Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM vliegt in de zomerdienstregeling van 2020 maar een beperkt aantal vluchten. Dit schema naar 21 intercontinentale bestemmingen en 32 Europese bestemmingen geldt voorlopig tot 3 mei 2020. Deze vluchten worden uitgevoerd door B777-200ER, B777-300ER, B787-9 en B787-10 toestellen en hieronder kun je zien naar welke bestemming welk toestel ingezet wordt tot tenminste 12 april 2020.
Uiteraard zijn de bestemmingen, toestellen en frequenties afhankelijk van de laatste (in)reisbeperkingen. KLM geeft aan dat passagiers zich voorafgaand aan het boeken moeten realiseren dat zij zelf verantwoordelijk zijn om kennis te nemen van de verschillende beperkingen die per land en per persoon variëren en op elk moment weer kunnen veranderen. De laatste vluchtinformatie is te vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij en in de KLM app.
KLM – B787-10 Dreamliner bestemmingen
De B787-10 Dreamliner is het nieuwste toestel in de KLM vloot. De luchtvaartmaatschappij zet dit toestel voorlopig in naar Dubai, New York en Toronto. Naar Dubai vliegt de luchtvaartmaatschappij voorlopig alleen met vracht.
Bestemming | Frequentie per week | Vanaf Schiphol | Naar Schiphol | Toestel |
Dubai | 3 | Alleen vracht | Alleen vracht | B787-10 |
New York JFK | 7 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-10 |
Toronto | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-10 |
De B787-10 Dreamliner van KLM is voorzien van 344 stoelen. De World Business Class staat in een 1-2-1 opstelling en betreft de nieuwste variant in de KLM vloot. Alle passagiers hebben in deze business class direct toegang tot het gangpad. In Economy Class staan de stoelen in een 3-3-3 opstelling met een gemiddelde stoelafstand van 79 centimeter. In Economy Comfort staan de stoelen ook in een 3-3-3 opstelling, maar met een gemiddelde stoelafstand van 89 centimeter. Dit toestel is voorzien van WiFi en stroomvoorziening voor iedere passagier. Een InsideLook van dit toestel kun je hier vinden. Een review van de World Business Class in de B787-10 van KLM kun je hier vinden.
B787-9 Dreamliner bestemmingen
De B787-9 Dreamliner vliegt volgens het laatste schema naar 9 bestemmingen. Naar Beijing en Delhi vliegt het toestel alleen met vracht en vanaf Schiphol naar Curaçao en Panama ook. Naar de andere bestemmingen neemt de luchtvaartmaatschappij van en naar Schiphol passagiers mee.
Bestemming | Frequentie per week | Vanaf Schiphol | Naar Schiphol | Toestel |
Delhi | 2 | Alleen vracht | Alleen vracht | B787-9 |
Calgary | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Mexico City | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Curaçao | 2 | Alleen vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Panama City | 2 | Alleen vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Tokio Narita | 2 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Seoel Incheon | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Bangkok | 2 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B787-9 |
Beijing | 3 | Alleen vracht | Alleen vracht | B787-9 |
De B787-9 is voorzien van 294 stoelen. In World Business Class staan de stoelen ook in een 1-2-1 opstelling, maar dit is een iets verouderde variant vergeleken met de B787-10. In Economy Class staan de stoelen ook in een 3-3-3 opstelling met een gemiddelde stoelafstand van 79 centimeter. Voor passagiers in Economy Comfort geldt een stoelafstand van 89 centimeter. Dit toestel is ook voorzien van WiFi en een stroomvoorziening voor iedere passagier.
B777-300ER bestemmingen
KLM zet de B777-300ER in naar een groot aantal bestemmingen, waarbij er zowel passagiers als vracht meegenomen wordt. Naar Taipei, Shanghai en tijdelijk naar Singapore zal er alleen vracht meegenomen worden. KLM neemt naar andere bestemmingen zowel passagiers als vracht mee.
Bestemming | Frequentie per week | Vanaf Schiphol | Naar Schiphol | Toestel |
Osaka Kansai | 2 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Los Angeles | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Chicago O’Hare | 2 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Atlanta | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Sao Paulo | 2 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Taipei (v.a. 3 april) | 2 | Alleen vracht | Alleen vracht | B777-300ER |
Singapore (t/m 1 april) | 3 | Alleen vracht | Alleen vracht | B777-300ER |
Singapore (v.a. 3 april) | 3 | Alleen vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Hong Kong | 3 | Passagiers en vracht | Passagiers en vracht | B777-300ER |
Shanghai | 3 | Alleen vracht | Alleen vracht | B777-300ER |
De Boeing 777-300ER heeft plaats voor 408 passagiers en heeft een World Business Class aan boord in een 2-2-2 opstelling. De opstelling in Economy Class is 3-4-3. De gemiddelde stoelafstand in Economy Class is 79 centimeter en in Economy Comfort 86 centimeter. In de World Business Class is de stoelafstand gemiddeld 160 centimeter. WiFi is beschikbaar in twee toestellen in de KLM vloot. Daarnaast is er een stroomvoorziening voor elke passagier.
Voormalige B747-400 bestemmingen
Vanwege het Coronavirus zijn de B747-400 vliegtuigen vervroegd uitgefaseerd. Het was de bedoeling dat deze per 2021 de vloot gingen verlaten, maar afgelopen zondag kwam het laatste toestel aan op Schiphol. Dit toestel vloog op een aantal bestemmingen, waarbij dit (voorlopig) de vervangende toestellen zijn op deze routes:
- Curaçao van een B747 naar een B787-9
- Mexico Stad van een B747 naar een B787-9
- Toronto van een B747 naar een B787-10
- New York van een B747 naar een B787-10
- Los Angeles van een B747 naar een B777-300ER
- Paramaribo wordt voorlopig niet aangevlogen door KLM
Reis je met KLM en wil je weten waar je het beste kunt zitten, dan kun je een kijkje nemen in de KLM Best Seat Guide op InsideFlyer. Daar vind je meer informatie over de beste stoelen aan boord en welke je het beste kunt vermijden.
Afbeeldingen ©KLM
Geef een reactie