Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Onlangs ontving het Duitse Lufthansa haar eerste A380 in de nieuwe livery. Eerder schreven we al over deze nieuwe livery. De vernieuwde superjumbo van de maatschappij landde woensdagochtend 12 december op de luchthaven van München.
Likje verf
De A380 van Lufthansa is de afgelopen drie en een halve week flink onder handen genomen. Er was heel wat verf voor nodig om dit mega toestel van de nieuwe livery te voorzien. Het ging hier namelijk om een oppervlakte van meer dan 4.200m2. Voor deze taak ging het vliegtuig naar het Chinese Guangzhou. Deze A380, met registratienummer D-AIMD, is het eerste A380 vliegtuig dat is voorzien van deze nieuwe livery. Dit jaar zijn er al 30 andere toestellen voorzien van de nieuwe livery. Deze livery bestaat voor het grootste deel uit twee kleuren. Wit en blauw. Het vertrouwde geel is aan de buitenkant van het vliegtuig niet meer terug te vinden, maar komt aan de binnenkant nog terug.
D-AIMD
Deze jumbo draagt de naam ‘Tokyo’ en vertrok na een korte stop in München alweer verder. De reis ging namelijk naar Miami.
De Duitse maatschappij was erg blij dat de A380 nog dit jaar arriveerde. Dit jaar viert Lufthansa namelijk de 100ste verjaardag van de Kraanvogel, het logo van Lufthansa. De Kraanvogel werd in 1918 geïntroduceerd bij het toen nog ‘Deutsche Luft-Reederei’. Het werd in 1918 ontworpen door Otto Firle. Over de afgelopen 100 jaar is de Kraanvogel onmisbaar geworden. Hij staat tegenwoordig voor competentie, kwaliteit, kosmopolitisme, vertrouwen en sympathie over de wereld.
We zijn verheugd de eerste te zijn die het vlaggenschip van Lufthansa presenteert met het nieuwe ontwerp aan haar klanten in München. De A380 biedt een unieke reiservaring en maximaal comfort in vier klassen. Het is een perfecte match voor onze 10-sterren premium hub in München.
Wilken Bormann, CEO Lufthansa Hub München
Beeldmateriaal: Lufthansa
Geef een reactie