Schiphol test online bestelservice2 min leestijd

Schiphol test online bestelservice

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Overal betaal je tegenwoordig contactloos, bestel je dingen op voorhand en haal je het op wanneer het jouzelf uitkomt. En met de Coronacrisis in het achterhoofd is dat natuurlijk helemaal ideaal. Schiphol gaat in samenwerking met HMSHost International een online bestelservice testen. Hierbij kunnen reizigers vooraf al iets bestellen wat later opgehaald wordt.

Foodsy

Niet voor het eerst laat Schiphol reizigers vooraf een order bestellen die ze later ophalen. Dit kon via de Foodsy-app op Schiphol Plaza. Je kunt via de app eenvoudig eten bestellen op het moment dat het jou schikt. Hierna bepaal je wanneer je het ophaalt en je betaalt gelijk je order. Hierna kun je het ophalen en weer ‘Foodsy’ zoals Schiphol het zelf zegt. Voor de security op Schiphol kun je met Foodsy bestellen bij de volgende horeca:

  • Eggs&Co
  • Burger King
  • LEON
  • Yoghurt Barn
  • La Place Express
  • Starbucks
  • Döner Kebab & Pommes Frites.

Na security

Het bestellen met Foodsy is zo positief bevallen dat Schiphol nu een test gaat doen voor vooraf bestellen na de security. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van de eerder genoemde Foodsy-app. Bij deze test wordt gebruik gemaakt van een QR-code. Deze QR-codes staan op banners en mediaschermen in gebieden bij en achter de securitycontrole. Wanneer deze code gescand is met een smartphone, komt de reiziger gelijk op de bestelpagina. Hier kiest de reiziger uit een van de verschillende horecagelegenheden. Bijna alle horecagelegenheden doen mee uit Lounge 1. Denk daarbija aan Grab & Fly, Grand Café Het Paleis, Starbucks en La Place. Na het kiezen van je drank of gerecht bepaal je de ophaaltijd en betaal je. Het enige dat je nog hoeft te doen is het ophalen. Schiphol test online bestelservice

Als de test in samenwerking met HMSHost International succesvol blijkt te zijn, wordt bepaald of het aantal horecagelegenheden wordt uitgebreid. Deze online bestelservice op Schiphol Airport is hiermee een van de eerste luchthavens waarop een bestelservice voor de horeca wordt aangeboden.

Irene Muysson, Hoofd Retail op Schiphol zegt het volgende over de test met de online bestelservice:

COVID-19 vraagt om nieuwe oplossingen, ook op Schiphol. De inzet van digitale innovaties draagt bij aan veilig, gemakkelijk en snel reizen. Deze service biedt verschillende voordelen. Als reizigers bij security moeten wachten dan kunnen zij die tijd gebruiken om alvast een bestelling te plaatsen, zoals een maaltijd of drankje. Ook hoeven zij bij aankomst in de Lounge niet in een rij te staan, omdat de bestelling op het aangegeven tijdstip klaarstaat. Er blijft tijd over om nog even voor te bereiden op de reis of te ontspannen. Het aantal contactmomenten is beperkt omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.

Bron & Beeldmateriaal: Schiphol & HMSHost

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *