Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
KLM biedt sinds kort een nieuwe dienst aan via sociale media, deze KLM social media service verloopt via Facebook Messenger en je zal alle info die gerelateerd is aan het boeken van een vlucht bij KLM voortaan via dit medium kunnen ontvangen. We zetten alles even voor je op een rijtje.
Op 30 maart is KLM begonnen met deze dienst hetzij in beperkte mate, men zal de dienstverlening de komende weken verder gaan uitbreiden.
KLM Social Media Tot Nu Toe
Sinds 2009 heeft KLM een reputatie als pioneer op het gebied van sociale media diensten en campagnes. De luchtvaartmaatschappij is heel actief op de verschillende sociale media en wordt wekelijks meer dan 100.000 keer vermeld waarvan een goeie 10.000 berichten vragen of opmerkingen zijn.
Al deze vragen en opmerkingen worden verwerkt door een team van 200 service agenten, het grootste toegewijde sociale media team ter wereld. KLM social media biedt 24/7 ondersteuning in maar liefst 13 verschillende talen: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Frans, Noors, Russisch, Japans, Chinees, Koreaans en Thais.
KLM op Facebook
Waarom is er specifiek gekozen voor Facebook? Volgens Pieter Elbers (President & CEO van KLM) is hier bewust voor gekozen om deze weg te bewandelen binnen het landschap van de sociale media, want nadat ze vorig een een knop voor privé berichten hebben toegevoegd op hun Facebook pagina, was er een toename van maar liefst 40% qua interactie met de klanten. KLM wil een goeie relatie onderhouden en koos ervoor om zich te focussen op één van de meest gebruikte sociale media ter wereld.
Met de wel bekende “messenger” functionaliteit die nu beschikbaar wordt gesteld, kan je dus razendsnel contact opnemen met de klantendienst van KLM, op zich een enorme verbetering ten opzichte van telefoon of e-mail!
Hoe werkt het?
Eigenlijk héél simpel! Het enigste wat je hoeft te doen om van de Messenger plugin gebruik te maken op de site van KLM.com is door deze functionaliteit aan te vinden. Nadien zullen alle documenten via Messenger naar je worden doorgestuurd, denk hierbij aan documenten als e-tickets, bevestigingen, boarding passen en eventuele relevante update met betrekking tot vluchtinformatie.
Je krijgt deze nieuwe functionaliteit enkel te zien als je tijdens de laatste 90 dagen binnen dezelfde browser bent ingelogd op Facebook of Messenger. Indien je de cookies van je browser hebt verwijderd, bent uitgelogd uit Facebook of een browser gebruikt die in incognito modus werkt dan krijg je de plugin niet te zien.
Het onderstaande filmpje zal het iets duidelijker maken hoe deze plugin van KLM social media gaat werken.
Win een ticket!
Om het gebruik van deze nieuwe service te promoten, verloot KLM 2 retourtickets naar keuze indien je gebruik maakt van de Facebook Messenger dienst. Om jezelf te registreren voor deze actie hoef je enkel de optie aan te vinken tijdens het maken van een nieuwe boeking of het online inchecken. Deze actie loopt vanaf 30 maart tot en met 27 april.
Voor meer informatie betreffende deze nieuwe dienst van KLM social media kan je terecht op deze pagina. Wat denk jij van deze nieuwe dienst? Zal het een meerwaarde gaan vormen? Denk je gebruik te gaan maken van deze mogelijkheid? Laat het ons weten via het InsideFlyer NL forum.
Geef een reactie