft de 787 nauwere stoelen vergeleken met de Airbus A350 die naar Schiphol wordt ingezet.
Singapore Airlines is de grootste afnemer van de 787-10. De maatschappij vliegt zelf niet met andere versies van de Dreamliner, maar low-cost dochter Scoot heeft zowel 787-8’s als 787-9’s. Deze worden dit jaar ook ingezet naar Berlijn.
Geef een reactie