Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Ondanks dat ik minder dan een week voor vertrek had geboekt, zag ik een paar dagen voor de terugvlucht vanuit Abu Dhabi dat het vliegtuigtype was gewijzigd naar een Boeing 777-300ER. Inclusief een First Class. Dit was niet één van de vluchten die deze maand was aangekondigd voor een aircraft swap. Hoewel Etihad in principe met een Boeing 787-9 Dreamliner naar Schiphol vliegt, kunnen passagiers die overstappen naar bijvoorbeeld Bangkok, Jakarta, Phuket of Manila wel op een 777 terecht komen.
Abu Dhabi Airport
Na een aangenaam verblijf in de Etihad Business Class lounge liep ik naar de gate in Terminal 3. Abu Dhabi is veel te klein en het is daarom niet ongewoon om een wide body via een bus gate te boarden. Dat was ook het geval voor deze vlucht. Gelukkig viel het mee met de hitte in Abu Dhabi, maar hartje zomer is het geen pretje.
Cabine
De bus kwam aan bij een triple in het oude kleurenschema van Etihad. Het subtype van de kist was nogmaals gewijzigd van een drie-klasse variant naar een met twee klassen. Dit betekende wel ruim 110 meer stoelen in Economy. Ik had dan ook een hele rij voor mezelf, net als veel andere passagiers. Dit maakte een hoop verschil, want met een 3-4-3 indeling was het een krappe stoel voor iemand van 1,95m.
De cabine was een generatie ouder, maar nog steeds van genoeg features voorzien. Het entertainmentsysteem had dezelfde selectie maar met een oudere interface en helaas niet dezelfde resolutie. Verder waren er nog steeds opladers en wifi aanwezig. De aansluiting voor de koptelefoon zit wel in de armleuning; een pet peeve van mij.
Na het opstijgen kwam de purser al weer langs voor een begroeting bij Guest Gold leden. Dit keer werd er wel gevraagd naar mijn maaltijdvoorkeur waarbij er een keuze was tussen vegetarische pasta, vis met rijst of beef pie.
Catering
Door de relatief lege vlucht kwam de crew snel in actie. Service begon met een ronde drinken waarna lunch volgde. Ditmaal kregen elite leden samen met special meals als eerste hun maaltijd. De bonensalade, hoofdgerecht en crumble dessert smaakten prima. Als afsluiter volgde een koffie ronde.
De rest van de vlucht werkte ik op mijn laptop en keek nog wat series. De crew kwam deze vlucht tussendoor wel langs met trays water.
Vlak voor de landing was er nog een service met de keuze tussen een broodje kaas of kalkoenfilet en drinken.
Nadat de daling werd ingezet werden we begroet met donkere wolken en regen. De landing op de Aalsmeerbaan was te volgen via de camera’s in de neus. Tegen schematijd stonden we aan de gate op Schiphol.
Geef een reactie