Nieuwe KLM campagne: it’s an airline1 min leestijd

KLM Campagne

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Vrijwel iedereen in Nederland kent KLM wel als nationale luchtvaartmaatschappij. Aan de andere kant van de oceaan is dat niet het geval. Amerikanen denken dat het een melk producent of radiostation is, aldus de New York Times. Om de naamsbekendheid te vergroten is in de VS een nieuwe KLM campagne begonnen om het publiek te laten weten waar de drie letters voor staan en dat het typisch Nederlands is;  KLM it’s an airline.

Acteur

Voor de spotjes heeft het reclamebureau de hulp in geroepen van Ken Marino, acteur in de sitcom ‘Marry Me’. Er zijn verschillende filmpjes opgenomen; onder meer over de KLM zelf, een airport en flight attendant. Ken vraagt zich af wat deze dingen allemaal inhouden. Natuurlijk komen de typisch Nederlandse en/of KLM features aan bod, zoals stroopwafels en de Delfts blauwe huisjes. De campagne wordt gevoerd op social media, Youtube en de speciale website http://itsanairline.com/ .

Flying Blue aanmeldbonus

Om mensen ook aan te sporen zich aan te melden voor Flying Blue, kunnen nieuwe leden een aanmeldbonus van 3000 miles ontvangen! Hiervoor moet je op de actiesite de filmpjes doorlopen en de ‘treasures’ vinden. Heb je geen zin in het spelletje dan kan je ook direct naar de aanmeldpagina gaan. Je moet je aanmelden voor 25 oktober. Als je voor 5 februari 2017 een vlucht hebt gemaakt krijg je de bonusmiles! Dit lijkt niet beperkt tot Amerikaanse accounts.

Wat vind jij van de nieuwe campagne?

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *