Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Op Schiphol Plaza is de eerste self-service winkel geopend. De winkel heeft de naam Gate 24/7 gekregen en is zoals de naam al aangeeft, altijd open. De winkel bestaat uit tien verschillende verkoopautomaten.
Afgelopen maand is het panoramaterras op Schiphol ook weer geopend. Vanaf het terras kun je bijvoorbeeld naar aankomende en vertrekkende vliegtuigen kijken. Het is ook mogelijk om een bezoek te brengen aan een voormalige Fokker 100 van KLM die op het terras staat.
Schiphol’s eerste self-service winkel Gate 24/7
In de verschillende verkoopautomaten kun je producten vinden die afkomstig zijn van acht winkeliers. Deze winkeliers zijn al reeds gevestigd op Schiphol Plaza. Je vindt er bijvoorbeeld eten, drinken, verzorgingsproducten, elektronica en reisbenodigdheden. De producten kun je contactloos afrekenen met je betaalpas.
Carla Laurs-Hoogvorst, Retail Manager bij Amsterdam Airport Schiphol, gelooft in de toekomst van dit concept:
Schiphol volgt technologische ontwikkelingen in retail volop. We geloven dat daar de toekomst zit. Het bieden van snelheid en gemak voor bezoekers staat voorop. Met deze nieuwe winkel en service willen we daarop inspelen, op een manier die voor onze bezoekers en partners laagdrempelig is. Of je nu naar je werk gaat, overstapt, op reis gaat of terugkeert: wie behoefte heeft aan een last minute aankoop kan in deze winkel terecht.
Na een testperiode van zes maanden zal de winkel geëvalueerd worden. Daarna zal er besloten worden om de pilot eventueel nog verder te verlengen.
Eerder testte Schiphol in samenwerking met Albert Heijn al een soortgelijk concept. Op het terrein voor de luchthaven stond eind 2019 een pop-up winkel waarbij je digitaal kon afrekenen. Deze winkel is in 2020 weer opgeheven.
Afbeeldingen ©Schiphol
Geef een reactie