Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Het Australische Qantas en de Cathay Pacific brengen Australië en Azië dichter bij elkaar. Dit doen de maatschappijen door een codeshare overeenkomst met elkaar te sluiten. Passagiers van Cathay Pacific profiteren van het binnenlandse netwerk van Qantas. Aan de andere kant profiteren reizigers van Qantas van betere verbindingen met Aziatische bestemmingen.
Codeshare
Onder de nieuwe overeenkomst zal Qantas tien nieuwe bestemmingen aan kunnen bieden. Bijvoorbeeld in India, Myanmar, Sri Lanka en Vietnam. Cathay Pacific zal op dertien bestemmingen van Qantas stoelen gaan verkopen. De nieuwe overeenkomst is onderdeel van de strategie van beide maatschappijen om meer routes aan te bieden voor hun reizigers. Beide maatschappijen voeren meer dan 100 vluchten per week uit tussen Hong Kong en Australië.
Frequent Flyers
Reizigers van beide airlines kunnen profiteren van hun frequent flyer voordelen bij beide airlines. Het gaat om de programma’s Qantas Frequent Flyer en Marco Polo Club. Je kunt op de ‘nieuwe’ routes dus punten verdienen bij het programma van je voorkeur. Heb je een status bij het ene programma? Dan hoef je niet bij het andere programma ook nog punten te verdienen. Je kunt namelijk gemakkelijk bij het andere programma terecht met je huidige status.
Codeshare Routes
Tickets worden onder de nieuwe codeshare overeenkomst verkocht vanaf 22 oktober 2018. De vluchten zijn te boeken met vertrek vanaf 28 oktober dit jaar. Nieuwe bestemmingen voor Cathay Pacific zijn bijvoorbeeld Melboure, Brisbane en Hobart. Nieuwe bestemmingen voor Qantas zijn onder meer Mumbai, Colombo en Hanoi. Alleen de codeshare overeenkomst naar Colombo is al goedgekeurd. De rest is nog niet goedgekeurd. Wanneer dit wel het geval is hebben de maatschappijen nog niet bekend gemaakt.
Geef een reactie