Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De situatie op Schiphol lijkt nog ver weg van normaal. Naast het beperken van de reguliere vluchten grijpt Schiphol nu ook in bij het VIP Centre. Hier gaat de capaciteit namelijk omlaag waardoor er veel minder reserveringen aangenomen zullen worden.
Schiphol VIP Centre
Als bekende Nederlander, hoogwaardigheidsbekleder of miljonair wil je natuurlijk niet in de rij staan op Schiphol. Het Schiphol VIP Centre is dan een uitkomst met een aparte terminal voor bagage afgifte, lounge, paspoortcontrole en privé transfer naar het vliegtuig. Het is de meest exclusieve manier van reizen via Schiphol. De VIP service is ook mogelijk bij aankomst of transfer op de Amsterdamse luchthaven. Tot begin oktober hadden er dit jaar al 21.500 passagiers gebruik gemaakt van deze service.
Beperking capaciteit VIP Centre
Eerder stelde Schiphol nog tegenover InsideFlyer de capaciteit van het VIP Centre niet te beperken. Er zouden genoeg medewerkers beschikbaar zijn om deze faciliteiten aan te kunnen bieden. Daar lijkt nu dus verandering in te komen.
Op haar website maakt Schiphol namelijk bekend door de drukte tijdelijk minder nieuwe reserveringen aan te nemen. Alleen ‘vaste klanten’ krijgen nog de mogelijkheid om te reserveren. Schiphol laat tegenover InsideFlyer weten dat het hier gaat om klanten die eerder al gebruik hebben gemaakt van de VIP service. Nieuwe klanten moet dus wachten tot er weer plaats is. Een woordvoerder van Schiphol stelt het volgende op schriftelijke vragen van dit medium:
Schiphol biedt meerdere premium diensten op de luchthaven, waaronder Privium en Schiphol VIP service. Sinds de coronapandemie zien we een verhoogde interesse in beide diensten. Door de grote hoeveelheid aanvragen is het momenteel voorlopig niet mogelijk om een nieuw Privium lidmaatschap aan te vragen. De VIP service is de komende periode alleen beschikbaar voor vaste gasten, aanvragen van nieuwe gasten die niet eerder gebruik hebben gemaakt van de VIP service kunnen we niet of nauwelijks accommoderen. We werken aan uitbreiding van het aantal personeel, tegelijkertijd is het altijd al een exclusieve service geweest. – Woordvoerder Schiphol tegenover InsideFlyer
Kosten en American Express
De kosten voor het gebruik van het VIP Centre zijn €617,10 voor de eerste passagier en voor elke volgende passagier €278,30. Meer over de tarieven van de Schiphol VIP service lees je hier op de website van de luchthaven. American Express Centurion kaarthouders mogen tweemaal per jaar kosteloos gebruik maken van deze service. Amex adviseert Centurion leden zo vroeg als mogelijk hun reservering te maken.
Bron afbeeldingen: Schiphol
Bert zegt
Was al maanden niet te boeken. Al 3x geprobeerd: iedere keer “no availability”