Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Brussels Airlines komt met een hele nieuwe cabine voor de lange afstandsvloot, onder de naam ‘boetiekhotel in de wolken’. In samenwerking met JPA Design komt er een nieuwe business class, premium economy class en economy class aan boord. De vernieuwing kost 10 miljoen euro per toestel.
Het eerste A330 toestel met de nieuwe cabines zal in april 2019 de eerste vluchten gaan maken. Dit toestel zal de vluchten uitvoeren vanaf de thuisbasis van de Belgische luchtvaartmaatschappij in Brussel.
Brussels Airlines: nieuwe business class
De nieuwe business class van Brussels Airlines is ontworpen met een boutique hotel in het achterhoofd. Aan boord zijn er veel Art Nouveau patronen terug te vinden en beroemde Belgische ontwerpers zoals Dries van Noten waren een inspiratiebron voor het ontwerp van de stof op de stoel.
De business class zal bestaan uit 30 stoelen in een verspringende opstelling. Hierdoor heb je meer privacy dan dat je in de huidige cabine hebt. De passagiers kunnen kiezen van een enkele of dubbele zitplaats, afhankelijk van het typereizigers. Zo hebben zakelijke reizigers vaak liever een stoel alleen.
Het is mogelijk om de stoelen om te bouwen tot een lounge sofa of een 2 meter lang bed. De stoel is verder in hardheid verstelbaar en heeft een 15.6 inch HD entertainmentsysteem. De business class passagiers krijgen ook de beschikking op een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking.
Aan boord van de business class krijg je dit jaar menu’s van de Michelin chef Thierry Theys (van restaurant Nuance). Aan boord komt er ook een zelfbedieningsbar net achter de business class cabine. Daar kun je beroemde Belgische bieren vinden en een aantal snacks. Dit kan een plek zijn om te netwerken met medereizigers.
Nieuwe premium economy class
Voor het eerst krijgt Brussels Airlines ook een aparte premium economy class. Deze klasse is momenteel niet beschikbaar. Deze stoelen zijn gescheiden van de economy en business class en hierdoor zit je in een rustige omgeving. De premium stoelen hebben meer privacy, comfortabele kussens en een grotere armleuning. In deze klasse heb je 23% meer beenruimte dan in economy class, heb je de beschikking tot een bredere stoel met grotere hoofdsteun en een voetenbankje. De stoel kan 40 graden naar achteren zodat je makkelijker in slaap kunt komen.
Je hebt als passagier de beschikking tot een 13.3 inch HD entertainmentscherm. Bij de stoelen zijn er ook AC- en USB aansluitingen zodat je gedurende de vlucht je apparaten kunt opladen. Tijdens de vlucht krijg je maaltijden, drankjes en een fles water. Tijdens de reis krijg je ook een warme handdoek en ijs als tussendoortje.
Nieuwe economy class
De nieuwe economy class is geïnspireerd op de zonsopgang op de Noordzee. De stoelen zijn voorzien van een verstelbare neksteun en een ergonomische hoofdsteun, die meer privacy bieden dan nu het geval is. De rugleuning is verstelbaar en er is een 10.1 inch entertainmentsysteem met USB poort. Daarnaast zijn de maaltijden met aperitief, bieren, wijnen, sterke dranken en andere dranken inbegrepen bij elk ticket.
CEO, Design Director en filmpje
De CEO van Brussels Airlines, Christina Foerster, zegt het volgende over deze nieuwe cabines:
Bij Brussels Airlines werken we voortdurend aan het verbeteren van het comfort voor onze gasten, zowel aan boord als op de grond. Met deze belangrijke investering in ons langeafstandsproduct benadrukken we nogmaals onze toewijding naar het bieden van een uitzonderlijke passagierservaring. De service en experience die de beste boetiekhotels bieden, is de inspiratiebron geweest voor onze nieuwe Intercontinentale Business Class. We willen de meest persoonlijke luchtvaartmaatschappij zijn, elke reiziger een persoonlijke service bieden en iedereen de warme gastvrijheid bieden waar België bekend om staat. En dat is precies de essentie van een boetiekhotel, met een service van wereldklasse in een kleinschalige omgeving. De vergelijking van onze vliegtuigen – vooral op lange afstand – met een boetiekhotel lag daarom voor de hand.
De Design Director voor transport van JPA Design, zegt het volgende over deze nieuwe cabines en de samenwerking met Brussels Airlines:
Het was een absoluut plezier om samen te werken met zo’n karaktervolle combinatie van het merk Brussels Airlines & België zelf. Beiden hebben een werkelijk unieke ‘joie de vivre’ en met zo’n geweldige designcultuur om er gebruik van te maken is het een leuk en plezierig project geweest. De nieuwe cabines weerspiegelen een ‘boutique hotel in the sky’, dat de warmte en vriendelijkheid van het merk Brussels Airlines vastlegt en tegelijkertijd de ervaring van JPA Design in het creëren van gastvrijheid en luchtvaartinterieurs perfect combineert. Samen hebben we een harmonieuze sfeer gecreëerd voor een gepersonaliseerde en warme service en het resultaat brengt de reiservaring van de luchtvaartmaatschappij naar een nieuw niveau.
Het onderstaande filmpje is gemaakt ter introductie van deze cabines.
Geef een reactie