Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vorige week had ik het geluk om voor werk enkele dagen naar Frankfurt te reizen. Van de stad zelf heb ik helaas weinig gezien, maar door de eerste indruk wil ik er zeker nog een keer naar terug. Ik verbleef in Hotel NH Frankfurt Mörfelden Conference Center. Dit hotel ligt 20 minuten buiten het centrum van Frankfurt maar heeft wel een zeer gunstige ligging met Flughafen Frankfurt am Main. Vandaag een gemengde review over dit zakelijke viersterrenhotel.
Eerste indruk en uitstraling
Allereerst valt er zeker wat te zeggen over het comfort dat dit hotel te bieden heeft voor de zakelijke reiziger. De kamers zijn zeer ruim en hebben een groot bureau om aan te werken, wat ik heel fijn vind. De bedden zijn zacht en er hangen zonwerende gordijnen waardoor je geen enkele last hebt van het licht. Verder heeft het hotel een gezellige bar en een fitnessruimte zodat je lekker kunt ontspannen na je werk. Niet noodzakelijk, maar wel fijne comfort.
Bij binnenkomst valt op dat het hotel een mooie uitstraling heeft, wat je in de kamers niet zo terug ziet. Op de website staat beschreven dat de kamers een moderne, elegante inrichting hebben maar persoonlijk vind ik een kleine update wel nodig. Gelukkig had ik wel een prachtig uitzicht vanuit mijn kamer. Al was dat wel het enige beetje groen wat er in de omgeving te vinden is. Collega’s die aan de andere kant zaten keken uit op een hoop beton. Niet zo gek is aangezien het hotel midden op een industrieterrein ligt. Dat is ook meteen het tweede puntje van dit hotel: er is barweinig te zien in de omgeving dus voor de recreatieve reiziger raad ik dit hotel dan ook echt af. Prima voor een tussenstop als je vliegt op Frankfurt of dus zaken doet in de omgeving, maar verder ook niet.
Ervaring van het verblijf
Ik sliep hier twee nachten en heb echt gemengde gevoelens over gehouden aan mijn verblijf. Ik heb geslapen als een roosje want de bedden zijn fantastisch. Niks op aan te merken. Ik heb genoten van het heerlijke bad en ook de ruimte van de kamer vond ik aangenaam. Ook heb ik hier twee ochtenden ontbeten wat me goed bevallen is. Ik had het geluk dat er voor het hotel al betaald was en het ontbijt inclusief was. Een los ontbijtje kost een dikke €16,90 wat ik echt veel geld vind. Krijg je dan wel waar voor je geld? Hier kan ik twee dingen over zeggen.
Ten eerste heb ik zelden zo’n uitgebreid aanbod gezien en de kwaliteit is ook goed. Als je wat laat bent voor het ontbijt zo rond 09:30, dan is er een kans dat je alleen nog koud buffet kunt krijgen. De tweede dag dat ik ging ontbijten was ik veel vroeger aanwezig en kun je nog kiezen uit warme ontbijtjes. Echter, ik ben nooit zo’n voorstander van groots en veel. Ik ben me de laatste tijd redelijk bewust geworden van voedselverspilling. Ook al is het een hotel met zeer veel gasten, een uitgebreid buffet bij een hotel is meestal geen goede indicatie van duurzaam voedselgebruik. Ik ben dan ook bang dat er veel weggegooid wordt aan het einde van de dag.
Last and least, de service
Misschien komt het door het zakelijke karakter van het hotel, maar de service voelde koud. Bij het inchecken vroeg ik meteen of ik alvast een taxi kon reserveren voor de ochtend van vertrek. Mij werd op het hart gedrukt dat het niet nodig is en ik alleen maar hoef te bellen naar de balie ’s ochtends zodat zij een taxi voor me konden bestellen. Dus op de dag van vertrek deed ik dat, alleen werd ik onaangenaam verrast met de mededeling dat er geen taxi’s waren. Er was wel een shuttle beschikbaar. Maar bij het uitchecken (wat 20 minuten duurde door de drukte) bleek de shuttle alleen naar het vliegveld te gaan. Ik vroeg nogmaals om een taxi, er werd wat gebeld en ze zouden me aanschieten zodra de taxi er zou zijn.
Twee uur gingen er voorbij, de lobby was inmiddels leeg en ik vroeg mij af of het iemand van het personeel ook maar iets kon schelen dat ik daar wat verdwaald om me heen zat te kijken. Ik had al lang en breed mijn trein naar Amsterdam gemist en heb op eigen initiatief – en geluk dat die beschikbaar was – een Bla Bla Car besteld.
Persoonlijk voor mij heeft deze ervaring er wel voor gezorgd dat ik niet geheel happy weg ging uit dit hotel. Als ik zelf had betaald voor de kamer (wat neer kwam op €150,- per nacht) dan was ik er misschien nog wel achteraan gegaan. Maar ik wilde zo snel mogelijk naar huis en na 5 uur rijden kon ik weer neerploffen op mijn eigen kleine bed in Amsterdam. Misschien geen twintig soorten kaas en vlees bij het ontbijt, maar wel een metro om de hoek die me in no time overal naar toe brengt.
Tweettweet zegt
Wat een nalatigheid van het personeel! Heb je dit wel aangekaart bij hen? Ik zou sowieso bij het uitchecken geïrriteerd zijn dat er geen taxi is, terwijl ze bij het inchecken hadden gezegd dat dit geen probleem zou zijn.
Susan Poeder zegt
Nee, maar ik heb wel even een uitgebreide review achtergelaten waar ze inmiddels uitgebreid op gereageerd hebben. 🙂
Tweettweet zegt
Ah, heel goed! Krijg je compensatie? 🙂