Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vorige week kondigde Korean Air haar nieuwe huisstijl en livery aan. En daar bovenop komen nu nog meer interessante aankondigingen vanuit Zuid-Korea. Korean Air start namelijk met lounge upgrades, maar introduceert ook Premium Economy in haar Boeing 777 vliegtuigen.
Nieuwe huisstijl en livery
Na zo’n 41 jaar komt de Zuid-Koreaanse maartschappij Korean Air met een flinke aanpassing van de huisstijl. Als onderdeel van de nieuwe huisstijl, krijgen vliegtuigen ook een nieuwe beschildering waarmee het merk wordt uitgedragen. Daarvoor is de eerste Boeing 787-10 Dreamliner van de maatschappij voorzien van deze nieuwe livery.

De nieuwe huisstijl valt samen met de integratie van de andere grote maatschappij van Zuid-Korea: Asiana.
Premium Economy bij Korean Air
Het blijft dus niet bij een nieuw likje verf, een aangepast lettertype en wat aanpassingen in kleuren. Nee, Korean Air heeft aangekondigd dat ze in haar vloot ook een ander product zullen opnemen.
Dit komt echte wel (geheel) ten koste van de First Class bij de maatschappij. Korean Air gaat namelijk Premium Economy toevoegen aan haar toestellen. Dit in navolging van een toegenomen vraag naar dit product. Veel maatschappijen uit onder andere SkyTeam hebben deze cabine al aan boord. Denk hierbij aan Air France, Delta Air Lines en natuurlijk KLM.
Heel veel details over de nieuwe cabine heeft de Koreaanse maatschappij helaas nog niet naar buiten gebracht. Daarop zullen we dus nog moeten wachten. Wel weten we al dat de cabine in 11 Boeing 777-300ER toestellen komt. In deze toestellen zal de First Class cabine verdwijnen. Na de installatie zullen deze toestellen voorzien zijn van de volgende cabines:
- Prestige (Business Class)
- Premium Economy
- Economy Class
Het eerste toestel van Korean Air dat voorzien is van Premium Economy, zal in de tweede helft van 2025 de lucht in moeten gaan. De installatie moet in 2026 worden afgerond. Er zullen dan steeds meer routes beschikbaar komen met deze nieuwe cabine.
Lounge upgrades
Korean Air’s thuisbasis is de luchthaven van Seoul Incheon International Airport (ICN). Vluchten vinden hier plaats vanaf Terminal 2. Met de integratie van Asiana binnen de maatschappij, zal ook het reizigersaantal toenemen bij Korean Air. Daarom zal de loungecapaciteit op in ieder geval de thuisbasis met 2,5 keer worden uitgebreid en daarmee de zitcapaciteit verdubbelen. Ook de luchthavens in onder andere Los Angeles (LAX) en New York (JFK) ondergaan een complete herinrichting.
Alweer in 2018 bezochten we de Prestige Class lounges in zowel de oost- als westvleugel van Seoul Incheon Airport Terminal 2. Een blik op wat je nu nog kan verwachten? Check dan deze review van de KAL Prestige Class Lounge.

Terug naar Seoul, hier zijn na de lounge upgrades een totaal van 6 lounges. Dit komt door de komst van 2 nieuwe Prestige Class Garden Lounges in zowel de oost- alsook de westvleugel van Terminal 2.
De bestaande Prestige Lounge in de terminal zal tweemaal zo groot worden, evenals een uitbreiding in de Miler Club lounge. Deze 4 lounges openen gefaseerd vanaf augustus 2025. Hierdoor hebben klanten een betere ervaring in een ruimere omgeving.

In de westvleugel krijgen de Prestige Class Lounge en de First Class Lounge een flinke renovatie. De bedoeling is dat deze in april 2026 gereed zijn voor de opening.
De First Class Lounge zal getransformeerd worden waarbij een luxe service voorop staat en moet overeenkomen met de ervaring in luxe hotellounges. Het cateringaanbod krijgt een impuls en reizigers in First Class die de lounge bezoeken kunnen een flinke verwennerij verwachten. Bartenders en barista’s zorgen voor heerlijke drankjes, terwijl je bij het live-cookingstation verse noodle gerechten kunt bestellen.
Er staan dus nog heel wat vernieuwingen bij de Zuid-Koreaanse maatschappij op het lijstje. Naast een nieuwe livery, huisstijl en lounge upgrades, krijgt Korean Air ook Premium Economy. Zodra er meer informatie is over de nieuwe Premium Economy cabine van de maatschappij zullen we daar hierover op InsideFlyer berichten.
Bron: Korean Air
Reageer