Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft vanmorgen haar negende Boeing 787-10 Dreamliner toestel ontvangen. Hierdoor heeft de luchtvaartmaatschappij nu 22 B787-9 en B787-10 Dreamliner toestellen in haar vloot.
KLM ontvangt negende Boeing 787-10
Vanochtend rond 08.00 uur landde het toestel met de registratie PH-BKI op op Amsterdam Airport Schiphol. Alle Dreamliners van KLM zijn vernoemd naar bloemen of bloeiende planten. De naam van dit nieuwe toestel is Viooltje. Het toestel vertrok gisteren rond 14.00 uur lokale tijd vanaf de luchthaven in Everett in de Verenigde Staten.
De eerste vlucht van dit toestel vond plaats in augustus 2020. Het heeft dus een hele tijd geduurd voordat de luchtvaartmaatschappij dit toestel in ontvangst kon nemen. Dat had ook te maken met het feit dat Boeing een tijdje moest stoppen met de leveringen. Dat kwam doordat er fouten zouden zijn gemaakt bij de constructie van de toestellen. Na een grondige inspectie zijn de afleveringen al weer enige tijd hervat.
Deze nieuwe Dreamliner zal ook voorzien worden van de de nieuwe Premium Comfort cabine. Dit zal gedaan worden op de luchthaven in Amsterdam door KLM Engineering & Maintenance. Het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer de ombouw exact zal plaatsvinden. Ook is nog niet duidelijk wat de eerste bestemming zal worden van het nieuwste toestel in de vloot van KLM.
In de nieuwe Premium Comfort cabine hebben passagiers tot 17 centimeter meer beenruimte dan in de economy class cabine. De stoelen in deze premium cabine kunnen 20 centimeter naar achteren versteld worden en zijn voorzien van een voetensteun. Passagiers in Economy class hebben ook nog steeds de keuze uit een Economy Comfort stoel. De inbouw van de Premium Comfort cabine in de Boeing 777 vloot is inmiddels ook begonnen.
Afbeeldingen ©KLM
Jeroen van Beusekom zegt
PH-BKI vertrok gisteren vanuit PAE (Everett) en niet vanuit Charleston.
Kilian zegt
Bedankt voor je reactie, het is aangepast.
JdV zegt
De 787-10 heeft in de BC 3-puntsgordels die echt stukken oncomfortabeler zijn dan de 2-punts gordels in de 787-9. Voor mij reden om bij voorkeur met de 9-versie te vliegen.