KLM zet volgende stap in digitale revolutie met Google Home2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Airlines proberen ieder op hun eigen manier mee te gaan met de digitale ontwikkelingen. Zo bieden tegenwoordig de meeste maatschappijen wifi aan tijdens de vlucht. Bij Delta kun je live je bagage volgen en live tv kijken. Dat laatste kan ook bij American Airlines. Ook vliegvelden dragen hun steentje bij met bijvoorbeeld een security screening door middel van gezichtsherkenning. KLM komt nu met twee nieuwe spraakgestuurde diensten via Google Home. Die moeten KLM helpen om de reiziger een ultieme reiservaring te bieden. De twee nieuwe en twee bestaande spraakgestuurde diensten zijn ontwikkeld middels kunstmatige intelligentie en KLM technologie.

Reisgids

De eerste nieuwe dienst is een spraakgestuurde reisgids. Deze service helpt je met het vinden van een nieuwe reisbestemming. Daarbij kun je zelf aangeven welke vluchtduur, budget, reisdatum en zelfs reisthema je wil. Je gaat via Google Home kort in gesprek met de virtuele KLM assistent. Vervolgens krijg je drie passende bestemmingen aangeboden, inclusief een korte uitleg van de bestemming. Heb je niet alles onthouden? Geen probleem! Na de uitleg ontvang je namelijk een link via je mobiele telefoon met meer informatie.

Vertrekplanner

De tweede nieuwe service laat je weten hoe lang voor vertrek je op Schiphol aanwezig dient te zijn. KLM heeft daarvoor de software voor passagiersgegevens van Schiphol (API) verbonden met die van Google Home. De vertrekplanner adviseert je dan ook hoe laat je van huis moet vertrekken met het openbaar vervoer of de auto.

Hulp bij inpakken koffer

Er zijn twee spraakgestuurde diensten op Google Home die je al langer kon raadplegen. Zo helpt de maatschappij je bij het zoeken en boeken van vluchten en krijg je persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van je bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling.

Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital bij Air France – KLM, zegt het volgende over de nieuwe diensten:

De consument vindt en gebruikt ‘voice’ steeds meer in het dagelijks leven. De slimme speakers veroveren de wereld nóg sneller dan de smartphone. In lijn met onze pioniersgeest, presenteren wij daarom de nieuwste mogelijkheden met spraaksturing om zo wereldwijd voorop te blijven lopen in de serviceverlening en daarmee het reizen voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *